Marianne Vos present in Wereldbeker Beekse Bergen: “Onbekend voor iedereen”

vrijdag 28 oktober 2022 om 08:58
Marianne Vos present in Wereldbeker Beekse Bergen: “Onbekend voor iedereen”

foto: Cor Vos

Marianne Vos gaat halverwege november van start in de Wereldbeker veldrijden in de Beekse Bergen. De organisatie van de Nederlandse cross is verheugd dat de wereldkampioene zich zal melden in Hilvarenbeek. “Dit is een nieuwe cross op de kalender, dus het parcours is onbekend voor iedereen”, vertelt Vos erbij.

“Ik verheug me op deze wedstrijd. Wereldbekerwedstrijden in Nederland zijn extra speciaal. Zeker nu ik mag starten in de regenboogtrui”, aldus Vos, die afgelopen dinsdag haar winter begon in de Nacht van Woerden. Ze werd er tweede. “Er komen nu alleen maar belangrijke wedstrijden aan. Ik denk dat ik er conditioneel klaar voor ben. Ik heb gezien dat je echt op je allerbeste niveau moet zijn om mee te kunnen strijden voor de winst. Niet alleen bij de eersten, maar ook daar net achter ligt het niveau ontzettend hoog.”

Vos kiest voor een rustige opbouw op weg naar de Wereldbeker in de Beekse Bergen. Dit weekend rijdt ze de Wereldbeker Maasmechelen (zondag 30 oktober) en daarna het EK veldrijden in Namen (zaterdag 5 november) in aanloop naar haar thuiscross in Brabant. Die GP Beekse Bergen staat gepland op zondag 13 november.


Zin om op zondag 13 november deze cross vanaf de eerste rij mee te maken? Op de site van de GP Beekse Bergen lees je hoe je erbij kunt zijn. (Kinderen t/m 12 jaar hebben gratis toegang)


Dit artikel delen:

9 Reacties

Limal 28 oktober 2022 om 09:20

Vos tussen de leeuwen, spektakel gegarandeerd!
(excuses, iemand moest het doen…)

2
Wheely 28 oktober 2022 om 10:09

Pas maar op voor het jachtluipaard daar… dat is inmiddels geen best kept secret meer.

2
Pjotr26 28 oktober 2022 om 09:33

Wat een weelde, ik als chauvinist kijk tegenwoordig liever de vrouwen dan de mannen, daar stokt het jammer genoeg echt. Nijs nu al beter dan Ronhaar en Kamp.

0
ChefSpijker 28 oktober 2022 om 11:27

Nys is beter op snelle, technische parcoursen. Ronhaar moet het meer van zware crossen hebben. Twee totaal verschillende types. Ronhaar stond vorig seizoen al op het podium in de wereldbeker tussen de grote mannen door een Vanthourenhout te verslaan. Nys is voorlopig enkel best of the rest geweest in crossen.

0
Handige Harry 28 oktober 2022 om 13:25

Ik als man kijk sowieso liever naar vrouwen.

1
jolanda van oorschot 28 oktober 2022 om 11:54

Marianne vos heb je naar de prijs gekeken is toch niet te doen voor de gewonen man ik heb een w a.o. uitkering dat jan ik echt niet betalen of ik moet een knoop in mijn maag doen maar het is niet alleen voor mij maar er zullen veel mensen zijn die dit niet kunnen betalen

0
TheBigShow 28 oktober 2022 om 12:14

€17.50 inclusief parkeerkosten. Dat is heel makkelijk te betalen voor de gewone man…

0
Handige Harry 28 oktober 2022 om 13:28

Naar de koers gaan is dan ook een luxe, als je dat niet kan betalen, moet je niet gaan.

Dit klinkt misschien hard maar als je niet zoveel geld hebt dan kun je gewoon niet overal aan meedoen.

2
Posterix 28 oktober 2022 om 15:00

75 voor gratis drank. Dan moet je een behoorlijk stuk in kraag drinken, wil je dat eruit halen. Gelukkig kan het snel, want je hebt voorrang op degene die moet betalen voor zijn bocht. Rare wereld leven wij toch…

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone