Mauri Vansevenant: “Kopman in Waalse Pijl? Laat me mijn ding maar doen in de schaduw”

zondag 18 april 2021 om 18:42
Video

Wie nog durfde twijfelen aan het talent van Mauri Vansevenant, is na deze Amstel Gold Race wellicht helemaal overtuigd. Na materiaalpech én een val knokte de jonge West-Vlaming opnieuw in de wedstrijd en verzette in de finale nog bergen werk voor kopman Alaphilippe. “Of ik nu kopman ben in de Waalse Pijl? Ik zal mijn ding wel doen in de schaduw?”

“Eerst reed ik een spaak uit het wiel”, begon Vansevenant zijn relaas voor de camera van Sporza. “Ik keerde terug in het peloton, maar toen kwam ik ten val  en moest ik opnieuw achtervolgen. Niet evident om zo de Cauberg aan te vatten. Ik reed een tijdlang achter de feiten aan. Maar ik had wel goede benen.”

In de finale verzette Vansevenant in zijn kenmerkende stijl nog bergen werk voor kopman Alaphilippe. Meer zelfs, hij gaf op een moment de indruk beter te zijn dan de wereldkampioen. “Bwah… Eens onder stoom, val ik niet direct stil. Maar vandaag hadden we nu eenmaal de afspraak om alles op Julian te zetten. Ik probeerde de kloof met de koplopers nog te dichten, maar het beste was er dan ook wel af.”

Dat de Amstel Gold Race niet op zijn favoriete parcours gereden wordt, gaf hij nog mee. “Maar ik was toch wel in orde. In principe moeten Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik mij wel nog beter liggen. Of ik nu kopman ben in de Waalse Pijl? Dat weet ik niet. Dat is ook maar een woord, hé. Laat mij maar nog even in de schaduw, ik zal mijn ding wel doen.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Lance4eva 18 april 2021 om 18:46

Leuke gozer.

Murcia 18 april 2021 om 18:49

Genoten! Absolute publiekslieveling al aan het worden met die stijl van hem maar daarnaast is hij gewoon loeisterk als je ziet wat hij vandaag is tegengekomen. Beter dan zijn kopman op het moment.

Dikke vrouw 18 april 2021 om 19:05

Wat was Mauri oerend sterk vandaag!

xistnc 18 april 2021 om 19:10

Gelukkig was er Mauri vandaag. Een prima sausje over een verder wat flauwe maaltijd.

deffil 18 april 2021 om 19:08

Wat een coureur! Ik zie hem eerder in Luik mee de boel kapot rijden, maar niet winnen. Lekker onstuimig en enthousiast

Wielervolger 18 april 2021 om 19:09

Rijdt alleen nog Waalse Pijl om zich dan voor te bereiden op de Ronde van Romandië

Wheely 18 april 2021 om 19:36

Dan de Waalse Pijl maar kapot rijden, beter nog. Vorig jaar deed ie daar ook al een zeer aardige poging!

Aart van Woud 18 april 2021 om 19:13

Wat een beest vandaag! Had meer verdiend qua uitslag. Benieuwd of hij woensdag wat kan laten zien. Niet de mooiste stijl van het peloton, maar hard gaat het wel!

Michelangelo 18 april 2021 om 19:19

Qua stijl doet hij niet onder voor Mollema of Escartin. En dit seizoen is voor hem het jaar van de doorbraak, dus ik hoop dat ze hem bij DQS gewoon lekker als een jong veulen laten koersen. Want ik denk dat hij her en der echt nog wel wat ruimte krijgt als jonge, nog niet gearriveerde renner.

Volgend jaar zal het een stuk lastiger zijn, zeker als hij de lijn van dit voorseizoen door gaat trekken. Want dan gaat hij nog mooie dingen laten zien, en zal hij zeker niet veel ruimte meer krijgen.

Ben geen fan van “blauw”, maar deze gast zie ik graag koersen.

koos1 18 april 2021 om 19:52

Reed echt sterk zo terug komen na zn val. Is voor hem te hopen dat hij in de Waalse Pijl zn eigen koers mag rijden. Hij rijd een stuk sterker dan kopman Alaphilippe die de top vorm totaal niet heeft.

Derierre de la course 18 april 2021 om 21:18

Wellicht omdat de camera er oog voor had maar wat reed die sterk zeg. Stel je voor wat hij met die benen in de finale had gekund wanneer hij geen pech had gekend.

Romāns Vainšteins 19 april 2021 om 07:06

Zo’n Mauri en Ide maken zo’n Amstel, welke Amstel? Nog een beetje leuk ja.

Het parcours viel me harder tegen dan verwacht en een spurt tussen exact dezelfde twee coureurs als de vorige koers is nou ook niet de mees spectaculaire uitkomst.

Aart van Woud 19 april 2021 om 07:35

Parcours is wat het is vanwege Corona. Anders hadden we niks gehad..

Steven_E 19 april 2021 om 10:06

Inderdaad ja. Maanden klagen “Nederlanders hebben geen koerscultuur en gelasten alles af”, en als het dan doorgaat klagen “het was saai, dit trok op niets”. Wees gewoon blij dat er deze zondag koers was, in tegenstelling tot afgelopen zondag.

Marik 19 april 2021 om 10:20

Hier sluit ik me bij aan, we kunnen wel schoppen, we kunnen ook koesteren wat we hebben.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair