Maud Kaptheijns spoedig onder het mes voor beknelde liesslagader

maandag 26 oktober 2020 om 17:32
Maud Kaptheijns spoedig onder het mes voor beknelde liesslagader

foto: Cor Vos

Veldrijdster Maud Kaptheijns wacht een operatie. De 26-jarige renster van Pauwels Sauzen-Bingoal wordt al geruime tijd gehinderd door een beknelde liesslagader. “Ik verlies er tot veertig procent van mijn krachten door”, zegt ze op de ploegsite.

“Ik hoop zo snel mogelijk geopereerd te worden”, vertelt Kaptheijns. “Er zitten drie knikjes in mijn rechterliesslagader en dat euvel zorgt al bij de start voor problemen. Vooral op zware omlopen heb ik er ontzettend veel last van. Dan rijd ik ook echt met extreme pijn rond. Alsof ik met een slapend been fiets.”

Kaptheijns, die vorig crossseizoen nog won in Eeklo en Woerden, heeft door de blessure last van constante verzuring. “Dat verklaart ook de pijn. Het verklaart ook waarom mijn wedstrijd na dertig seconden al voorbij is. Bovendien herstel ik bijzonder traag”, geeft ze aan.

Komend weekend mag Kaptheijns van de doktoren starten in de Koppenbergcross, al twijfelt ze daar zelf over. Half november wordt de blessure van Nederlandse verder onderzocht, waarna een datum gepland wordt voor de operatie.

Dit artikel delen:

5 Reacties

Jan Blokland 26 oktober 2020 om 18:44

Dat gaat hem dit seizoen dus niet meer worden.

Dr op en dr over 26 oktober 2020 om 21:44

En als je kijkt hoe Aru is teruggekomen van dezelfde blessure belooft het ook niet veel soeps voor de rest van de loopbaan meer.

Frank V 26 oktober 2020 om 21:59

Oomen ook niet gezien deze Giro. Spijtig genoeg.

harryjohan71 26 oktober 2020 om 22:05

Oomen heeft wel geknecht voor Kelderman. Hij is gevallen in het begin van de Giro en heeft gekneusde ribben. Dit fietst niet prettig bergop.

KnightBiker 27 oktober 2020 om 09:29

Kruijswijk en anderen zijn er wel met succes aan geholpen. Maar, de vraag is waarom nu en niet eind vorig seizoen… de klachten zijn er al veel langer.

Het verklaart wel waarom het al een paar jaar nix is terwijl ze op zijn minst standaard top 10 moet kunnen rijden.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair