Mathieu van der Poel: “Waarschijnlijk mijn laatste dag in het geel”

vrijdag 2 juli 2021 om 17:55
Video

Mathieu van der Poel gaat ervan uit dat de Touretappe van zaterdag naar Le Grand-Bornand zijn laatste dag in de gele trui wordt. Na een hele dag in de vlucht wist de kopman van Alpecin-Fenix de koppositie in het algemeen klassement te behouden. “Zo’n etappe als vandaag heb ik nog niet vaak gezien, maar het was de moeite”, zei hij na afloop.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

44 Reacties

Erik33 2 juli 2021 om 18:01

Hier wordt je alleen maar sterker van.

joeri van der sman 2 juli 2021 om 18:11

Geloof er helemaal niks van. Die heeft tot woensdag het geel .

notriple 2 juli 2021 om 18:32

Het houd een keer op.

Fast Freddy 2 juli 2021 om 18:28

Die gaat het geel echt niet weggeven. Vandaag sprintte hij nog voor de boni’s.

Steven_E 3 juli 2021 om 00:49

Hij sprintte gewoon om Asgreen voor te zijn na z’n nederlaag in de Ronde van Vlaanderen

Ruben_ 2 juli 2021 om 18:31

snel nog even studeren hoe je kunt klimmen

WoutMathieu 2 juli 2021 om 18:32

Vanavond even in de sauna een paar kilootjes kwijtraken

Marik 2 juli 2021 om 19:21

In de sauna, helemaal ingepakt in aluminiumfolie. Het schijnt dat de kilo’s er dan afvliegen. Enige is dat je wel bij bewustzijn moet blijven.

notriple 2 juli 2021 om 18:33

Het houd een keer op voor Mathieu. Maar dit pakken ze niet meer af.

tvm 2 juli 2021 om 18:43

Als hij het geel morgen toch denkt kwijt te raken, waarom is hij dan niet voluit voor de ritwinst gegaan vandaag? Of was het van niet beter kunnen i.v.m. vermoeidheid door deze week?

stalle 2 juli 2021 om 18:50

Mohoric was gewoon een maatje te groot voor de rest.

madeinstars 2 juli 2021 om 19:00

Omdat het een tactisch spel was en als favoriet kan je nou eenmaal niet op alles reageren vanaf 80 km van de streep. In zo’n grote groep moet je dan een beetje geluk hebben.

sjoerdtjen 2 juli 2021 om 19:06

Mohoric heeft vandaag meer dan terecht gewonnen. Maar of hij geen maatje te groot was voor de rest vandaag? Dat denk ik niet… Gewoon perfect gekoerst, stoere gok genomen door door te rijden en waanzinnig sterk tot het eind.

Echter als WVA of MVDP voor die punten was gegaan had het hele pak er boven op gezeten.

Maar wat een mooie etappe met koers vanuit alle hoeken en gaten, genieten!

Romāns Vainšteins 2 juli 2021 om 19:17

Mohoric heeft evenzeer met zijn hoofd als benen gewonnen. De Antwerpse wonderboys reden met een dubbel belang en zijn dieper gegaan in de tijdrit.

lars de kan 2 juli 2021 om 19:02

Haha niet beter kunnen??? Weer top gereden van Matje.

Peet Gute 2 juli 2021 om 19:06

Met Matje weet je maar nooit al lijkt het erop dat Wout iets beter over de hogere bergen geraakt, wie weet morgen toch nog een veldrijder in het geel.

Westland95 2 juli 2021 om 20:10

Dat lijkt zo omdat Mathieu zich nog nooit uit elkaar heeft getrokken op een lange col, net zoals hij dat voorheen nog nooit in een lange tijdrit had gedaan. Zou me niks verbazen als die 2 bergop ook gelijkwaardig zijn.

VTI 2 juli 2021 om 19:07

Mathieu is altijd op de afspraak! Grote klasse. Wanneer hij die trui kwijtraakt maakt al niet meer zoveel uit (behalve als het de laatste dag is )

joep b 2 juli 2021 om 19:27

Niet beter kunnen idd lars..en morgen raakt hij geel kwijt denk ik ja

Pietspeed 2 juli 2021 om 20:27

Van der Poel is de eerste week behoorlijk, zo niet erg diep gegaan. Wat hij en AFC willen halen in deze Tour, hebben ze al met gemak bereikt.
Hij zou morgen eventueel met een vluchtgroep kijken tot hoever hij komt. In de zin van de aanval is beste verdediging. Maar wat schiet hij ermee op? In het hooggebergte wat nog komt kan hij opeens geparkeerd staan. Na rustdag gewoon huiswaarts.

girardengo 2 juli 2021 om 20:51

Van der Poel heeft een schitterend Tourdebuut afgeleverd. Hij mag de trui morgen kwijtraken en zich langzamerhand op Tokio gaan richten. Van Aert neemt de trui graag over. Het is een zeldzaam mooie opening van de Tour geweest. Helemaal niet meer gewend.

L. Valentijn 2 juli 2021 om 20:58

Gezien zijn al lang bestaande OS-ambities kan hij vanaf nu de blik beter op Tokio gaan richten en zich niet Tireno-style over de kop rijden. Zag je hem vandaag uithijgen? Het is mooi geweest, bedankt voor een zeer fraaie eerste week!

SpeedyLegs 2 juli 2021 om 21:06

MVDP kan wel zeggen dat morgen de laatste dag is maar zijn onderbewustzijn is het daarmee natuurlijk helemaal niet eens. Hou wederom morgen rekening met iets bijzonders.

re-cycle 2 juli 2021 om 21:16

Deze baas blijft ons verbazen

Cervélo 2 juli 2021 om 21:41

Hij moet morgen gewoon op zijn mountainbike omhoog fietsen. Dan slaat hij 2 vliegen in één klap. Kan hij toch trainen voor de OS en zijn gele trui behouden.

re-cycle 2 juli 2021 om 23:28

Zou het reglementair mogen. Omgekeerd niet weet ik. Maar maas in de wet? Canyon zou het fantastisch vinden qua pr

Ed De B 2 juli 2021 om 23:42

En dan niet op de weg, maar in de bossages ernaast uiteraard

WoutMathieu 2 juli 2021 om 22:01

Jaja, als Matje dat soort uitspraken doet, wie gelooft dat nog. Die gaat gewoon aanklampen bij de groep en met name Wout. Moet nog zien of die hem op 30 seconden rijdt

Ed De B 2 juli 2021 om 23:47

Zo zie je maar het verschil:
NOS: vanavond herstellen en morgenochtend kijken we verder
SPORZA: Dit was de laatste dag.

Marcus Aurelius 3 juli 2021 om 00:36

Als Wout afhaakt, dan hij ook. Maar als Wout blijft gaan, valt hij nog liever dood. :-)

boehoe 3 juli 2021 om 01:05

Hij heeft gelijk. Dit soort klimmen overleeft hij niet. Behalve als er niet gekoerst wordt. Maar anders is het exit gele trui.

DeGroteMolen 3 juli 2021 om 01:06

Ik hoop ergens dat hij laat lopen. Tegen beter weten in vrees ik. Tokio, WK, Parijs Roubaix, doelen zat. Tourweek 1 was genieten, is goed zo.

Anton van Valouwe 3 juli 2021 om 08:53

Zeer realistisch wat mij betreft. Gisteren heeft er zwaar in gehakt, hij kan de Tour met opgeheven hoofd verlaten en zich voorbereiden op de O.S.!

Peter stas 3 juli 2021 om 06:58

Was gisteren weer een kraker,Mathieu en Wout vandaag even rustig in de achtergrond, laatste 3 Km gas.

Joop Zoetemelk 3 juli 2021 om 10:23

Ik geloof er niks van.
Volgens mij kan MvdPoel alles wat een Wout van Aert ook kan.
Daarnaast is de vorm erg goed van MvdPoel.

Ik denk als MvdPoel het zal willen dat hij Podium rijdt in deze Tour.

Joop Zoetemelk 3 juli 2021 om 10:45

Hmmm ik denk dat MvdPoel deze Tour best top 3 kan rijden AK

Iedereen blaast wel steeds dat van Aert zo goed kan klimmen wat ik helemaal niet goed vind voor een klassieker renner.
Ook voor een MvdPoel zal hem geen betere klassieker renner maken.

Maar MvdPoel kan alles als Pogacar ook nog uit was gevallen kan hij deze Tour gewoon winnen.

Wheely 3 juli 2021 om 10:57

Na vandaag weten we een stuk meer maar ik denk zelf dat VdP op de lange klimmen sowieso tijd gaat verliezen bovendien raakt het vaatje ook een keer leeg bij hem. Met een specifieke voorbereiding is het misschien anders maar deze Tour niet. (Hele Tokio nog buiten beschouwing gelaten)

Joop Zoetemelk 3 juli 2021 om 11:14

Het is net wat meneer wil.
Ik zou ook alleen mee doen aan het AK als ik kon winnen met de kwaliteiten van een MvdPoel.
We vonden Bernal al een wonder, nu heb je Pogacar.

Het gaat mij er alleen om of hij het zou kunnen.
Ja, want MvdPoel is geen normale
Puur zijn vo2max/wattage omgezet bergop en hij rijdt gewoon mee.
Of hij nou 10 kilo zwaarder is als Pogacar of niet.
Zonder Pogacar zal hij deze gemankeerde Tour kunnen winnen.
Af en toe wat bonificatieseconden pakken.

de winnaars 3 juli 2021 om 11:17

Die houdt 100% vandaag de gele trui

notriple 3 juli 2021 om 12:28

Al had je maar voor de helft gelijk.

Headlines

Materiaalzone

Populair