Martínez na eindzege Dauphiné: “Ik wist dat het een hectische dag zou worden”

zondag 16 augustus 2020 om 18:02
Martínez na eindzege Dauphiné: “Ik wist dat het een hectische dag zou worden”

foto: ASO

De spectaculaire slotrit van het Critérium du Dauphiné bezorgde Daniel Felipe Martínez de eindoverwinning, toch enigszins verrassend. De Colombiaan van EF Pro Cycling begon de dag namelijk als nummer vijf in het klassement. “Maar vanmorgen hoorde ik dat Primoz Roglic niet zou starten”, reageert Martínez na afloop van de rit.

“Ik wist dat het een hectische dag zou worden, vanaf het begin. Mijn ploeg werkte heel goed in het eerste deel van de rit, waardoor ik energie kon sparen voor de finale en toen voor de eindwinst kon gaan”, legt de 24-jarige klimmer uit. “Ik zat wel op mijn limiet, maar was vastbesloten om door te zetten tot de finish.”

Martínez koos in de finale voor de aanval en wist zo een achterstand van twaalf seconden op de virtuele leider Thibaut Pinot om te zetten in een voorsprong van 29 seconden. Mede door een tweede plek in de daguitslag in Megève. “De Dauphiné is een van de grootste wedstrijden ter wereld, en dat ik deze ronde kan winnen maakt mij als Colombiaan heel blij”, zegt hij.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Chasse_patate 16 augustus 2020 om 19:07

Dat ik deze gratis krijg maakt mij als Colombiaan ontzettend blij.

Dat had de laatste regel moeten zijn.

skylimit 16 augustus 2020 om 19:14

Hij heeft niets gratis gekregen. Hij heeft er wel zelf voor moeten rijden en nog hard ook!
Je kan ook zeggen dat Roglic de zege heeft weggegeven door niet meer op te stappen.

Franco Ballerini 16 augustus 2020 om 19:25

Solidair zijn die Colombiaantjes niet (volgens mij gunnen zij elkaar het licht niet in de ogen), maar dan de overtreffende trap: de Fransen.

Ultras100 16 augustus 2020 om 19:41

Altijd grote Winnaars in de Dauphine, heel vaak de tourwinnaar.
Bijna ALLE toppers aanwezig, de zwaarste editie ooit (volgens Tom), en
een onbekende Colombiaan die bijna nog nooit wat heeft gewonnen en al helemaal niet in grote rondes wint…
verrassend.

Serse Coppi 16 augustus 2020 om 19:48

Verrassend, dat zeker.
Onbekende Colombiaan, dat niet (als je het wielrennen volgt).

Jan Blokland 16 augustus 2020 om 20:11

Dani Martinez is echt geen onbekende hoor. Verleden jaar ook wat minder i.v.m. blessures. Heeft al mooie uitslagen gereden voorheen.
Als hij naar de TOUR gaat zullen we zeker van hem gaan horen. Pakt meestal wel zijn ritje mee.
Nu zelfs een klassement in een wedstrijd die behoorlijk pittig was.

Romāns Vainšteins 16 augustus 2020 om 20:16

Komt natuurlijk ook door de tactiek van Jumbo nml alles bijeen houden en dan Roglic op het laatste stukje laten wegpoefen. Dan blijft alles dicht bij elkaar en kan er een verrassende winnaar uitkomen.

Wheely 16 augustus 2020 om 20:30

Lopez en Pinot dan… fantastische renners maar gaan op deze manier echt nooit een grote ronde winnen.

Tonydepony 16 augustus 2020 om 21:13

Pinot heeft nog nooit een WT-rondje gewonnen en zelfs als het in zijn schoot geworpen wordt, mislukt het

Lennimator 16 augustus 2020 om 22:13

Op zijn Zoetemelks…

hjjanssen1973 17 augustus 2020 om 07:59

Rijdt deze Martinez ook de Tour?

Headlines

Materiaalzone

Populair