‘Maurits Lammertink naar Katusha’

zondag 21 augustus 2016 om 22:20
‘Maurits Lammertink naar Katusha’

Maurits Lammertink verruilt Roompot-Oranje Peloton voor Katusha. Volgens het Algemeen Dagblad heeft de 25-jarige Twent een meerjarig contract getekend bij de Russische formatie.

Lammertink is bezig aan zijn tweede seizoen voor Roompot-Oranje Peloton. Eerder kwam hij uit voor Vacansoleil-DCM en Jo Piels. Hij herstelt momenteel van een zware val in de Ronde van Zwitserland. Katusha zal naar verluidt het nieuws later deze week wereldkundig maken.


[poll id=”303″]

Dit artikel delen:

44 Reacties

Prima Facie 21 augustus 2016 om 22:23

Mooie opvolger voor Rodriguez

JeDaRe 21 augustus 2016 om 22:23

Wow! Wat een stap voor Maurits en mooi dat Katusha de Nederlandse ploegen in de gaten houdt ;)

Mooie_Mario 21 augustus 2016 om 22:25

Edit redactie: On topic aub, hiervoor hebben we het forum

vlek 21 augustus 2016 om 22:28

Mooie stap vooruit! Hij kan ook bij Katyusha gewoon het (mede)kopmanschap in Amstel op zich nemen, in kleinere heuvelkoersen een redelijke vrije rol blijven houden en verder een mooi WT-programma rijden in dienst van de kopmannen.

Striga 21 augustus 2016 om 22:29

Die zag ik niet aankomen, wel een hele mooie transfer voor hem zeg.
Reed super sterk in april en mei, hopelijk herstelt ie snel van die valpartij.

Thijs E 21 augustus 2016 om 22:30

Ook voor het mooie shirt?

Raymundez 21 augustus 2016 om 22:39

Edit redactie: On topic aub

123poetertjes 21 augustus 2016 om 22:39

De allereerste Nederlander bij die ploeg, al hebben er ook wel een paar verdwaalde Vlamingen gereden. Toch apart dat de Russen bij zo’n renner uitkomen, Katusha deed maar weinig koersen mee waar hij daadwerkelijk echt opviel.

djoriana 21 augustus 2016 om 22:42

Edit redactie: On topic aub

Janjanssen98765 21 augustus 2016 om 22:45

Had hem liever bij TLJ gezien maar dit zal financieel wel aantrekkelijker zijn.

maklukzat 21 augustus 2016 om 22:47

Mooie kans. Hopelijk voelt hij zich snel thuis daar en wordt het geen Lieuwe Westra scenario.
Wat dat betreft was een Nederlandse of Belgische ploeg een veiliger keuze geweest.

klimmer99 21 augustus 2016 om 22:50

Edit redactie: On topic aub

Mooie_Mario 21 augustus 2016 om 23:05

Edit redactie: Bedankt, je hebt een PB!

Turtlehead 21 augustus 2016 om 23:06

@maklukzat: mijn idee ook. Zie het niet lukken, maar ik wens hem alle goeds.

Chrys 21 augustus 2016 om 23:07

Katusha richt zijn vizier toch duidelijk meer en meer naar het westen. Een mooie ploeg om verder te groeien. Kansen in zijn koersen en een degelijke knecht voor in de WT rondjes.

Frits des Jeux 21 augustus 2016 om 23:15

Verrassende transfer, maar Roompot gaat wel naam maken zo als opleidingsploeg. Groenewegen met succes van de Rijke via Roompot naar LottoNL Jumbo. Tolhoek van Rabo via Roompot naar LottoNL Jumbo en nu Lammertink van Piels via Roompot naar Katusha. Geeft toch aan hoe belangrijk een Nederlandse procontinentale ploeg is!

Il Cavaliere 21 augustus 2016 om 23:28

Mooie stap voor Lammertink. Naast Maurits zou overigens naar verluidt ook Jose Goncalves van Caja Rural de stap naar Katusha maken.

TiesW 21 augustus 2016 om 23:31

Denk dat dit een prima ploeg kan zijn voor Lammertink. Geeft vaak jongelingen de kans ten aanval te trekken. Hopelijk kan ‘ie hier lekker vrij gaan koersen!

Chaba 21 augustus 2016 om 23:43

Die zag ik niet aankomen. Avontuur bij Katusha opzoeken. Hopelijk kan hij er aarden.

sooike 21 augustus 2016 om 23:56

Mooie stap ! Alleen vraag ik me af of deze ploeg een goede keuze is.

DeGroteMolen 22 augustus 2016 om 00:00

Mooi voor Lammertink en Roompot, niet het eerste het beste team…hoe het ook loopt , een hele mooie kans!

Wheely 22 augustus 2016 om 00:03

Vind dit wel mooi, doe maar iets anders, had ook vast wel naar TLJ, Giant of Cannondale kunnen gaan maar daar weet je in welk traject je komt. Dit biedt interessante kansen.

Vastaranta 22 augustus 2016 om 00:06

Opeens schiet de naam Remmert Wielinga door mijn hoofd. Een kort Russisch avontuur in de opleidingsploeg van Katusha… werd helaas niets. Evenals van den Broek dit jaar… Maar er zijn gelukkig een aantal niet-russen die al een jaar of 5 voor deze ploeg rijden. Dus als je bevalt kan je best lang blijven zitten. Desalniettemin zijn er wat renners geweest die bij deze ploeg niet met hun vingers uit de snoeppot konden blijven. Hopelijk kan Lammertink deze verleidingen weerstaan.

Arema Pro Cycling Team 22 augustus 2016 om 05:19

Zal door de injectie van Alpecin nog wel meer transfers worden aangekondigd door Katusha.

Explorer 22 augustus 2016 om 07:14

Topcompetitie doet zijn werk! Flavio pasquino heeft het netjes opgezet.

Headlines

Materiaalzone

Populair