Mathieu van der Poel zet Superprestige Heusden-Zolder op programma

zondag 12 december 2021 om 16:42
Mathieu van der Poel zet Superprestige Heusden-Zolder op programma

foto: Cor Vos (archief)

Mathieu van der Poel zal in de drukke kerstperiode ook de Telenet Superprestige Heusden-Zolder rijden. Dat vertelde Michel Wuyts zondag in de live-uitzending tijdens de cross in Val di Sole en is ons bevestigd door organisator Koen Monu.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

De wereldkampioen van Alpecin-Fenix had al een elftal crossen bevestigd voor deze winter, maar achter zijn deelname aan de Superprestige van Heusden-Zolder op 27 december stond nog een vraagteken. Dat is nu weggenomen, want Van der Poel zal er starten. Het betekent ook dat het publiek een extra ontmoeting krijgt tussen Van der Poel en Wout van Aert, die zijn deelname aan Heusden-Zolder al had bevestigd.

Van der Poel begint zijn crosswinter volgende week in de Wereldbeker van Rucphen. Daarna volgen nog elf veldritten, waaronder het WK eind januari in het Amerikaanse Fayetteville.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Franco Ballerini 12 december 2021 om 16:52

Leuk om die twee nog een keertje extra te zien bakkeleien, maar liever een perfecte voorbereiding voor de voorjaarsklassiekers i.p.v. die schamele startcentjes binnen te scharrelen.

Boomie1 12 december 2021 om 22:20

Je beseft dat die mannen een contract met Flanders Classics hebben voor cross en Vlaamse voorjaar en daar dik voor betaald worden,?

bswinkelss 13 december 2021 om 09:51

Schamele startcentjes?? Wout van Aert kreeg 30000 euro om te starten in val di sole. In een heel crossseizoen haalt van Aert zo 250.000 euro binnen. Dat noem ik niet schamel

Turtlehead 13 december 2021 om 12:10

Ik vind het wel schamel als je 2 miljoen plus binnentikt per jaar.
En ook vreemd tegenover ploegmaats die je in het voorjaar aan overwinningen moeten helpen (als je het, anders dan in de cross) níet alleen af kunt.
Ik hoop maar dat het (voor de drie, incl. Pidcock) goed afloopt.

Koers 12 december 2021 om 17:13

Mooi! Het is wel duidelijk dat je óf beide klasbakken nodig hebt óf juist geen van beiden voor een mooie race.

Dikke Man 12 december 2021 om 19:38

Inderdaad. Volgend jaar zullen ze vast een paar keer geld onder de tafel krijgen om alsjeblieft niet mee te doen:)

Boomie1 12 december 2021 om 22:18

Wat een zever. Nijs bv beseft maar al te goed de toegevoegde waarde van die 2 voor de cross

ThorHushovd 13 december 2021 om 07:40

Inderdaad Koers

De Rooie 12 december 2021 om 20:54

Wat is dit nu voor opmerking FB ? Volgens mij vinden ” die twee ” het crossen gewoon te leuk en doen ze dit hoofdzakelijk voor hun plezier, de schamele startcentjes nemen zij op de koop toe, volgens mij zijn dat niet de wedstrijden waarin ze het moeten verdienen.

Headlines

Materiaalzone

Populair