Marijn de Vries gekozen in hoofdbestuur KNWU

dinsdag 17 november 2015 om 21:13

foto: NOS

Marijn de Vries is toegetreden tot het hoofdbestuur van KNWU. De wielrenster die eerder dit jaar haar profcarrière beëindigde werd unaniem door het congres gekozen. Voor de vacature waren geen andere kandidaten.


De Vries is in het hoofdbestuur de opvolger van Arthur Cremers, die niet herkiesbaar was.  Bestuurslid Frank van Veenendaal is zonder tegenkandidaat herkozen voor het hoofdbestuur.

Hoofdbestuur KNWU
Marcel Wintels, voorzitter
Saskia Capello, secretaris
Albert Arp, penningmeester
Simon Meijn
Frank van Veenendaal
Marijn de Vries

 

Dit artikel delen:

9 Reacties

Onie 17 november 2015 om 21:16

Weinig animo, dat is jammer. Al denk ik dat dit voor De Vries een mooie nieuwe uitdaging is en voor de KNWU een mooie bestuurder. Met banden in de wielersport, journalistieke achtergrond én een nieuwe heup.

LinusGerdemann 17 november 2015 om 21:51

Hopen dat ze goed op gaat komen en stappen kan maken voor het dameswielrennen.

Coldeportes 17 november 2015 om 22:44

top! :)
broodnodige vernieuwing bij de KNWU.
Nu nog even die wereldvreemde en pedante voorzitter eruit werken, en klaar is Kees, ik bedoel: Marijn!

peervaneynthoven 17 november 2015 om 23:58

Coldeportes, heb jij ervaring met die man, want het is niet de eerste keer dat je zo met “kennis van zaken” over Wintels spreekt. Laat horen. Hij is allesbehalve pedant noch wereldvreemd. Je kletst, ik denk “op afstand”.
OT@redactie, sinds enige tijd blijven mijn video’s zwart, wel geluid geen beeld.Is er iets veranderd? Geen problemen met andere videos op andere sites.

nickdt 18 november 2015 om 00:13

@Peer
Ligt misschien aan je PC instellingen, want ik heb nergens last van.

Coldeportes 18 november 2015 om 01:25

@Peervaneynthoven
Bij mijn weten en volgens de eerdere berichtgeving van wielerflits, NOS etc. is Huib Kloosterhuis tegenwoordig voorzitter van de KNWU. Toen hij zich belachelijk maakte met zijn ‘dan kijken we de Tour toch lekker op TV’ heb ik daarop gereageerd. Ik kende hem niet vantevoren. Je verwart niet alleen Wintels maar ook mij met een ander denk ik ;)

Hakkie2 18 november 2015 om 07:54

@Coldeportes: Wintels is voorzitter, dat staat hier ook. Huub Kloosterhuis is directeur (en dat geval met die rekening verwijt ik hem in elk geval niet, dat is totaal mis gegaan bij de vrij matige organisatie van de tourstart).

re-cycle 18 november 2015 om 12:41

vrouwen aan de top!

peervaneynthoven 18 november 2015 om 19:53

@Coldeportes Wintels is wel degelijk voorzitter zoals @Hakkie2 al zei dus dacht ik dat je over hem sprak. In het verleden is Wintels ook al eens onder gelijke kwalificaties neergezet, vandaar dat ik aan jou dacht. Mocht dat een ander zijn geweest dan excuses. Maar wie vind je nu pedant en wereldvreemd want dat is me niet duidelijk nu. Spreek je uit ervaring?