Mathieu van der Poel: “Ik zal terugkeren”

maandag 26 juli 2021 om 13:05
Mathieu van der Poel: “Ik zal terugkeren”

foto: Cor Vos

Update

Mathieu van der Poel was niet op de hoogte van het weghalen van de plank bij de Sakura Drop. Dat laat de Nederlander weten op zijn Twitter.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

Door het weghalen kwam de Nederlander akelig ten val. “Ik was niet op de hoogte, die plank lag er tijdens de verkenning wel. Ik had enkel meegekregen dat hij op het Test Event was weggehaald.”

Milan Vader had hem dat bij de lunch verteld, zei vader bij de NOS: “Het is misschien hard om te zeggen, maar we hebben het hier over gehad.”

Teveel last om te finishen
Van der Poel verzond zijn Tweets vanuit het ziekenhuis, waar hij momenteel is om foto’s van zijn heup te laten maken. “Ik had teveel pijn om te finishen.”


Update – Mathieu van der Poel: “Ik kon het parcours met mijn ogen dicht rijden” (12.05 uur)

Een teleurgestelde Mathieu van der Poel heeft zich op zijn Instagram nog eens uitgesproken over de teleurstellend verlopen mountainbike wedstrijd. “Mensen die dichtbij me staan weten hoe hard ik hier voor gewerkt heb en hoe graag ik het wilde. Ik kon het parcours met mijn ogen dicht rijden, maar ik wist niet dat ze de plank zouden weghalen”, valt er te lezen.


Update – Mathieu van der Poel: “Ik zal terugkeren” (13.05 uur)

Een interview heeft MVDP nog altijd niet gegeven na zijn wedstrijd, en ook over zijn medische gesteldheid is nog niks bekend. Maar via Instagram laat de Nederlander opnieuw van zich horen: “Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik zal terugkeren. Gefeliciteerd, Tom Pidcock.”

Dit artikel delen:

173 Reacties

madeinstars 26 juli 2021 om 10:38

WK winnen dan maar.

edit: Oh en Koos Moerenhout ontslaan, natuurlijk.

Edit 2: Oh ja en natuurlijk ook: "Amateur! Schlemiel! Schande! Nonchalant! Te laat afgereisd! Te veel op de weg gereden! Niet serieus met sport bezig! Jetlag!" en meer van dit soort frustratie.

meestre 26 juli 2021 om 10:47

Ik hoop toch dat op het wk een belg wint , nu rond Leuven is.

Boomie1 26 juli 2021 om 11:24

Waarom moet Moerenhout weg? Mollema heeft het keurig gedaan in de wegrit.
Bondschoach van de dames is ie niet en ook niet van de veldrijders/MTB’ers.

Muldriaen 26 juli 2021 om 11:42

Haha Boomie1, heb je de laatste dagen onder een steen geleefd? ;-)

Jose Maria 26 juli 2021 om 12:23

Ik vind het vooral komisch dat mensen hier zo boos kunnen reageren, alsof van der Poel ze een gouden medaille verschuldigd is. De teleurstelling dat hij geen goud wint lijkt groter bij de fans dan bij hemzelf.

Het is gelopen zoals het is gelopen. Een inschattingsfout, misschien een andere plank in gedachte, want het zal vast niet de enige plank zijn geweest. Zonde, maar het is niet anders.

vanSpringel 26 juli 2021 om 13:07

Koos zal onderhand toch wel zelf opgestapt zijn zeker ?

Wheely 26 juli 2021 om 13:11

Ik verwacht niet dat Koos zich nog in NL durft te vertonen, volgende editie keert hij plotseling terug als bondscoach van Zimbabwe om vervolgens een reeks medailles binnen te slepen.

SoloSlim 26 juli 2021 om 13:14

Misschien Koos coach maken bij de vrouwen en de mtb teams ook. Bauke heeft er denk ik wel het maximum uitgehaald..

Thijs E 26 juli 2021 om 13:33

Koos is geselecteerd om de formatie vlot te trekken

Turtlehead 26 juli 2021 om 14:07

@MadeinStars: in een post alles samengevat, zo is er natuurlijk niks meer aan.

Pole Pole 26 juli 2021 om 16:22

WK’s komen op bestelling?

Westland95 26 juli 2021 om 10:39

Vader en de Knegt zeggen beiden dat ze het er over hebben gehad vanochtend. Vreemd.

Natte spons 26 juli 2021 om 10:43

Hij zegt zelf ook dat hij wist dat de planken bij het testevent vorigjaar weg waren gehaald. Hij heeft of niet goed opgelet tijdens het gesprek, of niet doorgevraagd. Als ze bij het testevent weg zijn gehaald is het toch wel logisch dat ze bij het echte event ook wel weg gehaald worden, dat had hij toch minimaal kunnen checken bij de organisatie, of even van tevoren zelf kijken.

Groetjesaandevoetjes 26 juli 2021 om 11:08

Toch schort er iets aan de communicatie als een sporter het niet weet. Communicatie is namelijk dat de verzender ook weet dat de ontvanger het begrijpt en dat is duidelijk niet het geval geweest. Geen idee of de organisatie of coach zich hier heel bewust van is geweest hoe groot de impact van zoiets is.

nasibal 26 juli 2021 om 11:35

@groetjesaandevoetjes

Helemaal gelijk hoor, zo belde de de lokale bedrijfsleider van de Albert Heijn me laatst nog persoonlijk op om te checken of ik snapte welke producten er in de bonus waren. Gelukkig was ik op tijd voor zijn telefoontje, want ik had net daarvoor een overleg met de dj van radio 3 om te onderzoeken of ik goed doorgekregen had waar de files en de flitsers die ochtend stonden. Het is nog wel wachten op de NS, die mogen toch minstens wel even controleren of ik hun dienstregeling goed op m'n netvlies heb.

Newschooler 26 juli 2021 om 11:41

Haha Nasibal

xistnc 26 juli 2021 om 11:52

Volledig eens met groetjesaandevoetjes. Het ‘erover hebben’ -verwijzend naar het testevent- was kennelijk niet voldoende. Dat mag de bondscoach zichzelf zwaar aanrekenen.

nasibal 26 juli 2021 om 12:01

@Xistnc

Ik kreeg een beetje het idee dat de opmerking van groetjesaandevoetjes richting de organisatie was. Van een bondscoach mag je inderdaad meer verwachten natuurlijk.

Pole Pole 26 juli 2021 om 13:19

Een Olympisch kampioen is met zijn vak bezig en houd rekening met de mogelijkheid dat ze hier ook weg is. Van der Poel kent ongetwijfeld het verhaal van het WK voor De Bie waar ze de balken nog ophoogden de dag van de wedstrijd zodat hij er niet over zou kunnen springen… Komaan. Was gewoon niet helemaal aandachtig en fris toen erover gesproken werd.

Gras 26 juli 2021 om 14:11

Zal MvP zelf later wel toegeven. Zal een mix zijn van schok, teleurstelling, pijn etc. Waarschijnlijk heeft hij in de adrenaline van de koers op circuitgeheugen gereden en verwachtte hij die plank. Waarvan hem al was verteld dat die er niet zou liggen :(

Dat is puur voorbereiding, maar ok. Dat mag niet gezegd worden op deze site. Fouten zijn namelijk voor mensen, niet voor MvP. Of zo.

drethehague 26 juli 2021 om 14:32

Mondkapjes tast bij veel sporters de hersens aan zie wielrensters,boogschieter vd bergh etc

Pelsluis 26 juli 2021 om 14:58

Vanochtend is veel te laat natuurlijk. Was wslk niet eens meer 'inrij' mogelijkheid.
Snapt niemand hier dat die ramp er ligt zodat rijders de sprong ev. in stapjes kunnen oefenen?
Je zou ook verwachten dat de org. dingen 'op papier' zet. Doen ze ook met tijden, regels etc. ga ik van uit.
Heb ook maar chickenrun uitgezocht, wat niemand bedenkt:
Als je er de eerste keer komt aanrijden, dan moet je je angst wel even overwinnen. Je ziet namelijk allen de opstaande steen en dan spring je als het ware in een blind gat. Je kunt er heel goed landen, maar de afdaling daarna gaat supersteil omlaag. Ze hebben dat wel erg mooi gebouwd. Ook hier heb je overigens een B-lijn.
Dus als het vdP duidelijk gezegd is en hij kon het parcours niet meer op dan had ie kunnen kiezen. Als ie dat dan niet gedaan heeft heeft ie gegokt. Maar hij hing dan te ver naar voren/dook teveel naar beneden om een goeie landing te maken.
Of het is hem niet duidelijk gemaakt dat de ramp 100% zeker weg was….

Bergje over 26 juli 2021 om 10:39

Tja, de zoveelste communicatieve fout bij de fietsers van teamnl?
Wat een blunder, hoe dan ook, ben benieuwd waar nu de fout ligt, lijkt bij Mathieu, de schlemiel van de dag.

Ab Normaal 26 juli 2021 om 12:21

Het grootste evenement in 4 jaar.
– Huh? Reed er nog iemand voor mij?
– Hee, waar is dat plankje gebleven?

Wat een amateurisme.

Maillot à Pois 26 juli 2021 om 10:43

@redactie, ook niet té dramatisch doen: in jullie tekst “testament –> testevent”

Ronellenfitsch 26 juli 2021 om 10:43

Beetje rare autocorrectie WF, om het over testament te hebben …

Scott Sunderland 26 juli 2021 om 10:58

Inderdaad. Testament is een wel heel foute spelfout van WielerFlits.

$kedel 26 juli 2021 om 10:45

“Door het weghalen kwam de Nederlander akelig ten val.”

Vreemde conclusie..

Handige Harry 26 juli 2021 om 12:44

Niet echt aangezien hij reed alsof die er nog wel lag.

$kedel 26 juli 2021 om 16:55

Dan is het weghalen van die plank nog steeds niet de oorzaak maar puur de foute veronderstelling dat ze in de wedstrijd zelf ook met “zijwieltjes” mochten rijden.

josi 26 juli 2021 om 10:46

Als iedere andere renner het wel wist, lijkt het me wel duidelijk dat hij het ook had kunnen weten.

Willem Kieft 26 juli 2021 om 10:51

Vervangen we Moerenhout en dan nog gaat het fout met de communicatie. In dit geval bij MvdP zelf die blijkbaar zat te slapen toen dat verteld werd. Eigen fout. Desondanks jammer dat zo’n groot sportman op zo’n lullige manier zichzelf uitschakelt.

Scott Sunderland 26 juli 2021 om 10:51

Precies dat. Ik denk dat Mathieu iets te veel in zijn eigen wereld zat en zijn eigen plan trok zonder te luisteren naar anderen. Het is hem wel vaker gezegd, dus een oor in en het andere weer uit.

WoutMathieu 26 juli 2021 om 11:45

Hopen dat het bij een deuk of een barst in zijn ego blijft. Zie hem graag weer snel op de fiets.

Marco 26 juli 2021 om 10:53

Je hebt toch verkenning en test.. verkenning is toch om te verkennen dus is het logisch dat er nog een uitwijkmogelijkheid is.. een testevent is toch een generale repetitie.. dus dan is dat toch de uiteindelijke koers situatie?

“Hij vroeg me waarom iedereen van de rotsen sprong, terwijl je er ook vanaf kunt rollen.”

Als dat waar is heeft hij compleet het idee gemist.. Ik heb trouwens ook het idee dat ik met gemak bondscoach kan worden voor NL

De ene zit in haar auto met oma te bellen terwijl haar renners blind rond rijden en de andere laat het parcours bespreken over aan de renners zelf “vader, leg jij het matje even uit want ik ga uitgebreid sushi eten”

Matje luister.. “jij bent hier maar een paar dagen dus we nemen even de gang van zaken door.. eerst ga je verkennen en dan zijn er voorzieningen om dat veilig te kunnen doen… daarna ga je testen voor de situatie van maandag dan hebben ze de planken weggehaald omdat die maandag ook weg zijn…” Heb je dat.. want ik ben hier aangesteld om mijn renners te begeleiden..

Boomie1 26 juli 2021 om 11:23

Betreffende de dames. Dat ligt niet alleen aan de bondscoach (ja die had bv. Blaak moeten meenemen). Ze zijn zelf alle 4 gestart met de ingesteldheid van een kopvrouw. Met alle respect maar op dit parcours had je toch vol de kaart Vos moeten spelen.

Stevo1 27 juli 2021 om 09:50

testevent was 2 jaar geleden, niet afgelopen dagen. Afgelopen dagen lag de plank er dus altijd.

Scott Sunderland 26 juli 2021 om 10:54

Mathieu weet hier de blunder van gisteren helaas te overtreffen. Klasse wielrenner maar dit is wel héél knullig. Iedereen wist het, het is hem meermaals verteld, maar kennelijk heeft hij naar niemand geluisterd. Aarde aan planeet Mathieu.

Bontempi 26 juli 2021 om 11:06

Wat mij betreft, waren de blunders van gisteren toch nog van een erger niveau.

Dveck 26 juli 2021 om 10:55

Grotendeels zijn eigen schuld, maar toch, als je als De Knegt zijnde hem 10 rondes ziet rijden, en 10x die schans afrijden, zeg je hem dan niet op z’n minst ook eens de jump te oefenen?

Alexander Vandegroenevallei 26 juli 2021 om 16:23

Daar heb je meer dan een punt.

Michelangelo 26 juli 2021 om 10:56

Tja, dan ben je jarenlang bezig met dit doel. En wordt je lot bepaald door het weghalen van een plank. Benieuwd hoe dat gecommuniceerd is vanuit de organisatie, en waarom Mathieu dus de enige was die daar op zijn muil ging.

Briefing naar alle deelnemers? –> fout van Mathieu
Briefing naar de coaches? –> fout bij coaches (niet vertellen) of Mathieu (niet opletten)
Aanname van de organisatie dat iedereen snapt dat de plank weg is obv het test event? –> fout van de organisatie (als je het parcours op dit soort cruciale punten na verkenning aanpast zonder hierover expliciet te communiceren)

Hoe dan ook erg jammer. Voor Mathieu, maar ook voor de wedstrijd in het algemeen.

EDIT: En als er enkele keren over is gesproken zoals De Knegt zegt, dan ben ik benieuwd hoe die gesprekken gegaan zijn. Van "Mathieu, ze halen straks dat plankje weg, dus LET OP: je MOET springen" tot "Mathieu, of ze nog wat met die plank doen weet ik niet".

Marco 26 juli 2021 om 11:01

testevent is een generale repetitie, dus dat is het parcours zoals het is. Als die plank er bij de verkenning niet ligt dan heb je er een aantal die de wedstrijd niet halen

Scott Sunderland 26 juli 2021 om 11:01

Verschillende mensen geven aan het gezegd te hebben tegen hem. Plus hij is letterlijk de enige die het niet leek te weten. Dan durf ik toch wel te zeggen dat de fout bij Mathieu lag. Niet goed geluisterd. Niet goed verkend. Zichzelf niet goed geïnformeerd.

Marco 26 juli 2021 om 11:04

Geef nu eens een logische reden waarom bij het test event die planken weg zijn wanneer het de bedoeling is om de wedstrijd met die planken te rijden???

Rawolf 26 juli 2021 om 11:07

@Michelangelo,

die plank ligt daar voor als je tijdens de verkenning niet genoeg snelheid hebt om de landing te halen. juist zodat er daar geen valpartijen gebeuren.

Dat soort veiligheidsdingetjes zijn wel redelijk normaal tegenwoordig, ook in normale World Cup wedstrijden.

Dit is dus zeker geen fout van de organisatie maar van van der Poel zelf.

Michelangelo 26 juli 2021 om 11:22

@Marco,
Er zijn na het test-event volgens mij wel degelijk nog wat kleine aanpassingen gedaan aan het parcours. "Test event" is controleren of alles werkt, en waar nodig aanpassingen doen. Waarmee ik Mathieu niet vrij wil pleiten, aangezien het vreemd is dat hij de enige is die daar op die manier valt.

S. Morgenstern 26 juli 2021 om 11:23

Gewoon een grote fout van Van der Poel zelf. Moeilijker hoeven we het echt niet te maken.

Boomie1 26 juli 2021 om 11:25

@ S. Morgenstern +1. Dat mensen het je vertellen is puur extra info.

Marco 26 juli 2021 om 11:31

@Michelangelo er is geen logische reden, ook niet als er nog aanpassingen waren, waarom testen zonder planken en koersen met planken..
Je zou juist moeten testen met die planken als ze er tijdens de koers liggen omdat je dan wilt weten of die planken goed zijn

Pole Pole 26 juli 2021 om 13:21

Als ik De Knegt hoor praten over Mathieu is dat altijd in een heel onderdanige manier zo van 'Hij weet zeker wat ie doet, ik heb 'm niks te leren…'

Dit ongeveer heb ik 'm al verschillende keren horen zeggen in aanloop naar grote wedstrijden.

Dus dan denk ik dat de communicatie ook niet echt optimaal is tussen die 2.

Pole Pole 26 juli 2021 om 13:26

Scott Sunderland
Duidelijk verwoord.
Maar het verwondert niet dat Michelangelo zijn lieveling-u-tju nog probeert te redden uit dit totale fiasco. Alé niet dat hij gewonnen had van deze engelse pitbull Pidcock terrier…

Romāns Vainšteins 26 juli 2021 om 13:47

Betekent plank in het Kempens wellicht iets anders? Misschien dacht MvdP dat het die dunne Japanse chick betrof die steeds zijn naam riep toen hij langsrolde in de verkenning?

Melkzuur 26 juli 2021 om 10:56

Stel je voor dat van Aert zoiets zou tegenkomen. En dat Adri van der Poel daar een column over zou schrijven.

JapieJapo 26 juli 2021 om 11:00

Zo wordt hier wederom in het wielrennen de plank misgeslagen….

Anton van Valouwe 26 juli 2021 om 11:50

Voor hetzelfde geld krijgt hij die plank voor zijn kop.

Wildebert 26 juli 2021 om 13:38

Als Badloe nou maar op zijn plank blijft staan.

Voorgeborchte 26 juli 2021 om 11:01

Best even de smartphone afzetten Mathieu. Hier doe je jezelf geen eer mee aan.

harryjohan71 26 juli 2021 om 11:02

Als je weet dat de plank op het testevent is weggehaald, check je toch zelf of die bij de OS ook weggehaald is. Hier kun je de De Knegt niet de schuld van geven. Als wielrenner heb je ook een eigen verantwoordelijkheid.

Geit in mijn Kelderman 26 juli 2021 om 11:03

Hier heeft MvdP ook wel een eigen verantwoordelijkheid. Je ziet die renners voor je toch ook allemaal een jump maken? Dan anticipeer je daar dan toch op lijkt me?

Rawolf 26 juli 2021 om 11:12

Als je het filmpje ziet zie je dat MvdP wel springt, hij haalt de landing echter niet. Hij ging waarschijnlijk minder geconcentreert deze drop af omdat hij dacht dat het plankje er toch wel zou liggen.

Combinatie van factoren blijkt, zoals zo vaak.

Michelangelo 26 juli 2021 om 11:25

@rawolf,
Gezien de compleet andere hoek tov de andere renners stuurde hij m.i. vol op “de plank”. Je ziet de rest het voorwiel omhoog tillen, en mathieu het voorwiel naar beneden duwen.

Rawolf 26 juli 2021 om 12:12

@michelangelo, Het is wel een andere beweging dan de andere renners ja. Of hij heeft het wel zien aankomen en probeerde last minute het nog recht te zetten.

Als hij echt op de plank had gerekend had hij denk ik een bunny hopje gedaan om de volledige plank te benutten en zo meer vaart te behouden. Vandaar mijn theorie.

Rawolf 26 juli 2021 om 13:04

Na deze hoek te hebben gezien denk ik dat MvdP inderdaad volledig op de plank rekende:

https://twitter.com/BasTietema/status/1419590795049451523?s=19

harryjohan71 26 juli 2021 om 13:15

@Rawolf Pidcock heeft al bevestigd dat Van der Poel te langzaam reed om een sprong te maken. Pidcock nam al afstand omdat hij het mis zag gaan. Hierdoor heeft hij Van der Poel kunnen ontwijken. Iedereen is er wel van overtuigd dat Van der Poel niet wou springen, maar gebruik wou maken van een plank die er niet lag.

japio 26 juli 2021 om 11:13

De boodschap dat de plank weggehaald zou zijn, zal blijkbaar wel verzonden zijn. Maar die is niet aangekomen, of hij heeft het niet opgeslagen. Is dat dan relatieve onervarenheid in de MTB? Of nonchalance door pas zo laat aan te komen? Ik weet het niet, maar ik denk dat hij vooral in de spiegel moet kijken.

LeBlaireau 26 juli 2021 om 11:14

Een olympisch winnaar wil toch niet over een plank rijden terwijl de rest jumpt. Hij had ook gewoon moeten jumpen.

krypton 26 juli 2021 om 11:16

En nu maar kappen met die ongein en gewoon puur op de weg gaan knallen.

Har77 26 juli 2021 om 12:51

Hopelijk zo gebrand op revanche dat dat kromme stuur tot en met het WK XCO aan de haak blijft.

Zoveel mensen zoveel wensen ;-)

de nieuweMerckx 26 juli 2021 om 13:16

Inderdaad, hopelijk bedoelt hij niet dat hij terugkomt in het Mountainbiken…

TomVD 26 juli 2021 om 11:16

En de gouden medaille voor meest knullige communicatie in het wielrennen gaat naar Teamnl! Toch nog ergens goud…

JopieZ 26 juli 2021 om 11:39

Niet alleen binnen het wielrennen. Maar samen met de Hockey heren gaan ze aan kop in het blunder klassement.

Wildebert 26 juli 2021 om 13:58

Staan toch ook hoog op het positieve covid klassement.

Boomie1 26 juli 2021 om 11:21

Puur onprofessionalisme van Van der Poel dit. Iedereen weet het behalve hij.
Dus OF Vader OF hij spreekt niet de waarheid.

Bazzz 26 juli 2021 om 12:01

Zijn vader zal hier vast niet over liegen

MarkPeeters 26 juli 2021 om 17:26

Of Vader heeft het gezegd maar Mathieu heeft het niet zo begrepen. Je hoeft niet per sé een schuldige te zoeken. Het kan ook gewoon een misverstand zijn.

Gras 26 juli 2021 om 11:28

Toch duidelijk. Mathieu heeft die informatie niet opgenomen en wat niet gefocust genoeg. Al dat gegil dat niemand voorbarige conclusies moet trekken. Die conclusie trekt zichzelf, ook bij de NPO waar de verslaggever dat suggereert en de Knegt dat nog niet zonder afstemming met MvP wil bevestigen, maar niet kan wachten dat te doen. Hij was er onvoldoende bij met zijn kop. Leermoment, maar op een moment dat je niet moet willen leren.

madeinstars 26 juli 2021 om 11:33

Maar die conclusie trekt zichzelf dus niet. Voor hetzelfde geld is hij juist té gefocust, waardoor hij helemaal in zijn eigen wereldje zit en om die reden die informatie niet goed tot zich neemt. De conclusie dat hij niet gefocust was of te nonchalent is niet meer dan een theorie. Het kan, maar er zijn ook andere verklaringen mogelijk.

Jose Maria 26 juli 2021 om 12:57

Ik heb ook het idee dat hij juist té gefocust was en het blijkbaar langs hem heen is gegaan.

En natuurlijk is het zijn fout, maar ik heb niet het idee dat de fout hem zit in de voorbereiding of het laat afreizen, maar simpelweg in z’n eigen hoofd. Hij heeft een inschattingsfout gemaakt, tunnelvisie. Als voor jouw gevoel die plank daar hoe dan ook zal liggen lig, dan maak je die fout ook als je daar al 3 weken op voorhand bent. Het is wat het is.

JapieJapo 26 juli 2021 om 11:32

Hij had toch op zeker kunnen gaan door in de eerste ronde te springen om te checken of dat plankje er wel/niet lag…

VTI 26 juli 2021 om 11:36

Eeuwig zonde. Wellicht door slaapgebrek de verstrekte informatie niet goed opgenomen. Of natuurlijk een flinke plank voor de kop

Pelsluis 26 juli 2021 om 17:42

Als het zo is dat ie dat pas vandaag te horen heeft gekregen kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar dat had ie toch al sinds vrijdag moeten weten? Ploegleider heeft hem toch de info vd org overhandigd? Lijstje met hem doorgenomen v belangrijke dingen, verplichtingen, huishoudelijke zaken? Hij heeft geoefend. Dat moet je toch met die sprong ook doen? Hij heeft 12x de ramp genomen omdat dat minstens zo snel is als springen.

Spartacus 26 juli 2021 om 11:39

Interessant voer voor sportpsychologen: bij extreem focussen werkt je brein toch anders en sla je niet alles automatisch op wat tot je komt. Het kan dus best zijn dat het zeker gezegd is tegen Van der Poel, maar dat hij het niet opgeslagen heeft.

vanSpringel 26 juli 2021 om 13:10

Dat is precies hoe ik erover denk. MvdP heeft zich de afgelopen dagen volledig in z’n hoofd afgesloten en de focus lag zo diep dat ie niets en niemand nog in zijn ultieme flowpoint liet komen.

Jean Dumas 26 juli 2021 om 13:21

Inderdaad, overconcentratie. Net als Sven Kramer en zijn 10.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair