Mark Cavendish verwacht snel duidelijkheid over toekomst

maandag 7 juni 2021 om 16:14
Mark Cavendish verwacht snel duidelijkheid over toekomst

foto: Cor Vos

Mark Cavendish kreeg vorig jaar bij Deceuninck-Quick-Step een laatste kans om zijn profcarrière te verlengen. De 36-jarige sprinter tekende voor een seizoen bij Patrick Lefevere en grijpt voorlopig de kans met beide handen aan. Nu het zo goed gaat, rijst ook de vraag op wat er volgend seizoen met Cavendish gaat gebeuren. De Brit verwacht snel duidelijkheid.

“Binnenkort zie ik Patrick (Lefevere, red.) weer. Dan zullen we zien wat er op de korte en lange termijn met me gaat gebeuren”, vertelt Cavendish aan CyclingNews. “Het gaat beter dan iedereen had kunnen voorspellen. Dit seizoen eindigde ik al twaalf keer bij de eerste vier. Zelfs ik had dat op mijn leeftijd niet meer verwacht.”

Elfstedenronde
In de Elfstedenronde werd de sprinter van Deceuninck-Quick-Step zondag nog geklopt door Tim Merlier, al scheelde het niet veel. “Helaas kwam ik net iets te laat. Merlier is op dit moment misschien wel de beste sprinter ter wereld, dus het is geen schande om van hem te verliezen. Het is al een prestatie dat er een fotofinish aan te pas moest komen om de winnaar uit te wijzen.”

“Mijn ploeg heeft de wedstrijd perfect gecontroleerd. Zelfs Remco (Evenepoel, red.) werkte voor me. Zelfs op mijn leeftijd is dat iets om trots op te zijn. Dit allemaal heeft me gemotiveerd om alles te geven”, eindigt hij.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Murcia 7 juni 2021 om 16:23

Een telefoontje naar je suikeroom is genoeg Mark, Ik denk dat Patrick overigens wel een jaar door wil omdat Cav publiciteit brengt en door het vertrek van Sam en waarschijnlijk ook Hodeg + de lange weg voor Fabio er wel ruimte voor hem is. De overwinningen zijn allemaal op een wat lager niveau dan World Tour maar DQS heeft altijd belang gehecht juist aan het meedoen en winnen van die wedstrijden.

Danny Peyskens 7 juni 2021 om 16:25

Zo hij nu bezig is een extra jaar hartstikke leuk toch

Scott Sunderland 7 juni 2021 om 16:45

Voorlopig rijdt Cavendish vooral kleinere wedstrijden maar dat pakt goed uit. Goed genoeg om te blijven fietsen, bij deze ploeg of elders. Salaris wordt zoals zo vaak wellicht het grootste obstakel. En wellicht ook het programma. Nu het beter gaat zal hij volgend jaar wellicht ook een grote ronde, met name de TdF, willen rijden. Dit jaar lijkt me dat onhaalbaar ivm de aanwezigheid van Bennett.

TheBigShow 7 juni 2021 om 18:20

Volgend jaar is Bennett weg, dus dat zal geen probleem vormen.

De tour zie ik hem dan overigens ook niet rijden, maar dat is weer een ander verhaal.

Dikke vrouw 7 juni 2021 om 17:35

Ik zou m verlengen

A.M.M. Jonkers 7 juni 2021 om 18:02

Zijn fiets?

Danny Peyskens 8 juni 2021 om 09:42

daar gaat Peta over

Cochise 7 juni 2021 om 18:20

Zolang hij zelf gelukkig blijft met z’n status van sprinter in het C-team lijkt het me een win-win. Denk niet dat z’n ambities nog veel verder reiken dan dat. De eerste beste bergrit in de Ruta del sol gaf hij er al de brui aan, dat was Pat ook niet ontgaan, daarmee gaat hij geen selecties afdwingen voor de grotere rittenkoersen.

bilthoven 7 juni 2021 om 18:25

Hij was ziek in de Ruta del Sol, logisch dus dat die wedstrijd geen succes werd.

notriple 7 juni 2021 om 18:38

Van mij mag hij blijven, maar dan wel bij dsq.

vroege vlucht 7 juni 2021 om 18:40

Als hij verstandig is stopt hij na dit seizoen ook al heeft hij nog veel plezier in het fietsen. Je herinnert hem nu als een sprinter die nog eens terugkwam en een paar zeges pakte. Anders kan hij het risico lopen om een seizoen kleurloos rond te fietsen zonder prijzen. Daarnaast hoop ik dat Jakobsen straks weer op niveau is en ieder jaar komen er weer nieuwe talenten bij en Cavendish wordt alleen maar minder.

Gebruikersnaam 7 juni 2021 om 18:57

Ze kunnen hem eventueel naar de Vuelta sturen, samen met Ballerini. Bennett krijgt de Tour al en het is een transitie-jaar voor Jakobsen, denk dat een grote ronde in 2021 voor hem geen goed idee is.

Verder geen idee dat DCQS nog van plan is in de Vuelta qua klassement. Gaan ze Almeida daar laten starten voor een klassement? Of Vansevenant op leerschool? Denk dat hun andere grote namen weinig interesse gaan hebben, Vuelta is dit jaar ook te vermijden voor de WK-renners.

Merzbow 7 juni 2021 om 23:37

Vansevenant staat op de voorlopige lijst voor de Vuelta. Zal wel een harde leerschool worden. Hij verloor vandaag meer dan een minuut in de gewonnen rit van Van Der Poel. Dus dat wordt niks.

Evenepoel staat ook op de voorlopige lijst der deelnemers. Moge de Vuelta dan in een bergrit enkel eindigen op een aankomst bergop. Anders ligt hij sowieso toch tegen het asfalt of een balustrade.

timedinho 7 juni 2021 om 18:57

Respect voor Cav om op deze manier terug te komen. Als hij 80% van zijn sprintsnelheid van vroeger weet te halen doet hij gewoon mee voor de overwinning. Nog meer mensen die de sprint op de Champs elysees op hun netvlies hebben staan? Gewoon tientallen meters voor de rest met zijn ploeggenoot op nummer 2. Ik zou er nog wat jaartjes aan plakken en zien tot waar het komt. Valverde zit ook nog steeds winnend op de fiets, dus waarom zou Cav dit niet nog kunnen flikken :)

flipper 8 juni 2021 om 11:29

Er hangt weer een huilbui in de lucht…

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair