Mark Cavendish wint slotrit, Remco Evenepoel eindwinnaar Baloise Belgium Tour

zondag 13 juni 2021 om 13:43
Mark Cavendish wint slotrit, Remco Evenepoel eindwinnaar Baloise Belgium Tour

foto: Cor Vos

Video

Mark Cavendish heeft de slotrit in de Baloise Belgium Tour gewonnen. Zijn eerste succes in deze rittenkoers. Hij haalde het in de straten van Beringen in een massasprint van Tim Merlier en Pascal Ackermann. De eindzege van Remco Evenepoel (Deceuninck-Quick-Step) kwam op de biljartvlakke omloop nooit in gevaar.

Er werd in het eerste koersuur maar liefst 49 kilometer afgelegd. Het duurde dan ook even voor de vlucht van de dag werd gevormd. Piotr Havik en Jordy Bouts (Beat-Cycling), veldrijder Ryan Kamp (Pauwels Sauzen-Bingoal), Cyril Lemoine (B&B Hotels p/b KTM) en Corné Van Kessel (Intermarché-Wanty-Gobert) kregen op het biljartvlakke parcours echter nooit écht veel vrijheid. De maximale voorsprong bedroeg twee en een halve minuut.

In het peloton zetten zowel Lotto Soudal (voor Ewan), Alpecin-Fenix (voor Merlier), BORA hansgrohe (voor Ackerman) en Deceuninck-Quick-Step (voor Cavendish) een mannetje in om de voorsprong binnen te perken te houden. Later deed ook Jumbo-Visma dat. In de laatste van de drie plaatselijke rondes in en om Beringen werd het vijftal teruggepakt, waarna het peloton zich opmaakte voor de derde massasprint van deze Baloise Belgium Tour.

Daarin waren alle ogen uiteraard gericht op Caleb Ewan, maar die werd licht gehinderd in de chaotische slotkilometer. Daardoor werd het een duel tussen Mark Cavendish op links en Tim Merlier, die helemaal aan de andere kant van de weg spurtte. Cav haalde het met meer dan een halve fiets. Pascal Ackermann werd derde. Voor Cav was het zijn vijfde van het seizoen, met voorsprong zijn mooiste.

De tweede eindzege op rij van Remco Evenepoel kwam logischerwijze niet meer in gevaar. Evenepoel legde de basis voor zijn eindzege al in de openingsrit en verdedigde zijn leiderstrui vervolgens met succes. Zijn ploegmaat Yves Lampaert eindigt als tweede op iets meer dan drie kwart minuut, terwijl Gianni Marchand als derde mee op het podium mag. Een mooi succesje voor het continentale Tarteletto-Isorex.

Slotfase etappe 5:

Dit artikel delen:

74 Reacties

Savojor 13 juni 2021 om 14:33

Groenewegen die zijn versnelling kapot trapt in kansrijke positie, dat kan er ook nog wel bij voor Jumbo-Visma.
De afgelopen 2 maanden gaat bijna alles fout wat fout kan gaan bij die ploeg en val je van de ene teleurstelling in de andere, Murphy’s Law in optima forma.

Bulcke 13 juni 2021 om 15:02

Het zit Jumbo inderdaad niet mee de laatste tijd. Maar het seizoen duurt gelukkig nog even. Je moet misschien wel een keer opzoeken wat Murphys law is.

Murcia 13 juni 2021 om 15:14

@Bulcke
Savojor lijkt inderdaad de Wet van Bedrog en Murphy’s Law door elkaar te halen. Doe ik trouwens ook wel eens, maar het is gewoon niet zo dat alles fout gaat bij de ploeg. Als je tenminste verder kijkt dan het missen van overwinningen. Dat springt natuurlijk in het oog en telt zwaar mee maar ik heb genoeg prestaties gezien die bepaald niet vallen onder de hierboven geschreven wetten.

S. Morgenstern 13 juni 2021 om 15:21

Matxin vindt altijd alles rampzalig, dus met die blik kom je al snel bij de wet van Murphy uit

Marco Willems 13 juni 2021 om 18:39

Belooft wat voor de Tour dan he…

wieler4live 13 juni 2021 om 14:33

Groenewegen had hier voor het eerst echt mee kunnen doen voor de zege maar zijn ketting slaat op het kleine tandwiel(voor) op het moment dat hij zijn laatste jump wilt inzetten jammer

Merlinappa 13 juni 2021 om 14:36

Ah gebeurde dat. Knap dat ie met 39-11 nog zo kan sprinten! Wel echt Balen voor Dylan.

Stijn Lemmens 13 juni 2021 om 14:34

Cav mee naar de tour dat zou mooi zijn

Westhoek Express 13 juni 2021 om 14:59

Zal paraat moeten staan als Bennett niet kan.

krypton 13 juni 2021 om 14:36

Die gaat naar de Tour ipv Bennett.

josi 13 juni 2021 om 14:36

Cav wellicht toch maar naar de Tour sturen dan. Balen voor Groenewegen, de eerste keer na zijn terugkeer dat een zege er echt in had gezeten.

Merlinappa 13 juni 2021 om 14:37

Toch jammer dat Cav wint, heb persoonlijk echt helemaal niks met die kwakker. Had liever Groenewegen zien winnen, wat ie zonder schakelproblemen ook had gedaan.
Viel me trouwens op dat er enorm veel werd gekwakt in de aanloop naar de sprint, waarbij Dylan toch vrij vaak doelwit leek.

jph 13 juni 2021 om 16:28

Die árme, árme Dylan toch…

HJJH 13 juni 2021 om 17:04

Hoezo doelwit? Denk je nou echt dat ze gericht naar hem “kwakken”, om maar even hetzelfde woord te gebruiken.

Chippen 13 juni 2021 om 17:52

echt kwakken (zoals sagan dat altijd doet) vond ik het niet, dit was gewoon standaard wringen. en groenewegen zat in het wiel van ewan, iedereen wilde daar zitten, dus iedereen wringt bij groenewegen, gewoon logisch. als merlier daar zit, gebeurt hetzelfde.

Merlinappa 14 juni 2021 om 07:21

Nee dat denk ik niet, maar het viel me gewoon op. Heb wel eens schonere sprints gezien en zeker ook een paar Cavendish-achtige flinke kwakken.

Scott Sunderland 13 juni 2021 om 14:37

Er werd toch echt geen cent meer gegeven voor Cavendish hè. En dit jaar fietst hij voor een minimumloon. Maar blij dat hij überhaupt nog fietst én bij deze ploeg mag fietsen. De combinatie van het doorzettingsvermogen van Cavendish en de kwaliteiten van Lefevre en zijn mannen maakt het verschil. Deze ploeg haalt vaak het beste in renners naar boven. Dat verbeterde contract voor volgend jaar is nu wel in de pocket.

Kannibaal van Schepdaal 13 juni 2021 om 14:53

Ik gaf er persoonlijk geen cent meer voor. Misschien voor een zege in een heel zwak veld, en zelfs dan. Onwaarschijnlijke comeback, nu al. En hoe hij hier vandaag wint, doet vermoeden dat zelfs een zege in de Tour nog mogelijk is. Het kan soms vreemd lopen.

Michelangelo 13 juni 2021 om 16:04

Ligt dat aan DQS? Of aan Cav zelf? Afgelopen jaren overal rijkelijk zijn zakken gevuld maar niks gepresteerd. Vanwege mysterieuze ziektes en valpartijen, maar misschien ook gewoon doordat het allemaal te gemakkelijk was. Dik contract, veel invloed op je eigen programma, de vedette van de ploeg, etc.

Ik ben geen fan van Cav en ook niet van de blauwe mannen. En ik kan me voorstellen dat ze bij Qhubeka gefrustreerd zijn waarom hij nou ineens wel zichzelf weer kan motiveren.

Scott Sunderland 13 juni 2021 om 21:56

@ Michaelangelo
Moeilijk te zeggen maar het lijkt erop dat ze bij DQS de juiste manier hebben gevonden om Cavendish weer goed te laten functioneren en te motiveren. Best een prestatie. Ik gaf ook geen cent meer voor Cavendish. Dat heeft Lefevre toch weer goed gezien.

Westhoek Express 13 juni 2021 om 22:48

"Mysterieuze ziektes?" Jezus, die ziekte treft gewoon heel veel mensen.
Een vriendin van meer dan een jaar mee gesukkeld met vermoeidheid nadat ze dat virus heeft opgelopen. Ze moest heel vaak thuis blijven.

Je zegt dat je geen fan bent van Cav en ook niet van de blauwe mannen. Dat laat je hier weer uitschijnen met deze onbeschaamde negativiteit.

Michelangelo 14 juni 2021 om 00:30

Westhoek, ik denk dat de mensen van dimension data maar wat graag dezelfde drive gezien hadden bij hem als wat hij nu laat zien. En ja, ziekte, valpartij, blablabla. Maar uiteindelijk is zelfs Cavendish zonder motivatie gewoon maar een meefietser, die vaak andere teamgenoten in de weg zit omdat hij "de grote naam is" en zichzelf wil zien in belangrijke wedstrijden waar hij eigenlijk niet klaar voor is. En hij wil daar niet alleen zichzelf zien, maar ook nog eens de steun van de ploeg. En als je kopman dan halverwege de rit afstapt of moet lossen, dan rijdt de rest van de ploeg ook gewoon voor lul.

En ja, dan ben je in mijn ogen op zijn zachtst gezegd niet lekker bezig, maar in plat hollands gewoon een egoist.

peter s 13 juni 2021 om 14:39

Deze sprintoverwinning telt, grote namen . Dat in tegenstelling tot het A K

Timothy12 13 juni 2021 om 14:41

Loopt eindelijk die sprintvoorbereiding goed, heeft hij een mechanisch probleem…. Jammer hoor. Vandaag geeft hem in ieder geval wel weer vertrouwen denk ik.

HJJH 13 juni 2021 om 17:15

En dan die theatrale bewegingen, bbrrraaaahhhh.

Scott Sunderland 13 juni 2021 om 14:41

Cavendish heeft zelf gezegd geen grote rondes te rijden voorlopig in verband met de enorme mentale druk en fysieke inspanning dat dat kost in combinatie met zijn minimumloon. Dat staat niet in verhouding. Lefevre heeft daar begrip voor. Wellicht dat men op korte termijn wat aanpast om het toch mogelijk te maken. Zeker nu Bennett geblesseerd is.

RidderSchwobin 13 juni 2021 om 14:42

Wat een baas die Cavendish. Die gaat gewoon het record van Merckx verbreken.

Aart van Woud 13 juni 2021 om 14:43

Dat denk ik niet De Tour is toch wel iets anders dan de BBT.

Massimo Bataille 13 juni 2021 om 14:50

Zie hem ook dat record niet breken, maar wie 3 maanden geleden zou zeggen dat Cavendish een sprint zou winnen tegen Ewan, Merlier, Ackermann, Nizzolo, Groenewegen … zou toch wel gek verklaard zijn.

Het sprintersveld hier is gelijkwaardig als in de TdF. Enige topsprinters die we nog missen zijn Demare en Van Aert (en miss Viviani en Gaviria).

Was wel een van de mooiste sprints dit jaar vond ik. Niet te veel chaos, mooie leadout en perfect zij aan zij sprinten van meerdere renners. Had even verwacht dat Cav de deur ging toedoen voor Ackermann, maar helemaal niet, perfect rechtdoor.

harryjohan71 13 juni 2021 om 15:23

@Massimo Dan heb je de actie van De Buyst waarschijnlijk over het hoofd gezien.

Rufusvb 13 juni 2021 om 16:50

Hopelijk wel, want al die ritzeges van meneertje Merckx zijn natuurlijk zet zo nietszeggend als de 7 touroverwinningen van Armstrong…

Aart van Woud 13 juni 2021 om 14:42

Knap hoe Evenepoel zich hersteld heeft van de Giro-deceptie.

nasibal 13 juni 2021 om 14:49

welke Giro deceptie precies?

Aart van Woud 13 juni 2021 om 14:51

De deceptie dat de hoge verwachtingen niet werden ingelost.

Westhoek Express 13 juni 2021 om 14:57

Zei hij dat hij met 10' ging winnen? Tsss

Aart paste snel "De deceptie dat hij met 10' ging winnen" aan naar "hoge verwachtingen"

goed zo Aart.

Marik 13 juni 2021 om 15:09

Wat een flauwe reacties, het was een hele grote deceptie en hoe hij zich herstelt is inderdaad knap.
Niks mis met je post hoor Aart.

peter s 13 juni 2021 om 15:31

Hoezo Giro deceptie??? Hij reed 2x in de boniseconden

Marik 13 juni 2021 om 15:36

Peter lol!!

nasibal 13 juni 2021 om 16:46

Ik snap oprecht nog steeds niet hoe je wat hij in de Giro heeft laten zien als 'deceptie' kan optekenen. Dat kan mijn inziens alleen als je z'n prestaties naast de onterecht torenhoge meetlat legt. En eigenlijk zelfs dan nog niet.

Soms is het probleem de verwachtingen die men heeft, niet de mate waarin iemand aan deze verwachtingen voldoet.

Aart van Woud 13 juni 2021 om 17:14

@Westhoek Klopt, die uitspraak van 10 minuten bleek niet van hemzelf, maar van supporters. Dat reken ik Remco dus niet aan. De verwachtingen waren meen ik ook vanuit de ploeg wel dat Evenepoel zou meedoen voor de winst. Dat zat er geen moment in, dus daarom een deceptie. Daarom knap dat hij de knop snel weer omzet hier en wint. Natuurlijk is de BBT geen Giro, maar winst is wel goed voor het moraal.

VerstandOpNul 13 juni 2021 om 18:15

Wow, zelfs als je Remco een compliment geeft krijg je de ‘fans’ op je dak..

Aart van Woud 13 juni 2021 om 18:19

Het was ook echt bedoeld als compliment, maar ja..

Westhoek Express 13 juni 2021 om 18:39

Zo je het schreef, deed je alsof hij zelf teleurgesteld was dat hij niet met 10′ voorsprong had gewonnen. Grammaticale foutjes zijn mogelijk. Je hebt het aangepast. Dus goed zo. Het is je vergeven. Je kan Evenepoel rechtstreeks complimenteren op zijn sociale media.

Aart van Woud 13 juni 2021 om 18:53

Dank je Westhoek. Social Media probeer ik-met dit forum als een van de weinige uitzonderingen- zo veel mogelijk te mijden. Maar complimenteer hem gerust namens mij.

Michelangelo 13 juni 2021 om 19:34

Ik vraag me af of deze ronde met dit deelnemersveld de deceptie van de Giro gaat wegnemen. Hooguit wat verzachten lijkt me.

Wat denk je waar Evenepoel meer tevreden mee zou zijn: een overwinning in de BBT, of gewoon nog met de besten mee kunnen in de derde week van de Giro (zonder zelfs een eindklassering eraan vast te hangen)?

Ik denk het laatste. En ik denk dat de teleurstelling over het falen in de Giro wel degelijk een flinke tik is geweest. Zelf had hij misschien niet de verwachting dat hij met 10 minuten ging winnen, maar hij had (net als zijn ploeg) wel degelijk de verwachting om mee te doen voor het eindklassement. Gebaseerd op zijn uitstekende trainingswaarden en eerdere prestaties in rondes van een week. En het was gewoon een harde les dat hij er na twee weken doorheen zakte, niet stuurvaardig genoeg bleek en uiteindelijk zelfs letterlijk uitviel.

De BBT is een mooi doekje voor het bloeden, maar of hij hiermee hersteld is van de Giro deceptie vraag ik me af. Ik denk dat de eerste mogelijkheid daarvoor gaat liggen in Tokyo, zijn volgende hoofddoel; alles daartussen is klein bier…

Westhoek Express 13 juni 2021 om 20:19

@Michel
Welke plaats moet hij halen in Tokio op de weg- en of tijdrit zodat volgens jou zijn deceptie verwerkt is?

Michelangelo 13 juni 2021 om 20:37

Winnen… hij is een winnaar, dus er telt op voorhand voor hem maar 1 plek.
Of zie jij dat anders westhoek?

Westhoek Express 13 juni 2021 om 21:06

@Michel
Goh jij legt de verwachtingen wel hoog voor een realist die doorgaans veel moeite doet om de verwachtingen te temperen en zegt dat het jongentje het te hoog in zijn bol heeft.

Ik denk dat Ganna, Van Aert, Dennis en Almeida de grootste kanshebbers zijn. Ik sluit Dumoulin ook nog niet uit, maar dat gaat heel krap worden. Evenpoel zet ik tussen Dumoulin en die andere 4 door zijn blessure en de vraag of hij al de vorm van '19 of '20 zal hebben in Tokio. Het BK tegen een Tour-klare Van Aert was een goeie graadmeter geweest.

Dan heb je nog Oliveira en waarom geen Tratnik of Asgreen die in een begenadigde dag kunnen meedingen naar een bronzen medaille.

Michelangelo 14 juni 2021 om 00:39

Het gaat niet om mijn verwachtingen Westhoek. Al wordt hij laatste, dat kan mij niet schelen.

Maar als je grote doelen de Giro en de OS zijn, dan lijkt het me normaal dat iemand met de naam, faam, talent en ego van Evenepoel niet tevreden kan zijn met zijn Giro. Die is gewoon mislukt. En als er dan ook geen winst in zit op de spelen, dan is het seizoen tot daar niet geslaagd. Afhankelijk van het wedstrijdverloop en de tegenstand zou een medaille eventueel ook nog "OK" zijn om de deceptie weg te werken, maar ik weet niet of het in het hoofd van Remco zo functioneert.

Echter ben het met je eens dat het zeker geen vanzelfsprekendheid is. Als Ganna, Dennis en Kung op niveau zijn, en Wout ook het niveau van vorig jaar haalt, dan wordt het al een zware dobber. En de wegrit is sowieso niet enkel een zaak van de juiste benen, maar ook van de juiste dingen doen en een portie geluk.

En als het niet lukt? WK tijdrijden, maar daar telt helemaal alleen de eerste plek en de regenboogtrui. WK op de weg lijkt me voor de klassieke(re) mannen.
Vuelta zou zijn seizoen dan kunnen redden, maar gaat ie daar starten? En loopt hij daar niet tegen dezelfde grenzen aan als in de Giro?

Misschien zou Lombardije wel de beste manier zijn om zijn seizoen dan kleur te geven…

Murcia 13 juni 2021 om 14:48

Cav uitstekend, klopt hier Merlier en jammer voor Dylan die nu niks fout deed in de aanloop en klaar leek voor de laatste jump. Materiaalpech is dan klote maar grappig genoeg was dit zijn beste sprint sinds zijn terugkeer.

Over het algemeen kan ik zeggen dat deze ronde wat teleurstelde, al het spektakel en de beslissing voor AK zat al in etappe 1. De etappe van gisteren was ronduit matig qua parcours dus voor volgend jaar een andere opbouw zou wel beter zijn.

bilthoven 13 juni 2021 om 14:50

Wat een geweldige sportman die Cavendish! Nog zo gepassioneerd op je zesendertigste, dat kom je nog maar zelden tegen op de dag van vandaag!

Aart van Woud 13 juni 2021 om 14:54

Ze zijn er wel hoor. Valverde om er een te noemen. Porte is een leeftijdgenoot van Cav.

bilthoven 13 juni 2021 om 15:27

@ Aart van Woud
Klopt, maar die hoefden niet van zó ver terug te komen als Cavendish. Die was een jaartje geleden door bijna iedereen in de wielersport al afgeschreven.

Michelangelo 13 juni 2021 om 16:10

@Bilthoven,
Niet te veel veertjes in de aars van Cav. Hij heeft blijkbaar pas zijn motivatie teruggevonden toen duidelijk werd dat zijn contract bij Qhubeka afliep. Dezelfde motivatie zoals nu heb ik jarenlang niet gezien. In tegenstelling tot Valverde, die ieder jaar opnieuw de motivatie weet op te brengen (coronajaar uitgezonderd)

Dus qua motivatie komt wat mij betreft Cav nog niet tot de knieen van Valverde.

Maillot à Pois 13 juni 2021 om 21:25

@Michelangelo
Van waar de conclusie dat het gebrek aan resultaten een gevolg is van een gebrek aan motivatie?

Omgekeerd zijn de succesjes/successen die hij nu boekt wel een katalysator voor de motivatie uiteraard, maar ik heb bij Cavendish nooit het idee gehad dat hij er niet meer alles voor deed.
Niet bij Qhubeka en niet bij Bahrein, want daar heeft ie tussendoor ook nog een jaar voor gereden.

Westhoek Express 13 juni 2021 om 22:40

Hij heeft ook jarenlang gesukkelt met klierkoorts. Das al lastig voor een gewone mens laat staan een topsporter. En toch bleef ie doorvechten.

Davide Lappartiente 13 juni 2021 om 14:53

De sprint van Merlier helemaal verpest door een achterlijk manoeuvre van De Buyst.

F4L 13 juni 2021 om 15:11

Dat had veel slechter kunnen aflopen zeg..

Lalsacien 13 juni 2021 om 16:38

Dat ging inderdaad maar net goed met lead-out de Buyst.

djerkson 13 juni 2021 om 17:59

Niet bewust gedaan, maar ik wil het nog zien zonder dat incidentje. Merlier verliest er gewoon Rickaert door en is zelf ook ook een seconde van slag.

Flanders 13 juni 2021 om 21:51

Achterlijk ? Misdadig noem ik dat .

Westhoek Express 13 juni 2021 om 14:56

Sprookje!

notriple 13 juni 2021 om 15:10

Voor Groenewegen had er echt meer in kunnen zitten. Niet dat hij had gewonnen, maar toch.

Panache 13 juni 2021 om 15:12

Zeer nette sprint. Dacht steeds: wanneer doet hij de deur dicht? Maar fair de snelste.

harryjohan71 13 juni 2021 om 15:25

Muv De Buyst, als de renner van Alpecin hierdoor valt hebben we het alleen daarover

thijssss 13 juni 2021 om 16:35

Bij zijn vorige overwinningen kon je nog zeggen dat de tegenstand misschien niet noemenswaardig was, maar deze telt echt. Had ik nooit meer verwacht van Cav, mooi om te zien!

girardengo 13 juni 2021 om 17:11

Niet verwacht Cavendish nog op dit niveau terug te zien. Zijn sprint mag er weer wezen.

Chippen 13 juni 2021 om 17:47

sterke sprint van cav, maar dan toch met een hoop nuances. beetje geluk dat ewan slecht geplaatst zat, beetje geluk dat groenewegen versnellingsproblemen heeft, beetje geluk dat merlier werd gehinderd. vooral die laatste kwam met zoveel snelheid aanzetten dat hij zonder hinder gewoon meteen een fietslengte had genomen en dan haalt niemand hem nog terug

cav is een leuk alternatief voor bennett, maar niet veel meer dan dat. heel misschien kan hij een tourrit winnen, maar met bennett kan je er mogelijk wel 2 of 3 winnen en dat gaat cavendish echt niet meer doen

anderzijds heeft cavendish deze week ook verschillende keren iets teruggedaan voor de ploegmaats, iets wat ik de meeste andere sprinters nog nooit heb zien doen en ook nooit zal zien doen, dus het is hem gegund.

Davide Lappartiente 13 juni 2021 om 18:27

Een beetje veel geluk dat Merlier gehinderd werd. Vanuit de lucht goed te zien dat Alpecin snel kwam opzetten en dan veel snelheid verloren door De Buyst. Vreemd dat hiervan niks in het verslag staat, evenmin de problemen van Groenewegen. Ewan zat niet te ver, maar reed gewoon een zwakke sprint.

Pietspeed 13 juni 2021 om 17:49

Enkele hebben het al gememoreerd, maar die actie van de Buyst, man, man… Iedereen had het er over gehad als dat een giga crash had veroorzaakt. Zonder te kijken…
Misschien daardoor Merlier verloren, hoewel Cavendish gegund, knappe sprint in zeer sterke bezetting. Vind het wel opvallend dat bijna alle sprinters bij DQS meer dan slagen. Zijn ze weg, zoals Cavendish zelf, Kittel, Gaviria, Viviani winnen ze weinig meer.

Michelangelo 13 juni 2021 om 18:40

Dat is wat Cavendish aangaf. Zet jezelf in het wiel van Morkov en je wint.

Ook Evenepoel zei het gisteren in iets andere woorden. “Ewan had nog een mannetje voor zich, het enige wat hij hoefde te doen was even dat laatste stukje sprinten”. Dat is het beeld wat men bij Quickstep heeft als het gaat om het winnen van een sprint, en dat is denk ik de verdienste van Morkov.

Misschien dat daarom ook Cav lovend was over Morkov, en dat het er eigenlijk bijna niet toe doet wie er in zijn wiel zit. Met andere woorden, neem Morkov en een of andere B-sprinter mee naar de TdF, en de kans is groot dat de B-sprinter met een ritzege terug komt uit Frankrijk. En dat het belang van wie de sprinter is in de TdF (Bennett of hijzelf) ondergeschikt is zolang Morkov er is.

Marco Willems 13 juni 2021 om 18:47

Ik vind het echt fantastisch dat ie hier gewoon de toppers klopt. Merlier die normaal snelheid hoog kan houden en dan toch in een lange sprint geklopt wordt door Cavendish. Super mooi interview ook, zo blij en dankbaar naar zijn ploeg en teamgenoten. “I just wanted to have the chance to ride with Mørkov once”. De master of leadouts, ook al was deze niet perfect.

EricV 13 juni 2021 om 20:32

Cav met en zonder ketonen aardig vetschil wel