Mathieu van der Poel wil ook Amstel Gold Race rijden

zaterdag 19 maart 2022 om 18:02
Mathieu van der Poel wil ook Amstel Gold Race rijden

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel heeft in een interview na Milaan-San Remo aangegeven dat hij ook graag Amstel Gold Race zou rijden. “Ik ben behoorlijk ongeduldig geworden hoor.” Van der Poel werd derde in Milaan-San Remo, de overwinning ging naar Matej Mohorič.

Lees ook:
Deze verhalen lees je in de nieuwe Tour-editie van RIDE Magazine

Van der Poel zou in principe in de maand april, nadat hij in maart de Settimana Internazionale Coppi e Bartali en Dwars door Vlaanderen afwerkt, alleen de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix rijden. Na afloop zei de Nederlander van Alpecin-Fenix het volgende over een mogelijke deelname aan de Amstel Gold Race: “Of ik even rustig moet doen? Ik ben behoorlijk ongeduldig geworden hoor”, zei hij tegen het AD.

Aanstaande dinsdag gaat Van der poel in Italië koersen. Hij is alleszins al tevreden met het niveau dat hij vandaag kon voorleggen. “Bovendien heb ik ook geen last van mijn rug, dat is nog het meest positieve.”

Wedstrijdprogramma

Dit artikel delen:

19 Reacties

Het Jachtluipaard van Numansdorp 19 maart 2022 om 18:17

Arme, arme Wout. Die zal niet lekker slapen de komende tijd.

0
bilthoven 19 maart 2022 om 18:33

Dacht je nou echt dat Wout daar ook maar een minuut van wakker ligt?

0
Westland95 19 maart 2022 om 18:34

@bilthoven Jazeker. Wout met of zonder Mathieu in de koers is een wereld van verschil.

0
TheBigShow 19 maart 2022 om 18:38

Dan rijdt er eindelijk een keer iemand met Wout mee…

0
Arie M 19 maart 2022 om 18:49

Denk ik ook hoor, dat ie daar wel bij wijze van spreken van wakker ligt

0
Derierre de la course 19 maart 2022 om 20:14

Zijn vaak gedeelde belangen, denk dat Wout er juist blij mee is.

0
Pietspeed 20 maart 2022 om 11:36

Wout hoeft alleen al naar z’n bankrekening te kijken. Verder zal hij het alleen maar leuk vinden om een echte concurrent weer terug te zien.

0
Wheely 19 maart 2022 om 18:22

Gewoon alleen de krenten uit de pap vissen nu Matje, dat werk volgens mij prima voor jou!

0
platteprijs 19 maart 2022 om 18:35

Gold Race is dikke krent.

0
Wheely 19 maart 2022 om 18:46

Zeker, Luik ook trouwens ;)

0
Renaissance 19 maart 2022 om 18:24

Euforisch ben ik dat deze man terug in koers is!

0
Arie M 19 maart 2022 om 18:50

Nou, ik hoop dat je vrouw er van mee mag genieten vanavond

0
Tool 19 maart 2022 om 18:28

Geweldig dit. Tot een week geleden had ik niet verwacht dat ie dit voorjaar zou koersen

0
Koers 19 maart 2022 om 18:35

Mooi, ik zou zeggen het moet haast een verplichting zijn. De beste coureurs op de mooiste koersen. Enkele dagen geleden nog eens na die finish van 2019 gekeken, dat blijft voor mij 1 van de mooiste stukjes sport allertijden.

0
blix 19 maart 2022 om 18:35

Coppi e Bartali? Waarom geen E3 en Wevelgem? Tijd om te oogsten is daar. ‘I’m getting old’, zei hij zelf in het flashinterview.

0
Turtlehead 19 maart 2022 om 18:44

Rustig maar, morgen lezen we dat Matje zijn plannen heeft aangepast en alle semiklassiekers ook meepakt.

Amstel lijkt me altijd al logisch geweest, anders is er een te groot gat tussen Vlaanderen en Roubaix.
Is/was gewoon het gebruikelijke rookgordijn, onder het motto ‘schijt aan de fans’.

0
Arie M 19 maart 2022 om 18:52

Agreed, AGR leek direct al onlogisch om over te slaan tussen RvV en PR, al was t maar om ritme/hardheid op te doen. Maar het gaat voor de winst zijn natuurlijk.

E3 of GW lijkt me ook mooi, maar weet niet of dat weer overkill zou zijn. Ben al blij met RvV/AGR/PR

0
Vrijhoef 19 maart 2022 om 19:51

Iedere wielerliefhebber moet blij zijn dat MvP weer terug in koers is. Hopelijk heeft hij en zijn ploeg er wel van geleerd dat je niet alles kunt rijden en winnen anders zit hij straks weer in de lappenmand. WvA zal samen met zijn sterke en goede ploeg (vandaag lastig en moeilijk in finale) zijn eigen plan trekken en overwinningen boeken. Beide rijders zijn mede absolute top en smaakmakers van het peloton. Respect voor beide !!!

0
Taliesin 19 maart 2022 om 23:04

Hoop echt dat hij mee doet, ligt hem gewoon. En dan de week erop na Roubaix uitrusten.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone