Mark Christian furieus na pech: “Verdraaide fiets liet ons weer in de steek”

vrijdag 15 juni 2018 om 13:08
Mark Christian furieus na pech: “Verdraaide fiets liet ons weer in de steek”

foto: Sirotti

Mark Christian heeft furieus gereageerd nadat hij gisteren een mooie klassering in de Ronde van Zwitserland in het water zag vallen door mechanische pech. Dat meldt Cyclingnews. De 27-jarige Brit van Aqua Blue Sport maakte deel uit van de lange ontsnapping die Søren Kragh Andersen het dagsucces opleverde, maar zag zijn kansen in rook opgaan in de laatste dertig kilometer.


“Dat waren misschien wel de beste benen die ik ooit heb gehad in een koers en toen liet die verdraaide fiets ons opnieuw in de steek”, zei Christian nadat hij als 46e over de finish was gekomen. Hij hield wel de bergtrui over aan de zesde rit.

Het was blijkbaar niet de eerste keer dat Christian problemen had met de 3T Strada-teamfiets. “Ik dacht dat ik in de top 10 kon rijden. Het zou mijn beste resultaat ooit geweest zijn, ik ben echt razend. Ik ben nog nooit zo boos geweest.” De Brit kreeg bijval van teameigenaar Rick Delaney. “Deze laboratoriumfiets kost ons resultaten”, schreef hij op Twitter.

Dit artikel delen:

12 Reacties

bilthoven 15 juni 2018 om 13:16

Deze ondergewaardeerde renner zou ik eindelijk wel eens een succesje gunnen. Naar mijn mening zou hij op World-Tour niveau een prima knecht kunnen zijn. Maar dan moet het – dus anders dan gisteren – wel eens een keertje meezitten.

Brummel 15 juni 2018 om 13:18

watskeburt?

LB117 15 juni 2018 om 13:19

Rick Delany.. krab aub achter je oor.. als teambaas ben je verantwoordelijk voor de fietsensponsor en dus voor het materiaal.. zwakke broeder

Mwielerfan 15 juni 2018 om 13:43

Die team eigenaar is mooi zn eigen glazen aan het ingooien voor volgend jaar.
@bilthoven is ie zo ondergewaardeerd dat ie op zn 27 ste nooit een kans heeft gehad om een resultaat neer te zetten? Allemaal vanwege slechte fietsen en dat al jaren lang?

dikkechaap 15 juni 2018 om 14:33

@LB117 en Mwielerfan
Ik vind het wel eens verfrissend, een teambaas die zonder meel in zijn mond over het materiaal praat.
Als een fiets zo duidelijk gebrekkig in elkaar zit mag dat best genoemd worden vind ik. Dat kun je ook niet redelijkerwijs verwachten als je in zee gaat met een fietsenmerk.

Col du Bramont 15 juni 2018 om 14:51

Heeft dus te maken met de aandrijflijn. Ze rijden voor met 1 tandblad en de ketting lag eraf omdat de achter derailleur te weinig spanning had.
Beetje onzinnige innovatie al zie je het wel veel op atb’s en veldfietsen.

LB117 15 juni 2018 om 14:53

@dikkechaap.. Hij heeft dit merk toch zelf gekozen danwel z’n fiat gegeven plus dat hij is eindverantwoordelijk.. dan moet hij de ogen uit z’n kop schamen voor z’n eigen handelen.

Samlambeej 15 juni 2018 om 15:25

Het is een hele mooi fiets, nog cleaner dan Cervélos in mijn ogen maar die one-by drivetrain zijn toch onhandig. Mochten ze weer een wildcard voor de Vuelta gehad hebben.. Hoe zouden ze dat aangepakt hebben? 54-25 of 54-32 lijkt me geen pretje op de ‘muros’. Daarbij staat die ketting toch veel te scheef inderdaad. Op de offroadfietsen maakt het weinig uit, ik rij dan minder op souplesse, gewoon stampen en poweren over crests.

Merlinappa 15 juni 2018 om 15:41

@samlambeej

De bijpassende cassettes beginnen al bij 9 tandjes, dus je kan ook makkelijk een 44 (of zelfs kleiner) voorblad nemen om hetzelfde verzet als 53-11 te krijgen. Dan hoef je achter ook niet veel groter te gaan dan 38, afhankelijk van het parcours.

Ik vind de 1X drivetrains mooi, en misschien wel de toekomst, maar dan mag dit natuurlijk nooit gebeuren. Gek ook dat het bij MTB en cross wel goed gaat, daar zie je vrij weinig mechanische problemen ermee.

vanSpringel 15 juni 2018 om 15:55

Daarom is het ook een laboratoriumfiets. In de wedstrijd ervaring opdoen, en daar horen ook het oplossen van de kinderziektes bij. Persoonlijk vindt ik het wel bagger met 1 groot voorblad en daarachter een bonk aan aluminium als pion.
Zie: http://racefietsblog.nl/de-primeur-van-de-3t-strada-teamfiets-van-aqua-blue-sport/
Gewichtsbesparing aan de voorzijde geef je aan het achterwiel weer terug. Theoretisch dan ook het zwaartpunt meer naar achteren verlegd. Er zal vast wel over nagedacht zijn. zelf rijd ik in Nederland met 4 kransjes aan het achterwiel i.p.v. 10 of 11.

Samlambeej 15 juni 2018 om 16:17

Draaien ipv trappen is van kapitaal belang. De sprongen tussen de versnellingen zijn gewoon te groot. Klaar.

Mwielerfan 15 juni 2018 om 21:14

Dus het is niet zo dag ze met als verandas of veranclassics vorig jaar een soort mislukte tweedehands restpartij hebben geregeld ergens?

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.