Mark Cavendish meldt zich af voor wegwedstrijd EK wielrennen

donderdag 9 augustus 2018 om 14:22

foto: Sirotti

Mark Cavendish gaat zondag niet van start in de wegwedstrijd van het EK wielrennen in Glasgow. De Britse sprinter doet dat op medisch advies.


“Mij is geadviseerd dat mezelf terugtrekken op dit moment het beste is”, aldus Cavendish. “Ik ben ontzettend teleurgesteld.”

Cavendish moest vorige maand in de elfde etappe de Tour de France verlaten. De 33-jarige sprinter kwam in de rit met aankomst op La Rosière buiten tijd over de finish.

In de Britse selectie wordt Cavendish vervangen voor Mark Christian. De selectie bestaat verder uit Adam Blythe, Owain Doull, Luke Rowe, Ian Stannard, Ben Swift and Scott Thwaites.

11 Reacties

pjam4 9 augustus 2018 om 14:31

Vaag bericht; wat scheelt er dan?? Het is wel hommeles met Cav de laatste 2 jaar; een comeback lijkt verder weg dan ooit … :-(

Scott Sunderland 9 augustus 2018 om 14:40

Voor de Tour werd er gesproken over contractverlenging bij Dimension Data… Nu is het stil daaromtrent. Cavendish gaat nooit voor een minimumprijs fietsen natuurlijk. Benieuwd of Dimension Data nu minder happig is en als dat zo is, welke ploegen zich nog melden. Hij heeft geweldig veel overwinningen behaald in zijn carrière. Maar ik zou mijn budget niet meer aan Cavendish durven besteden. Misschien tijd om gewoon te stoppen ??

williams 9 augustus 2018 om 14:41

And now, the end is near…

ah-ja 9 augustus 2018 om 14:42

is er ergens een startlijst te vinden?

osca freire gomez 9 augustus 2018 om 14:57

Misschien kan hij een jaartje voor Team WIGGINS rijden als wegkapitein/sprinter. Geen idee hoe zijn relatie eigenlijk precies was met Wiggins en of hij dit als vriendendienst zou willen doen

osca freire gomez 9 augustus 2018 om 14:58

Ik denk dat GB nu voor Swift of Blythe moet gaan. Swift is wat beter op wat zwaarder terrain, maar is volgens mij niet super in vorm

CeRo 9 augustus 2018 om 15:58

@ah-ja https://cyclingstartlist.com/event/EuropeanChampionshipsRoadRace
Op deze site staat een voorlopige lijst, weet wel niet of deze klopt. Toch wel een paar grote namen aan de start.

osca freire gomez 9 augustus 2018 om 16:18

@CeRo Als de startlijst klopt is het wel raar dat er maar twee Oostenrijkers starten

Scott Sunderland 9 augustus 2018 om 16:18

Swift heeft geen contract voor volgend jaar en moet zich dringend gaan bewijzen om contractverlenging te krijgen of een andere ploeg te overtuigen. Ik las ergens dat hij misschien oren heeft naar een terugkeer naar Sky, waar hij iedereen zo’n beetje kent.

Mwielerfan 9 augustus 2018 om 20:56

Swift is nooit in vorm en heeft dan 1x per jaar een onverwachte uitschieter

EddyB1958 10 augustus 2018 om 03:47

Misschien kan Cavendish bij een kleinere Britse ploeg gaan rijden,en naast de weg ook wat zesdaagsen meepakken.
Off topic T.a.v. "wielrenner" er staan 2 veldrijders,ene Van Aert en ene Van der Poel,aan de start,in de Ronde van Denemarken reden er ook twee mee,diezelfde Wout Van Aert en Tim Merlier,en was dat voor jou genoeg,om van een veldritevenement te spreken.
Is dat nu ook zo?