Mathieu van der Poel ontbreekt op Sportgala

woensdag 18 december 2019 om 13:45
Mathieu van der Poel ontbreekt op Sportgala

Mathieu van der Poel - foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel zal vanavond niet aanwezig zijn bij het Sportgala. Hoewel hij genomineerd is voor Sportman van het Jaar, heeft hij er voor gekozen om niet naar Amsterdam af te reizen omdat hij midden in het crossseizoen zit. Dat meldt het AD.

Van der Poel is niet de enige sporter die verstek geeft. Ook zijn concurrenten Virgil van Dijk (momenteel met Liverpool in Qatar actief op het WK voor clubs) en Max Verstappen zijn er niet bij. Bij de vrouwen ontbreekt naast wielrenster Annemiek van Vleuten ook atlete Sifan Hassan, waardoor enkel shorttrackster Suzanne Schulting de enige aanwezig is.

Het Sportgala wordt vanavond vanaf 20.30 uur uitgezonden op NPO1.

Dit artikel delen:

29 Reacties

FW07 18 december 2019 om 13:54

Snap ik wel als een willekeurig doelpunt van de voetballende Oranje-dames hoger wordt ingeschat dan de legendarische Amstel Gold Race overwinning. Dan zou ik ook niks meer te maken willen hebben met deze verkiezing.

vanSpringel 18 december 2019 om 14:05

+1

Gustav Zomerschoe 18 december 2019 om 18:03

Die dames dingen mee naar de sportploeg, dus beetje apart je reactie. Maar goed voor mij is Mathieu sportman van het jaar, en de overwinning van Amstel Gold Race het sportmoment van het jaar,maar als anderen daar anders overdenken zijt zo….

west 18 december 2019 om 18:16

Net zo willekeurig als het koersgedrag van Alaphilippe en Fuglsang?

Romāns Vainšteins 18 december 2019 om 13:59

Goede mogelijkheid om die hele achterlijke verkiezing voorgoed eruit te trappen.

Samlambeej 18 december 2019 om 14:03

“waardoor enkel shorttrackster Suzanne Schulting de enige aanwezig is.”

Haha wat armoedig, is ook gewoon kei en kei-suf gedoe.

LucasR 18 december 2019 om 16:38

Deze zin is daarentegen het tegenovergestelde van armoedig. In deze schitterende tautologie wordt dubbel en dwars duidelijk dat enkel Schulting de enige aanwezige is! :-D

Veloburto 18 december 2019 om 14:24

Slaat ook echt nergens op dat gala. Ik vind het ook echt een grap dat (om maar een voorbeeld te noemen) Ireen Schouten genomineerd is, omdat ze heel goed kan marathonschaatsen (echt niemand op de wereld die dit kijkt, maar ok) en dat iemand als Kiki Bertens 4e op de wereldranglijst heeft gestaan dit jaar en de Masters van Madrid heeft gewonnen in een mondiale topsport, geen nominatie krijgt

Veloburto 18 december 2019 om 14:25

En waarom is onze korfbalploeg niet genomineerd? Die zijn wereldkampioen!

toke 18 december 2019 om 14:29

Dit is geen suf gedoe……Dit moet juist een eer zijn…..Van Virgil van dijk kan ik het begrijpen….Van Verstappen begrijp ik niet eens dat hij nog genomineerd word….En van Matheu van der Poel valt het me vies tegen, En dan druk ik me nog zachjes uit.

Romāns Vainšteins 18 december 2019 om 14:43

Dit is geen eer, maar suf gedoe. Navelstaarderige reetlikkerij precies.

joost 18 december 2019 om 18:10

Lekker na 2 uur snachts naar bed, hele avond op je benen staan, denk je dat dat past bij een wielrenner die wil herstellen?

Emergo 18 december 2019 om 18:53

@RV
Proost.

A.M.M. Jonkers 18 december 2019 om 14:58

5 van de 6 genomineerden zijn dus afwezig.
Stop met deze onzinnige verkiezingen, het blijft appels met peren vergelijken……

Pol 18 december 2019 om 15:12

Geef hem 100% gelijk.Het is een en al komedie, plus dat er mensen in de zaal zitten die totaal niets van sport af weten.

wiebipedia 18 december 2019 om 15:16

Vanzelfsprekend blijft het onmogelijk om prestaties en sporten met elkaar te vergelijken. Ik zou dan ook een voorstander zijn van het hervormen van deze avond, meer dan afschaffen. Het is wel mooi om de sporters eens per jaar collectief in het zonnetje te zetten. Het feit dat er veel ‘volwaardige’ sporters wel gewoon altijd aanwezig zijn geeft ook wel aan dat het gewaardeerd wordt.

A.M.M. Jonkers 18 december 2019 om 15:19

Welke “volwaardige sporters” zijn er volgens u vanavond bij?

girardengo 18 december 2019 om 15:28

Er is duidelijk geen klik tussen het sportgala en de topsporters. Misschien moet als voorwaarde van de uitverkiezing worden gesteld dat je als genomineerde aanwezig moet zijn (haha). Dat betekent voor vanavond: heren: geen winnaar, dames: Schulting. Dat zal ze leren;-)

roeleur 18 december 2019 om 16:05

Schulting is toch alleen voor de mooiste bips award genomineerd?

Koers 18 december 2019 om 15:42

Dat worden prachtige close-ups van de nerveuze kanshebbers

Pietspeed 18 december 2019 om 15:48

Strak plan om die poppenkast te skippen.

A.M.M. Jonkers 18 december 2019 om 15:57

+ 1

Panache 18 december 2019 om 16:39

Ik heb er zelf helemaal niets mee, maar het is wel een middelvinger richting NOC-NSF, die tientallen miljoenen hebben geïnvesteerd in de jeugd en breedtesport en daarmee ook meegebouwd hebben aan de uiteindelijke carrière van het gros van de sporters die genomineerd zijn. Indien je als sporter ooit geprofiteerd hebt van de NOC-NSF gelden dan zou het netjes zijn om iets terug te geven.

user24111 18 december 2019 om 17:37

Goed punt Panache ! (Tussen al dit gebral.)

Poeksel 18 december 2019 om 16:46

Er zijn ongetwijfeld een heleboel sporters vanavond wel aanwezig.

wielrenner 18 december 2019 om 17:12

Ik kijk er al jaren niet meer naar, oersaai.

Groningen 18 december 2019 om 19:38

Ongeacht de waarde van het hele gebeuren is het logisch dat een sporter die nog midden in zijn/haar seizoen zit daar geen hele avond gaat zitten. Eigenlijk vind ik nog het meest verrassende aan dit geheel dat Schulting er wel is.

Bikeage 18 december 2019 om 19:48

Lekker tegelijkertijd naar het Sporza jaaroverzicht kijken dus!

kampie 18 december 2019 om 20:12

Vreselijke bedoening.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair