Mathieu van der Poel grapt: “Die witte broek, daar doe ik het voor”

maandag 24 augustus 2020 om 10:00

Mathieu van der Poel stond anderhalf uur na zijn behaalde Nederlandse titel ook WielerFlits nog te woord. De kersverse kampioen van Alpecin-Fenix is blij dat hij na een jaar weer in het rood-wit-blauw mag koersen. “En een witte broek vooral, daar doen we het voor”, grapte hij.

“Een kampioenschap is voor mij heel belangrijk. Dat gaf ik vooraf al aan”, gaat Van der Poel verder. “Die trui heeft toch aanzien en ik ben heel blij dat ik hem terug mag dragen.”

Van der Poel reed de Amstel Gold Race 2019 in een witte broek – foto: Cor Vos

‘Als ik goed herstel, is er mogelijk op het EK’
De vraag is of we de 25-jarige alleskunner daadwerkelijk in het rood, wit en blauw gaan zien komend seizoen. Komende woensdag voert Van der Poel de Nederlandse ploeg aan op het EK wielrennen in Plouay, waar hij een parcours op zijn maat vindt. “We starten om te winnen. Het is een rondje dat mij moet liggen. Ik hoop dat ik goed herstel van deze inspanning en dan is er wel veel mogelijk.”

“Er staan ontzettend veel goede renners aan het start, maar wij hebben zelf ook een sterk Nederlands blok. Daar kijk ik wel naar uit”, aldus Van der Poel.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

20 Reacties

SnellePelle 23 augustus 2020 om 19:39

Doe je goed youri!

Wheely 23 augustus 2020 om 19:51

Eens, eerste keer dat ik VdP heb zien lachen in tijden.

Kelder is de Man 23 augustus 2020 om 20:14

Eens Pelle.

jan jansen 23 augustus 2020 om 22:46

Eens, goede en interessante vragen gesteld

Wheely 23 augustus 2020 om 19:40

Kan hij geen “EK broekje” krijgen mocht hij daar winnen. Met van die blauwe sterretjes lijkt me fantastisch.

Vlinder 23 augustus 2020 om 19:50

Wat is hij toch ook een zegen voor de sport!

Baik-Baik 23 augustus 2020 om 19:52

Is het niet zo dat je als kampioen mag kiezen tussen de EK of NK trui? Of gaat de EK trui voor?

Barry Batsbak 23 augustus 2020 om 20:02

EK trui gaat voor. Nou stond die hem in het veld destijds ook prima, er is best iets van te maken. Maar ik zou hem liever in het roodwitblauw zien knallen over de kasseien richting Roubaix eerlijk gezegd.

Wheely 23 augustus 2020 om 20:20

Je zou Matje bijna vragen het EK niet te winnen. Misschien kan hij Langeveld aan de zege helpen.

Fast Freddy 23 augustus 2020 om 20:32

Langeveld was vandaag wel vrij ver van een beetje vorm. Die gaat geen koers meer winnen als je het mij vraagt.

Wheely 23 augustus 2020 om 21:07

Ohw wist niet eens dat hij meedeed vandaag. Nou van Schip dan!

Panache 23 augustus 2020 om 20:15

Zo’n EK winnen staat toch wel mooi op je erelijst. Alleen jammer van die trui inderdaad.

Etika 23 augustus 2020 om 20:23

EK-trui gaat voor. Akkoord. Maar het dragen van de trui is niet verplicht. Zie regel 1.3.071 van het UCI-reglement. WK-trui moet, NK-trui moet, EK-trui mag.

Maenhout 23 augustus 2020 om 21:03

Er staat wel een sanctie, inclusief startverbod, op het niet dragen van de continentale trui in de volgende bepaling 1.3.072.
Daarnaast is in 1.3.071 vermeld dat het dragen van de continentale trui verplicht kan worden door de continentale bond; dat zal voor Europa beslist van kracht zijn…

Doswielos 24 augustus 2020 om 08:48

Hij droeg een aantal jaar geleden in het veldrijden toch ook gewoon de Europese trui? Toen was hij ook NL kampioen…

the student 23 augustus 2020 om 21:51

Van der poel hoeft natuurlijk het EK niet te winnen. Hij kan ook iemand anders aan de overwinning helpen. Ik zou persoonlijk liever in de Nederlands kampioenstrui rijden dan de Europees kampioenstrui.

Binnen Nederland weet iedere af en toe wielervolger wat de nationale kampioenstrui is. Maar de af en toe wielersport kijker heeft geen idee hoe die europees kampioenstrui eruit ziet.

toiletduck 24 augustus 2020 om 09:26

Maak je daar maar niet te veel zorgen om. Al die commentatoren zullen geen mogelijkheid laten liggen om dat nog eens uit te leggen.

Maar hij moet eerst maar eens zien te winnen! Het deelnemersveld is misschien niet denderend, maar not altijd wel wat sterker dan het gisteren was.

SaulGoodman 23 augustus 2020 om 23:06

Normaal gesproken is het EK niet zo hoog aan te slaan vind ik persoonlijk, maar dit jaar is het anders. Het is een van de grootste koersen die wel doorgaat en een sterk deelnemersveld.

Klaver 24 augustus 2020 om 11:43

is dit ironie of vind je dat echt?

FDJ 23 augustus 2020 om 23:33

“Ik ben niet gewoon om alleen te rijden”

Ik heb hem door de Belgische modder meer alleen dan met anderen zien rijden anders.

Headlines

Materiaalzone

Populair