Mark Cavendish in tranen na Gent-Wevelgem: “Dit was misschien wel mijn laatste wedstrijd”

zondag 11 oktober 2020 om 16:50
Mark Cavendish in tranen na Gent-Wevelgem: “Dit was misschien wel mijn laatste wedstrijd”

Mark Cavendish - foto: Cor Vos

Mark Cavendish maakte vandaag tijdens Gent-Wevelgem deel uit van de vlucht van de dag. De vlucht overleefde het niet, waarna de Brit op meer dan zes minuten van winnaar Pedersen in tranen over de finish kwam.

Na afloop gaf een geëmotioneerde Cavendish een korte reactie. “Dit is misschien wel de laatste wedstrijd uit mijn carrière,” vertelde hij na afloop voor de camera van Sporza. Cavendish – die bij Bahrain Merida een aflopend contract heeft – staat nog wel op de voorlopige deelnemerslijst voor Scheldeprijs van aanstaande woensdag.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Wheely 11 oktober 2020 om 16:55

Tof dat hij in de break zat!

Dolfy 11 oktober 2020 om 16:57

Ja, toch nog een mooie wedstrijd zo gereden. Kan-ie later wel mooi op terugkijken dat het niet alleen maar pech en lossen was op het eind.

Deo 11 oktober 2020 om 17:02

Toch een renner met enorm veel passie voor de koers, zelfs als de resultaten er niet zijn.

KennyKlimmen 11 oktober 2020 om 17:33

Skitterende grinta.

superkoppel 11 oktober 2020 om 17:36

Roemloos einde voor 1 van de beste sprinters ooit.. Missile Man!!

KnightBiker 11 oktober 2020 om 17:49

Het is nu al 2 jaar duidelijk dat hij niet meer terug gaat komen. Het is mooi geweest, het is genoeg geweest, een legende in de sport wat dat betreft heeft hij ook niets meer toe te voegen aan zijn palmares.

LeDouche 11 oktober 2020 om 17:50

Z’n poëtische liefdesverklaring voor Milan – San Remo in de docu van Wilfried de Jong is prachtig. Groot renner!

bilthoven 11 oktober 2020 om 18:27

In alle opzichten een groot kampioen! Mocht dit inderdaad zijn laatste wedstrijd zijn geweest, dan hoop ik dat hij nog in een andere functie voor de wielersport behouden blijft.

rennerske 11 oktober 2020 om 18:27

Gifbekertje keurig helemaal leeggedronken Mark. Nu, voldaan terugkijkend op een schitterende carrière, aan de Guinness. Proost

Wim Kruithof 11 oktober 2020 om 19:07

Behoudens wat geklap in de Emiraten is hij al langer een on-Cavendish-waardige poging aan het ondernemen, nog iets aan zijn palmares toe te voegen. Scheldeprijs woensdag en dan afzwaaien lijkt me mooi. Genoeg is genoeg.

Peter Lippens 11 oktober 2020 om 19:50

Schitterende carrière, als pure sprinter botte zijin snelheid wat af zodat zijn carrière wat kleurloos uitdoofde mede in de hand gewerkt door veel kwetsuren opgelopen bij valpartijen

A.M.M. Jonkers 11 oktober 2020 om 21:43

Heb altijd respect gehad voor Mark Cavendish……

Helaas vormen de laatste jaren van zijn carrière een smet op zijn schitterende palmares.

30 etappezeges in de Tour, Wereldkampioen in 2011, winnaar Milaan-San Remo en 3 maal zegevierend in de Scheldeprijs!

Misschien komende woensdag als afscheid een 4e overwinning?

Hoop ook dat hij voor de wielersport behouden blijft!

So far, so good Mark.

Sjoerd102 11 oktober 2020 om 22:29

Beste sprinter van zijn generatie. Mooie duels tussen hem en Kittel

girardengo 11 oktober 2020 om 23:59

Jammer als het zo zou eindigen. Maar ik herinner me ook het grote applaus op de Cauberg in het WK van 2012 toen hij in zijn eentje naar boven reed nadat hij veel kopwerk had verricht. Hij heeft een mooie carrière gehad.

Scott Sunderland 12 oktober 2020 om 00:44

Fantastische erelijst. Hij was een groot sprinter. Tijd om te stoppen. Hij krijgt natuurlijk geen nieuw contract bij Bahrein. Ik denk dat hij het zelf misschien nóg een jaar zou willen proberen.

FritsvanHoefelen 12 oktober 2020 om 00:55

Het is een lul, maar dit waren wel prachtige beelden

Oddjob 12 oktober 2020 om 07:12

Staat hij op de deelnemerslijst voor de Scheldeprijs? Zou logisch zijn.

Mercatone Uno 12 oktober 2020 om 07:59

Een icoon. 30 etappes in de Tour.

Headlines

Materiaalzone

Populair