Mathieu van der Poel maakt rentree in Dendermonde: “Meedoen voor de zege zit er nog niet in”

zaterdag 18 december 2021 om 17:28
Mathieu van der Poel maakt rentree in Dendermonde: “Meedoen voor de zege zit er nog niet in”

foto: Cor Vos

Als alles meezit, maakt Mathieu van der Poel volgende week zondag zijn rentree in Dendermonde. Volgens vader Adrie van der Poel moet er dan nog niet te veel van zijn zoon verwacht worden, zo vertelt hij aan Sporza. “Meedoen voor de overwinning zit er volgende week nog niet in.”

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

Aanvankelijk zou MVDP in Rucphen aan zijn veldritseizoen beginnen, maar zoals bekend gooide een knieblessure roet in het eten. Daardoor kon de wereldkampioen geen serieuze crosstrainingen meer doen en besloot hij om pas een aantal dagen later op trainingskamp met de wegploeg te gaan. “Het was een serieuze blessure. Als je Mathieu een beetje kent, dan weet je dat hij altijd wil koersen”, aldus vader Adrie.

“Eigenlijk was dit weekend perfect geweest om te herbeginnen. Dan had hij volgende week al om de overwinning mee kunnen doen. Dat zit er nu niet in, omdat hij ook nog eens van achteren moet starten. Ik denk dat hij dan nog twee crossjes nodig heeft en vanaf cross vier om de overwinning gaat meedoen”. eindigt hij.

Dit artikel delen:

55 Reacties

Beer 18 december 2021 om 17:31

Die valse bescheidenheid zit hem als gegoten.

0
westmalle1965 18 december 2021 om 19:32

Cyclocross wins since 1.9.2017 WVA 22 MVDP 97

0
Beer 18 december 2021 om 19:34

Mooi dat je mijn post even helpt verduidelijken:-)

0
Marik 19 december 2021 om 09:29

Hoe kijk je hier dan naar beer? En wat is voor jou precies het verschil? Van Aert denkt in zijn eerste veldrit van het seizoen niet op het podium te eindigen. Ben je dan ook kritisch? Help me even.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/wout-van-aert-is-klaar-voor-de-cross-in-boom-meteen-een-moeilijke-start/

0
Beer 19 december 2021 om 12:27

Dat heb al eerder beschreven Marik. Bij van Aert sluiten die verwachtingen naadloos aan op zijn intro vorig seizoen. Bij VDP duidelijk niet. Na de rug richting Roubaix, nu de knie richting modder.

0
Marik 19 december 2021 om 13:25

Oh dus je hebt een reden gevonden waarom Van Aert wel bescheiden mag zijn en vd Poel niet. #langlevedeeigenwaarheid

0
Beer 19 december 2021 om 17:54

Ik heb een verklaring gevonden waarom de bescheidenheid van van Aert terecht is en die van Adri vals; zoals het merendeel van zijn uitlatingen.

0
Pietspeed 18 december 2021 om 17:41

Wout gaat dit seizoen overheersen.

0
westmalle1965 18 december 2021 om 19:16

Cyclocross wins since 1.9.2017 WVA 22 MVDP 97

0
Dikke Man 18 december 2021 om 17:46

Het is ook gewoon een rotcross voor hem. Gaat ook weer lekker veel regenen dus het wordt gewoon weer een blubberboel waar hij een hekel aan heeft.

0
meqadon 18 december 2021 om 19:11

Het zal niet zoveel regenen als de laatste weken. Dus het kan goed zijn dat het parcours berijdbaarder is als vorig jaar. Maar dat ze met blubber gaan te maken krijgen, staat vast.

0
Murcia 18 december 2021 om 17:55

De verwachtingen laag houden doet de omgeving van beide heren wel vaker, zie bv Lamberts met een plek 5 tot en met 7 als mogelijke klassering voor Wout in Boom. Adrie overdrijft natuurlijk iets teveel met die zin waarin hij stelt dat Matthieu pas gaat meedoen voor de zege in veldrit vier maar dit soort interviews zijn amusant omdat ze bij het spel horen. Adrie weet dat, de journalist en wij als lezers ook.

Bij Dendermonde wordt het weer een natte bedoening omdat er vanaf donderdag tot en met zondag veel neerslag wordt voorspeld en dan zal het weer flink lopen worden. Maar ik verwacht de beide heren wel op 1 en 2.

0
Deo 18 december 2021 om 18:28

Mwah.. het is wel anders als vorig jaar in ieder geval. Nu begint hij de cross in de drukste periode en rijdt een 4 (of 5?)tal crossen binnen 1 week. Zou nog eens vies kunnen tegenvallen, zeker met een van Aert die als het goed is nu nog 1 tandje bij kan trekken.

0
Beer 18 december 2021 om 19:11

Valt totaal niet te vergelijken. Wat Lamberts zegt, sluit aan bij van Aert zijn introvan vorig seizoen. Wat Adri zegt is compleet belachelijk voor een renner die de vorige seizoenen heerste en meteen winnend binnenkwam.

0
TheBigShow 18 december 2021 om 20:31

Waarom niet Beer? Hij heeft geen ideale voorbereiding gehad, dan is het logisch dat je wat voorzichtig bent.
Als AvdP had gezegd dat Matje gelijk mee zou doen voor winst had je het weer een arrogante Ollander gevonden…

0
Michelangelo 18 december 2021 om 20:33

Ik denk dat het voor Matje lastig zal worden om meteen voor de zege mee te doen tegen Van Aert in deze vorm. Maar een plekje direct daarachter moet normaal gesproken wel mogelijk zijn. Want hij heeft gewoon veel meer klasse en inhoud dan de fulltime veldrijders. VdP op pakweg 90% is goed genoeg om Iserbyt&co te verslaan, maar zeker niet goed genoeg voor een Van Aert in deze vorm.

0
Marik 19 december 2021 om 09:42

Het zou natuurlijk ook ongepast zijn als hij nu zou zeggen dat hij hier wel even komt winnen. Ik sluit overigens niet uit dat hij hier wint, net zoals Wout deed bij zijn eerste veldrit.

0
5211 19 december 2021 om 11:38

Niemand heeft een glazen bol. Aldus hanteert men beter enige terughoudendheid ipv hoog van de toren te blazen dat men erop rekent direct te winnen.
Slechts enkele lieden alhier ten lande zoals Beer begrijpen dergelijk protocol niet.
Stel men zegt wij winnen en wint niet. Lieden als Beer direct hoog van de toren blazend reageren. Tis ook nooit goed bij dergelijke figureren.

0
Franco Ballerini 18 december 2021 om 18:09

Natuurlijk is het prachtig dat Mathieu altijd en overal wil koersen, licht geblesseerd of niet. Ik begin me echter wel ietwat te storen aan zijn keuzes. Het is duidelijk dat hij het grootste Nederlandse wielertalent ooit is, maar door zoveel hooi op zijn vork te nemen met het combineren van het wegrennen, veldrijden, MTB en nu ook weer zijn gravelrace ambities, vrees ik dat zijn palmares uiteindelijk pover zal uitvallen t.o.v. bijvoorbeeld de minder getalenteerde van Aert, die wel begrijpt wat echt belangrijk is. Doodzonde.

0
Reutemeteut 18 december 2021 om 19:12

Het debat dat al een paar jaar loopt. Maar ik geloof dat je volkomen gelijk hebt.

0
Gebruikersnaam 18 december 2021 om 19:16

Of misschien is hij het meest vermakelijke of spectaculairste Nederlandse wielertalent, niet noodzakelijk het allergrootste. Potentieel omzetten in een resultaat is ook een talent. Zelfde geldt ook voor Van Aert, in 2022 moet die echte grote overwinning (Roubaix, Vlaanderen, WK) er echt wel eens gaan komen.

0
meqadon 18 december 2021 om 21:37

Mvdp heeft de ronde al eens gewonnen en wout m-s. Dus die grote overwinning is er al bij beide. Maar idd met hun talent moet dat palmares volgend jaar verder opgekrikt worden.

0
Gebruikersnaam 19 december 2021 om 00:49

Ik vind Milaan – San Remo eigenlijk alleen maar een theoretische grote overwinning. Denk dat (buiten wat Italianen) iedereen liever 1 keertje LBL, RvV, RvL of PR wint dan 3 keer in San Remo.

0
Alucard 19 december 2021 om 01:09

Zouden er werkelijk mensen bestaan die Stuyven's San Remo groter achten dan Mathieu's Strade of Amstel, 'want monument'? Dan begrijp je weinig van het leven.

0
meqadon 19 december 2021 om 08:52

agr is totaal niet hetzelfde niveau. Persoonlijk vind ik een overwinning in g-w of e3 dan veel mooier. Strade mag volgens mij wel aanzien worden voor monument, maar dat is een persoonlijke mening.

0
5211 19 december 2021 om 11:44

Amai, een renner met niet enorm veel koersdagen valt met training wat altijd kan gebeuren en de conclusie is, teveel hooi op de vork.
Bijzonder dat zeker.
Minder disciplines tbv van een mogelijk groter palmares? Primair wil de renner afwisseling en vooral plezier in het sporten met de fiets. Deze renner koerst voor zichzelf niet voor de mening van welke volger dan ook.

0
Lalsacien 19 december 2021 om 12:11

@meqadon
de historie van MSR
versus
het parcours van de Strade
versus
het deelnemersveld van de AGR.

0
Beer 19 december 2021 om 12:31

Tuurlijk is de Sanremo van Stuyven grootser dan VDP’s derny-zege in Valkenburg. Wat een farce was dat.

0
Marik 19 december 2021 om 13:27

En dan vraag je jezelf serieus af waarom jij zoveel weerstand oproept op dit forum beer? Iets met een fabelachtig wezen.

0
meqadon 19 december 2021 om 14:16

Ik geef beer gelijk. M-s winnen op eigen kracht of agr winnen door het falen en dom rijden van de sterksten. Daar zit het verschil. En daarbij komt dat m-s een veel mooiere koers is om op je palmares te hebben.

0
Alfons Haavers 19 december 2021 om 14:42

Ik vond zowel AGR als Strade geweldige overwinningen van Mathieu. Maar ik zet ze toch nog onder het winnen van een monument zoals MSR (of zijn eigen winst in de RVV).

Ik vond dit jaar bv. ook de lepe winst van Colbrelli in Roubaix (waar veel kritiek op kwam) een grotere overwinning dan Matjes Strade.

Een koers winnen op spectaculaire manier is geweldig, maar het maakt in mijn ogen de koers niet ineens groter dan dat hij is.

0
Marik 19 december 2021 om 15:05

Tuurlijk kun je je voorkeur hebben en de grootsheid van de koers telt ook mee. Echter om het woord farce te gebruiken na een wedstrijd waarbij de hele wielerwereld heel even op zijn kop staat, dat is gewoon stoken.

0
Beer 19 december 2021 om 15:26

Nee Marik, dat is niet stoken, dat is de feiten benoemen, ook al hoor jij het niet graag vertellen. VDP komt terug achter de motoren en door het doorgeven van de foutieve wedstrijdinformatie aan de koplopers. Dat gaf misschien een spectaculaire wedstrijdontknoping, maar ik noem het een farce.

0
Marik 19 december 2021 om 15:37

Heel veel plezier in je eigen bekrompen wereld beer.

0
Beer 19 december 2021 om 17:03

Meisje toch, wie ben jij om mij bekrompen te noemen? Er is er hier maar eentje die steeds op de man reageert omdat ze geen andere mening kan slikken.

0
Romāns Vainšteins 19 december 2021 om 17:25

MSR vind ik een grotere koers dan AGR no doubt maar hoe MvdP hem met een combinatie van kracht, onverzettelijkheid, mazzel en ook wat bedrog binnenhaalde is natuurlijk vele malen beklijvender dan hoe Stuyven, zeer mooi daar niet van, MSR pakte. In cijfers een 9 tov 7.

AGR 19 vind ik nog steeds zijn mooiste overwinning, andere tijden materiaal en gravende interviews waardig.

0
westmalle1965 18 december 2021 om 19:17

Cyclocross wins since 1.9.2017 WVA 22 MVDP 97

0
Beer 18 december 2021 om 19:32

Mooie kloof heeft Matje daar geslagen, gediend door van Aert’s beenblessure,, breuk met Nuyens en een overload aan parkcrossjes.

0
TheBigShow 18 december 2021 om 20:31

En een surplus aan talent

0
meqadon 18 december 2021 om 21:41

Niet relevant. Enkel de wks nks bks en grote klassieke crossen zijn de grote afspraken op een seizoen en dus de waardemeter.

0
Koers 18 december 2021 om 21:42

Is dat tegen elkaar?

0
Pjotr26 18 december 2021 om 19:33

mvdp staat er meteen, podium geen jodium

0
westmalle1965 18 december 2021 om 19:50

WVA had ook vaker wind tegen!

0
Beer 18 december 2021 om 19:53

En in Ruddervoorde had hij ooit eens te veel Westmalle’s gezopen!

0
Blackcanyon 18 december 2021 om 19:59

Mathieu gaat gewoon doordenderen en dendert over alles en iedereen heen in Dendermonde behalve over Van Aert die in 30 cm diepe modder en koeienstront net wat harder kan lopen.

0
westmalle1965 18 december 2021 om 20:03

Cyclocross wins since 1.9.2017 WVA 22 MVDP 97

0
Limal 18 december 2021 om 20:11

Kan er iemand snel even opzoeken hoeveel cx overwinningen Wout en Mathieu behaalden sinds 1.9.2017? Dank bij voorbaat!

0
Murcia 18 december 2021 om 20:20

Dit zorgde voor een dikke lachstuip bij mij dus dank daarvoor!

0
Dikke Man 18 december 2021 om 21:41

22 om 9burrp7 dus WVA heeft nog wel wat in de halen maar met tripeltjes schiet het wel op ff plasse hoor

0
Koers 18 december 2021 om 21:42

Opzoeken? Er is ook nog zoiets als algemene kennis. Ze laten bij WF tegenwoordig ook echt iedereen toe. Maar goed, 22 voor Wout, 97 voor Mathieu en 0 gelijke spellekes.

0
westmalle1965 18 december 2021 om 21:58

Ja toch klopt het 22 om 97

0
Dantiest 18 december 2021 om 22:10

Ach hou toch op met die slappe praatjes Mathieu. Je bent je volop aan het prepareren en keihard aan het trainen om weer te winnen.

0
5211 19 december 2021 om 11:48

Enige bescheidenheid is Dantiest niet bekend. Heeft alle koersen direct gewonnen.
Gelukkig zijn mannen als WvA en MvdP wel voorzichtig en niet hoog van de toren blazend daarmee tevens respect uitend voor hun collega's.
Respect, een moeilijk woord zo blijkt.

0
Lalsacien 18 december 2021 om 22:54

Wait and see!

0
Mystery Rider 19 december 2021 om 10:22

Eigenlijk hoop ik dat David 12de wordt en Matje 13de :)

0

Headlines

Populair

Materiaalzone