Maurits Lammertink in voorselectie Tour de France

Door , vrijdag 9 december 2016 om 12:01
Maurits Lammertink in voorselectie Tour de France

Maurits Lammertink behoort bij zijn nieuwe ploeg Katusha-Alpecin tot de voorselectie voor de Tour de France. De 26-jarige Nederlanders heeft dat gezegd in gesprek met WielerFlits.

Lammertink was de afgelopen week met zijn nieuwe ploeg op trainingskamp in Spanje. Zijn seizoen begint in januari in de Tour Down Under, waar hij voor eigen kansen mag strijden. Zijn hoofddoel in het voorjaar is de Amstel Gold Race, daarna kan hij zich voorbereiden op zijn debuut in de Tour de France.

“Het is nog niet zeker, maar ik mag me er wel op gaan richten”, zegt Lammertink.

Wil je niets missen? Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

24 Reacties

Wheely 9 december 2016 om 12:08

Longlist hè. Zie hem meer tot zijn recht komen in een Vuelta.

woutersluis 9 december 2016 om 12:12

nu al?

achtpuntzes 9 december 2016 om 12:14

ik denk dat heel de ploeg op de longlist staat.

Romāns Vainšteins 9 december 2016 om 12:20

non-bericht. Als je hem toch aan de lijn hebt plaats dan even een klein interview oid met titel ‘Lammertink kijkt uit naar 2017’ waarin je het tdf-aspect in doormoffelt

djoriana 9 december 2016 om 12:22

hier staan alle renners op, behalve die aangegeven hebben de tour over te slaan?

Maxim Horssels 9 december 2016 om 12:28

@Romāns Vainšteins,
Tip: eerst bericht goed bekijken en dan reageren. Er staat een video. ;)

Romāns Vainšteins 9 december 2016 om 12:29

Touche, ik dacht dat een foto was :) Lammertink mag hopen op de tour maar giro of vuelta lijkt me heilzamer ..

achtpuntzes 9 december 2016 om 12:32

vooralsnog een teaser van een minuut. morgen het hele interview. :p

Leukefans 9 december 2016 om 12:44

Zal wel een lange longlist zijn voor het seizoen, maar goed, als teaser is het wel leuk neem ik aan.

richi 9 december 2016 om 12:49

Mooie manier van Katusha Alpacin om Maurits gemotiveerd te houden. De toppers mogen toch altijd naar de tour?

DeLuiaardVanLimburg 9 december 2016 om 13:14

Naast kristoff + 3 helpers en Tony Martin voor geel denk ik toch dat er best een kans is voor Lammertink, mits de klassementsfocus verder valt op giro/Vuelta. Ik denk dat hij overigens ook als knecht voor het middengebergte aardig uit de voeten moet kunnen?

Enfin, veel zal uiteraard van zijn en goncalves’ voorseizoen afhangen.

vlek 9 december 2016 om 13:20

Ik geef hem een aanzienlijke kans. De selectie van Katyusha even bekeken en ik geef hem een goede kans om de selectie te halen. Martin, Kristoff en de sprinttrein laat namelijk nog genoeg plekken over voor rittenkapers. Aangezien Zakarin waarschijnlijk een belangrijk deel van de betere klimmers mee zal krijgen naar de Giro en de Vuelta, verwacht ik dat Lammertink na een sterk voorjaar een van de belangrijkste kandidaten is voor de laatste plekken.

IlPirata 9 december 2016 om 13:54

Elke ploeg heeft aan het begin van het jaar een flinke lijst voor de grote rondes in dat seizoen. Dit is leuk voor hem, maar ik zie hem niet starten in de tour.Ik laat mij graag verbazen natuurlijk.

PietFriet 9 december 2016 om 14:01

We zitten nog niet eens in 2017.

polke 9 december 2016 om 16:17

Het nog maar voorselectie . Kan nog veel gebeuren

Mooie_Mario 9 december 2016 om 16:27

Je ziet aan zijn gezicht dat hij zelf ook niet heel veel vertrouwen heeft in de Tour de France. Een typische longlist die gewoon copy/paste is van de gehele selectie.

tendam 9 december 2016 om 16:41

In zo’n selectie speelt natuurlijk niet alleen het sportieve aspect. Lammertink is neem ik aan gehaald voor Alpecin, die zien wellicht graag een Nederlander in de Tour.

koos1 9 december 2016 om 18:25

Er zullen heel wat renners in de voorselectie zitten, maar toch onlogisch is het niet. Katusha zal zonder klassementsrenner naar de tour gaat. Dan hebben zuller er naast de Kristoff-trein meer aanvallers meegaan en dan is Lammertink (mits in vorm) een renner die veel in beeld kan rijden en in een sprint winnen (ook al is die kans klein voorlopig).

Tiim 9 december 2016 om 22:01

Open ik Wielerflits en dan is dit de headline.. Is de komkommertijd dan definitief aangebroken?

Wel fijn voor die gozer dat hij in ieder geval daar een realistisch doel van mag maken en alvast naar eventueel iets moois toe kan weken

Coppi Coppi 9 december 2016 om 22:53

Ja het wordt sowieso lastig om genoeg renners aan de start te krijgen voor de Toer aangezien iedereen zegt de Giro te gaan rijden. Katusha neemt het zekere voor het onzekere

assen 10 december 2016 om 09:39

Toch een positief verhaal, word er blij van. :-)
Zet m op Maurits!

Frits des Jeux 11 december 2016 om 08:33

@Redactie jullie schrijven vrijdag “bekijk morgen het hele interview” waar blijft deze dan?

Mathieu Moller 11 december 2016 om 09:38

@Frits des Jeux
Zie hier

Frits des Jeux 11 december 2016 om 12:42

@matthieu ik had verwacht dat t hier kwam. K ga geen YouTube kanaal volgen om nieuws te lezen dus vandaar de vraag. Dank!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair