Mathieu Heijboer: “Een derde plek in dit veld is erg goed”

Mathieu Heijboer: “Een derde plek in dit veld is erg goed”

foto: Sirotti

vrijdag 23 september 2016 om 21:14

LottoNL-Jumbo is vandaag derde geworden in de ploegentijdrit van de Eneco Tour. Nederlandse enige WorldTour-ploeg moest alleen BMC en Etixx-Quick-Step voor zich dulden. “We hebben een goede prestatie geleverd. Een derde plek in dit veld is erg goed”, analyseerde ploegleider Mathieu Heijboer na afloop. “Maar er is nog zeker werk aan de winkel om net zo snel te worden als BMC en Etixx-Quick-Step. De ambitie was om zo dicht mogelijk bij BMC te blijven en dan is 23 seconden best veel.”

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

15 Reacties

Jalabertje 23 september 2016 om 21:27

Mwoa ze hadden best voor de overwinning kunnen gaan

0
mooiman 23 september 2016 om 21:55

Gewoon een goede prestratie. Nu op weg naar een volgende stap!!

0
wiebipedia 23 september 2016 om 21:59

Goed, maar nog niet in de buurt van een potentiële winnaar op TTT’s. Zeker nu ook Kelderman vertrekt zal dat ook niet kansrijker worden

0
OscarV 23 september 2016 om 22:22

Mwah, Kelderman weg, Boom erbij. Ik denk dat, dat niet veel uitmaakt in een TTT. Zeker als je je bedenkt dat Gesink en Campenaerts hier niet hebben meegereden.
Wat extra training zou wellicht nog wat extra snelheid kunnen opleveren.

0
vlek 23 september 2016 om 22:39

Die concessies die ze hebben moeten doen omdat ze hier ook doelen hebben met Groenewegen vallen toch wel mee? Campenaerts lijkt me de enige afwezige ten opzichte van de ploeg voor het wereldkampioenschap. Vanmarcke kun je daar, mits fit tegen die tijd, natuurlijk ook verwachten, maar die had hier normaal ook gereden. Groenewegen zelf bleek daarnaast in een ploegentijdrit over deze afstand een van de sterkste renners van de ploeg.

Zou het zelfs een optie kunnen zijn dat Groenewegen de zesde renner voor het WK wordt? De afstand maakt uiteraard wel verschil en de wegwedstrijd zal in de voorbereiding de voorkeur krijgen… maar toch; hij zag er erg sterk uit vandaag. Anders kom je na deze auditie waarschijnlijk uit bij Roosen, die ogenschijnlijk sterker was dan mannen als Leezer en Wynants. Of toch gewoon Gesink optrommelen?

Quote:
Zeker nu ook Kelderman vertrekt zal dat ook niet kansrijker worden

Clement en Boom komen er daarentegen weer bij, waarmee de ploeg er qua TTT’s niet direct op achteruit gaat.

0
sooike 23 september 2016 om 22:56

Goede prestatie, maar om nu meteen een vergelijking te maken met BMC en Etixx gaat wel weer ver. Waarom wordt er bij TLJ altijd zo doorgedraafd?

0
tendam 23 september 2016 om 23:10

Qua tijdverlies is het wat tegenvallend, qua resultaat op zich niet. Eigenlijk precies wat Heijboer zegt dus. Uiteraard is het in het parallelle universum van sooike een ander verhaal ;)

0
rkfiets 23 september 2016 om 23:15

Een derde plaats was gewoon het hoogst haalbare, knap gedaan. Vergelijking met BMC en Etixx is inderdaad niet terecht. Die hebben gewoon een veel hoger niveau. Maar het podium op de wk TTT, dat lijkt me een mooie ambitie. De eerste twee plekken gaan ze sowieso niet halen, maar die derde plek daar kunnen ze om vechten en dat gaat ze vast een keer lukken. Belangrijker nog, door goed te presteren, zoals hier, zorgen ze er voor dat ze niet te veel achterstand opbouwen in het ak. Is toch fijn als je op deze manier een paar concurrenten wat tijd aan de broek kan smeren en het verlies op anderen kan beperken.

0
Wheely 23 september 2016 om 23:28

Ben benieuwd naar de selectie voor de TTT. Van Emden, Kelderman, Campenaerts en Roglic lijken me zekerheidjes.

0
schipperaar 23 september 2016 om 23:40

Tijdwinst kan vooral geboekt worden in veelvuldig overnemen wat de raleigh ploeg zo goed beheerste, is wel vermoeiender maar oefening baart kunst en je wint continu een fietslengte.

0
peervaneynthoven 23 september 2016 om 23:53

Ik zit net even 2 items te bekijken over Kelderman en Heijboer en ja hoor ik zie ook 2 reacties van @Sooi(ke) en……….ach,laat ook maar!

0
ghostwriter 24 september 2016 om 07:57

@sooike
Als ze dat niet hadden gezegd was jij waarschijnlijk de eerste om te melden dat LottoNL ambitieloos is. Make up your mind Sooike!

0
alsjewint 24 september 2016 om 08:18

@ghostwriter

Precies wat ik dacht. TLJ heeft sinds ze de nieuwe Bianchi tijdritfiets hebben sterke tijdritten (vooral ook individueel) gereden en steekt er veel tijd en energie in om nog te verbeteren. De renners zijn hierdoor ook gemotiveerd, dus logisch dat je dan ambitie hebt om beter te worden en te strijden om de winst. Dat daarbij gekeken wordt naar de verschillen met BMC en Etixx is logisch en brengt Heijboer tot de conclusie dat er nog werk aan de winkel is. Ik zie werkelijk niet in wat hier mis mee is. Sooike is in dit geval niet terecht kritisch maar gewoon aan het zeuren.

0
assen 24 september 2016 om 09:12

Gezien hun prestaties in de individuele tijdrit is een derde plaats in de ploegentijdrit niet heel bijzonder.

0
Janjanssen98765 24 september 2016 om 13:17

Aangezien een ploegentijdrit niet gelijk is aan een individuele tijdrit, is jouw kortzichtige gedachtegang best wel bijzonder…

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone