Mathieu van der Poel start in Tábor ondanks overlijden opa Poulidor

donderdag 14 november 2019 om 08:23
Mathieu van der Poel start in Tábor ondanks overlijden opa Poulidor

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel rijdt zaterdag ‘gewoon’ de Wereldbeker veldrijden in Tábor. Woensdag overleed zijn opa Raymond Poulidor, maar daarvoor wijzigt de wereldkampioen zijn programma niet. Ook broer David mist geen wedstrijden.


De begrafenis van Poulidor is komende dinsdag. De familie Van der Poel, met vader Adrie, moeder Corinne (dochter van Poulidor) en David en Mathieu, zal van maandag tot en met woensdag daarvoor afreizen naar Frankrijk, waar de begrafenis plaatsvindt.

Zondag staat voor Mathieu van der Poel nog de DVV Verzekeringen Trofee-cross in Hamme op het programma. Daar start de wereldkampioen ook.

Dit artikel delen:

16 Reacties

jan jansen 14 november 2019 om 08:29

Ter ere van zijn opa extra gas geven met de twee crossen

Smartijn 14 november 2019 om 11:36

Nog meer gas geven. Tegenstanders hebben nu al nauwelijks kansen tegen hem :)

west 14 november 2019 om 08:58

Edit redactie: Bedankt, is aangepast.

kielabokki 14 november 2019 om 09:08

Je kunt er bijna al vanuit gaan dat er dit weekend een zegegebaar met vingertjes naar de hemel zal komen.

Romāns Vainšteins 14 november 2019 om 09:42

Edit redactie: Houd het allemaal graag on-topic en respectvol, bedankt.

Jopie 14 november 2019 om 11:36

Het zou toch een ultiem eerbetoon zijn als Van der Poel dit weekend gewoon twee keer tweede wordt.

Polleke 14 november 2019 om 11:57

;)….geniaal…

girardengo 14 november 2019 om 13:56

Nou nee, Poulidor won ook veel. Dat etiket is erop geplakt door de klasseringen in de Tour.

Lalsacien 14 november 2019 om 17:29

Zoetemelk is vaker tweede geworden in de Tour dan Poupou. Poupou heeft alleen vaker op het podium gestaan.

john 14 november 2019 om 11:39

Ja ik heb respect voor de broers Van der Poel ,je moet het maar kunnen opbrengen dat hun geliefde Opa gestorven is en dan toch crossen (misschien wel een wens van hun Opa )

Jan Blokland 14 november 2019 om 12:36

Ik vroeg me af of David sowieso zou starten. Hij had toch rugklachten, waarmee hij onder behandeling was?
Verder denk ik dat Opa het wel gewild zou hebben dat Matthieu gewoon start. Tenminste, dat stel ik me zo voor dat dit in de gedachten gang zit van Matthieu.
Reken dan ook maar dat deze twee crossen aankomend weekend gewonnen gaan worden door Matthieu. Hij wint natuurlijk sowieso al veel, maar deze twee crossen zal hij nu zeker willen winnen als eerbetoon aan zijn Opa.

Massimo Bataille 14 november 2019 om 13:09

Alhoewel het natuurlijk geen makkelijke situatie is, lijkt mij dit wel niet zo speciaa
l.
Om het te vergelijken met ‘gewone’ mensen, die hebben recht op 1-2 dagen verlet bij dergelijk overleden. Aangezien hij van maandag-woensdag in Frankrijk verblijft voor de begrafenis (en terecht natuurlijk) zit hij er al boven.

Toch je komt het liever niet tegen natuurlijk

Viktrodriguez 14 november 2019 om 13:14

Sowieso gaat eenieder anders met een dergelijke situatie om.

Sommigen gaan liever door met werken als een vorm van afleiding, waarbij zijn werk dus in het weekend is. Daarnaast zal het inderdaad misschien wel de laatste wil geweest zijn van Poulidor, ja, gezien zijn band met zijn kleinzoons en hemzelf als oud-profrenner.

Emergo 14 november 2019 om 15:10

@Massimo Vreemde reactie. Wat hebben verlofdagen hier nou mee te maken.

mackie 15 november 2019 om 10:11

@Massimo Bataille
Bij “normale mensen staan/zitten er geen 100 duizenden mensen te kijken hoe ze hun beroep uitoefenen en hoeven geen inspanning te geven die het maximale van hun fysiek vermogen vraagt.

Banddikte 14 november 2019 om 23:03

De dag waarop ik heb vernomen dat mijn opa was overleden ben ik de fiets opgesprongen en heb ik vele kilometers huilend weggemaald om mn verdriet te verwerken. Net zolang tot mijn benen waren kapot verzuurd.

Iedereen gaat er anders mee om.
Mss is koersen juist goed voor mathieu om op deze manier het verlies van zn opa te verwerken