Mathieu van der Poel: “Brabantse Pijl zou mij het beste moeten liggen”

maandag 17 december 2018 om 13:13

Corendon-Circus heeft vandaag in Amsterdam het wegprogramma van 2019 bekendgemaakt. Mathieu van der Poel zal volgend jaar onder meer Gent-Wevelgem, de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race rijden. “Het is allemaal nog nieuw, dat maakt het wel spannend”, verklaart Van der Poel voor de camera van WielerFlits.


Met de ProContinentale status van Corendon-Circus is het nu mogelijk om met een wilcard aan de grootste koersen mee te doen. “Ik kijk wel uit naar de Ronde van Vlaanderen. Dat is een monument, dat spreekt de hele wereld tot de verbeelding. Dat is iets unieks”, aldus Van der Poel.

Er wordt bewust de keuze gemaakt om Parijs-Roubaix links te laten liggen. “Roubaix valt ongelukkig tussen de Ronde en de Brabantse Pijl/Amstel Gold Race. Ik wil ook niet te veel hooi op mijn vork nemen”, is hij heel bewust bezig met zichzelf niet teveel te belasten. “En het is sowieso ook wel leuk om Roubaix achter de hand te houden voor één van de komende jaren.”

Ondanks dat het zijn eerste keer is, staat hij met voorzichtige ambitie aan de start. “Winnen zal lastig worden, maar ik hoop wel gewoon voorin te zitten bij de eerste schifting. Het lijkt me leuk om die koersen vooraan mee te kunnen rijden”, legt hij zichzelf weinig druk op. “De Brabantse Pijl zou mij van die koersen het beste moeten liggen.”

Tijdens het voorbij EK op de weg reed Van der Poel met de besten mee vooraan en moest hij zich tevreden stellen met een tweede plaats. Nu zou ook het parcours van het aanstaande WK in Yorkshire hem moeten liggen. “Ik ken de streek daar, het is een parcours dat ik moet aankunnen”, aldus Mathieu. “Maar eerst is het weer eens tijd om daar (WK veldrijden, red.) te winnen.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

15 Reacties

aardappeljager 17 december 2018 om 13:32

Meedraaien voorin moet in deze koersen te doen zijn. Zie hem nog niet snel winnen daar hij het toch alleen moet doen en ik hem teveel krachten zie verspelen in het laatste stuk voor en in de finale

yo-eddy 17 december 2018 om 13:38

……als Mathieu aangaat zal de rest het ook rap alleen moeten doen hè ;) Kijk naar het EK, als je van Aert en VdP laat gaan zie je ze niet meer terug. In het begin zal hij genoeg aan zijn ploeg hebben, in de finale is het ieder voor zich.

Jean Dumas 17 december 2018 om 13:57

Nee, niet teveel hooi op je vork nemen …

KnightBiker 17 december 2018 om 14:02

Van Aert had Ook nauwelijks een ploeg, en kijk wat die presteerde! Het moet dus kunnen en zodra Matthieu De overwinning ruikt, probeer hem er maar eens vanaf te houden… hij moet zich In een we koers Alleen wat beter weg steken dan hij leuk vind.

Het WK in Yorkshire? Dan slaat hij Het begin van het cyclocross jaar komend jaar over…

Met de brabantse pijl heeft hij meteen De saaiste koers benoemt…

Mac-S 17 december 2018 om 15:34

Ben je niet in de war met de Waalse Pijl (aka het WK wachtwachtpoef)? De Brabantse Pijl is vaak een hele leuke koers.

Romāns Vainšteins 17 december 2018 om 15:44

De FB is een geinige hybride eendaagse die de natuurlijke overgang van kei naar kuitenbuiter belichaamt. Echter zegt het de incidentele volger nauwelijks een moer doch kunnen we natuurlijk niet voorkomen dat Mathieuke dit alles met Vlaemsche ogen beschouwt.

In de kopgroep beunen in de ronde doet meer oe en a dan deze koers winnen wat dat betreft.

KnightBiker 17 december 2018 om 23:20

@ Mac-s op zich heb je gelijk, maar Het is Ook bij uitstek De wedstrijd waar De toppers niet mee rijden voor winst. Ik bedoel dus te zeggen dat deze koers nu al beneden De stand is van Mathieu, hoewel dat vreemd is om te zeggen…

ghostwriter 17 december 2018 om 14:03

Het zou me helemaal niets verbazen als hij in de Ronde van Vlaanderen en Amstel Golde Race direct in de top 10 eindigt. Net zoals hij al Nederlands kampioen is 2e werd op het Europees Kampioenschap. Deze jongen is volgens mij samen met Sagan het grootste pure talent wat momenteel zijn brood verdient op een fiets.

KnightBiker 17 december 2018 om 14:09

Phoe – gewaagd hoor! Tuurlijk kan hij dat als het een beetje meezit, Van Aert kan dit soort dingen al, dan kan Mathieu Het ook.

Samlambeej 17 december 2018 om 15:08

Brabantse pijl begot… en waarom niet de Amstel of de Ronde?

ah-ja 17 december 2018 om 15:31

Hij gaat de Ronde winne!!!

dikkechaap 17 december 2018 om 16:45

Nog een beetje werken aan de camera instellingen en/of nabewerking mannen. Zijn hoofd was lang niet zo rood als het er hier uitziet.

EmPeHa 17 december 2018 om 21:53

Is er nog kans dat hij Strade Bianche gaat rijden, of is dit het?

Youri IJnsen 18 december 2018 om 13:49

Neen. Hij wil nog een aantal koersen overlaten om in de komende jaren te ontdekken.

assen 17 december 2018 om 22:39

Hij gaat geen Strade rijden, als je naar zijn programma kijkt.
BP winnen is nog best lastig; wat je in die koers ziet is dat het niet meevalt weg te komen. Ik zie het nog wel gebeuren dat MvdP zich opbrandt voor de finale. Net als bij het NK. ;-)