Mathieu van der Poel slaat verkenning Ronde van Vlaanderen over

Door , zondag 1 maart 2020 om 12:46
Mathieu van der Poel slaat verkenning Ronde van Vlaanderen over

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel werd deze week geveld door ziekte. En de Nederlandse topper heeft het goed te pakken. De koorts is nog niet geweken en hij is nog steeds niet aan trainen toe. Bij Alpecin-Fenix kunnen ze vandaag niet inschatten of hun kopman de start van de Strade Bianche haalt, als die niet afgelast wordt.

“Nee, Mathieu is nog niet aan fietsen toe”, bevestigden teammanager Christoph Roodhooft en coach Kristof De Kegel ons deze morgen bij de start van de Omloop. “We bekijken dag per dag zijn situatie, maar hij heeft wel een stevige griep, ja.” Het is niet uitgesloten dat zijn deelname aan de Strade Bianche in het gedrang komt. Als die doorgaat, tenminste. “Dat is uiteraard de eerste vereiste. Hopelijk krijgen we zo snel mogelijk duidelijkheid over die Italiaanse koersen, daarna gaan we zien hoe de toestand van Mathieu evolueert.”

Roodhooft gaf aan dat Van der Poel niet naar Italië zal afreizen als hij niet honderd procent topfit is. “Sowieso zal hij al niet starten in optimale omstandigheden. Hij is nu toch al vier, vijf dagen zonder fiets. Het heeft geen zin om met een niet fitte renner in een koers als de Strade Bianche van start te gaan, ook al is het Van der Poel.” Ook de Italiaanse sprinter Sacha Modolo is overigens nog niet fit. Beide ploegmaats werden een tweetal dagen na het einde van de Ronde van de Algarve ziek. Wellicht ligt de reisdag vanuit Portugal (via Lissabon) aan de oorzaak van de ziekte, gaf De Kegel nog mee.

Update 1 maart 2020, 12:46u: Geen verkenning
Van der Poel zal maandag de Ronde van Vlaanderen niet verkennen, meldt zijn ploeg in een perscommunique. Van der Poel werd begin vorige week geveld door griep en is nog niet voldoende hersteld om trainingen af te werken. Ook zijn deelname aan de Strade Bianche is nog onzeker. “Zijn deelname wordt later geëvalueerd”, Alpecin-Fenix.

Dit artikel delen:

23 Reacties

Samlambeej 29 februari 2020 om 14:51

Paniek! Nogal wiedus. Griep = min. 1 week.

Edit redactie: Zulke bijdragen mag je voor je houden

Marik 1 maart 2020 om 13:15

Een zeer terechte terechtwijzing. Al vindt deze kerel dat hij het altijd bij het rechte eind heeft, dus ik vermoed dat hij het onterecht vindt XD

Samlambeej 1 maart 2020 om 15:07

Wanneer iemand op donderdag met griep gemeld wordt dan is op maandag de kop “Mathieu Van der Poel nog altijd niet terug op de fiets gewoon heel vreemd.

Marik 1 maart 2020 om 17:04

Haha en jawel, hij vindt dat hij het bij het rechte eind heeft. #betweter

kampie 29 februari 2020 om 14:55

Stevige Griep duurt snel twee weken. Jammer. Beter nu dan over n maand

Covadonga 29 februari 2020 om 15:06

Ai.

koos verrek 29 februari 2020 om 15:28

Dat is dus griep

Lapjestrui 29 februari 2020 om 16:13

Waar blijft het liveblog over de griep van VDP?
Lekker uitgriepen.

Romāns Vainšteins 29 februari 2020 om 16:54

We zien het wel wanneer hij weer meerijdt.

Koersmaniak 29 februari 2020 om 18:22

Toch een griepje opgedaan tijdens de apres-ski?

Franco Ballerini 29 februari 2020 om 19:00

Ik weet het, van der Poel doet het allemaal op zijn eigen manier, maar dat skiën vlak voor het voorjaar waarin hij het moet doen lijkt me niet bepaald een goede voorbereiding.

LucasR 29 februari 2020 om 18:22

Oef! Het is allemaal wat! Na drie dagen nog stééds niet aan trainen toe! Oef!

Erik33 29 februari 2020 om 18:44

Miste hem wel vandaag.

AmanoLX 29 februari 2020 om 18:56

Waarom zijn ze via Lissabon teruggegaan? Dat is alleen qua reistijd van vanuit de Algarve naar Lissabon al een langere reis dan vliegen vanaf Faro naar NL of België. Lijkt mij toch echt totaal overbodig om de reistijd te verdubbelen, zeker wanneer renners aan rust toe zijn

Derierre de la course 29 februari 2020 om 20:34

Het kan Alpacin-Fenix ook een keer tegen zitten. Uitzieken en focus op het eerstvolgende realistische doel. Met een halve “griepkater” aan SB en bijbehorende reisdagen beginnen lijkt me ook niks. Beter dan een week wachten en de eerstvolgende Vlaamse koers rijden.

vanSpringel 1 maart 2020 om 14:13

Ton had er vroeger ook heel zijn rennerscarriëre last van.

Jan Blokland 1 maart 2020 om 14:43

Klopt dus wel wat ik vorige week al voorspelde. Twee weken out. En dan nog twee weken om weer top te worden. Deze griep is echt heel belastend. Ik heb nu drie weken geleden griep gekregen. Wel hersteld, maar mijn bloedwaarden zijn nog steeds niet oké.

Jean Dumas 1 maart 2020 om 14:55

Strade gaat hij niet halen. Hij mist ook de competitie voor MSR, dus zou ik het programma aanpassen. Geen Catalonië, maar Dwars en E3.

horsm 1 maart 2020 om 15:06

Ik hoop dat het niet het ‘griepje’ uit Noord-Italië is. Sacha Modolo (ook in Algarve) is ook ziek – en hij komt uit de Veneto.

Romāns Vainšteins 1 maart 2020 om 15:53

Any news?

koos verrek 1 maart 2020 om 18:00

Klinkt niet best dit

Taliesin 1 maart 2020 om 21:24

Verkenning RVV kan makkelijk een andere keer.
Hoop wel dat ie fit is voor de Strade.

evos01 2 maart 2020 om 07:53

Tour of Taiwan gaat gewoon door,volg het op Eurosport.

Headlines

Materiaalzone

Populair