‘Marianne Vos naar Jumbo-Visma’

donderdag 30 juli 2020 om 11:00
‘Marianne Vos naar Jumbo-Visma’

De vrouwenploeg van Jumbo-Visma heeft de eerste kopvrouw gecontracteerd. Volgens het AD is de Nederlandse ploeg rond met Marianne Vos.

Toen vorige week bekend werd dat Jumbo-Visma in met een vrouwenploeg bezig is, werd de naam van Vos al prominent genoemd.

De 33-jarige vedette is nu nog in dienst van de Poolse vrouwenploeg CCC-Liv, maar maakt dus per 2021 de overstap naar het nieuwe team van Richard Plugge.

Vos is een van de beste wielrensters van haar generatie met grote successen in het wegwielrennen, veldrijden en baanwielrennen.

Dit artikel delen:

30 Reacties

HoofdIsVrij 30 juli 2020 om 11:03

Eén van de beste? De beste…

jan jansen 30 juli 2020 om 14:09

precies

TrEb 30 juli 2020 om 11:13

Ja, één van de beste, vergeet niet van Vleuten, Van de Breggen… etc.

largegnolls 30 juli 2020 om 12:10

Gezien de lengte van haar carrière en de verschillende disciplines waarop ze uitblonk zie ik haar wel als beste. Maar goed, alles is relatief :)

Napoleon 30 juli 2020 om 12:14

Zonder iets af te willen doen aan de prestaties van Van Vleuten en Van Der Breggen, is de erelijst van Vos toch echt nog wel wat indrukwekkender. En dan tel ik de baan en het veld niet eens mee.

Sephiroth 30 juli 2020 om 12:29

Ik ben het met bovenstaande eens. Zelfs als je de baan en de cross/Mountainbike negeert heeft ze nog op alle tereinen gewonnen. Van vleuten is erg goed momenteel en ook van der Breggen, maar hun palmares haalt het gewoon niet bij dat van Vos. Al helemaal niet als je bekijkt hoeveel jaren Vos al top is.

Je kan discussieren over hoe Procycling vergelijkt maar onderstaande lijkt me toch vrij duidelijk voor Vos spreken:

https://www.procyclingstats.com/rider/annemiek-van-vleuten/head-to-head/marianne-vos

https://www.procyclingstats.com/rider/marianne-vos/head-to-head/anna-van-der-breggen

Jowinho 30 juli 2020 om 16:21

Palmares is iets van het verleden, daar win je geen wedstrijden mee. Nu is er maar één de beste en dat is Van Vleuten.

007 30 juli 2020 om 11:14

Er wordt wel veel gespeculeerd. Vanuit zowel Jumbo Visma als Marianne Vos als evt Parkhotel/Esra Tromp nog geen officieel bericht gezien…

Gesink7 30 juli 2020 om 11:16

Zou van Vleuten hier ook nog bijkomen en dan aanvullen met jonge talenten ?
Schijnen bezig te zijn met huidige ploegleider van van Vleuten als nieuwe ploegleider.

007 30 juli 2020 om 11:42

Lijkt mij niet als Vos er al gaat rijden. Eerlijk gezegd zie ik van Vleuten ook niet in deze ploeg rijden.

toiletduck 31 juli 2020 om 07:48

@007 waarom niet? Vos en Van Vleuten lijken het goed met elkaar te kunnen vinden (staats me iets bij over zeer positief contact tijdens blessure Van Vleuten), ze zijn niet helemaal hetzelfde type en er is toch wel ruimte voor 2 kopvrouwen in zo’n team?

hartstikkebedankt 30 juli 2020 om 11:26

Soort van de dag die je wist dat zou komen. Wel een lekkere start voor een ploeg om Vos te contracteren natuurlijk

jvh93 30 juli 2020 om 11:48

Denk dat dit al een hele grote vis/vos is voor de ploeg die ook niet goedkoop zou zijn. Weet niet hoe het qua budget zit, maar kan me zo voorstellen dat ze hiermee al een groot deel van het budget gebruikt hebben voor de vrouwenploeg. verwacht dus niet dat ze ook nog voldoende budget hebben om Van Vleuten te halen

Wheely 30 juli 2020 om 11:55

Hoelang zou Vos nog blijven koersen? Ze lijkt mij op termijn een fantastische ploegleider.

Arie den Blanken 30 juli 2020 om 12:07

Waarschijnlijk zo lang als ze er meer mee kan verdienen dan met een “gewone” baan.

Gilberto 30 juli 2020 om 14:12

Pas 33, ken nog wel wat jaartjes door hoor, en dan mooi doorstromen in de technische staf. Of wil ze trouwens nog eens een kindje?

KnightBiker 30 juli 2020 om 14:28

+1 dat kindje… maar die Engelse combineerde het gewoon, moet kunnen.

Gilberto 30 juli 2020 om 15:15

Moet kunnen ja, maar moet je zin in hebben ook. In het schaatsen had ik bijvoorbeeld heel graag Heather Bergsma terug willen zien komen, maar bevalt haar prima zo

Samlambeej 30 juli 2020 om 12:11

Tkan nie op, tkan nie op!

aru123 30 juli 2020 om 12:57

@samlambeej
Zijn we nu een keer klaar met dat kleuterachtige irritante gedrag?

Samlambeej 30 juli 2020 om 13:10

Ow irriteer ik u? Absoluut niet de bedoeling.

Dat moet daar een ferme salarishuishouding zijn. Fritsie heeft de smaak te pakken.

dynamo 30 juli 2020 om 12:15

goede zaak, brengt veel ervaring mee, tevens staat ze altijd de pers netjes te woord, leuk clipje gemaakt ooit bij drinkwaterpunt in parkje, al met al een aanwinst, veel succes volgend jaar

LB108 30 juli 2020 om 12:50

CCC is toch van Vos?
Neemt Jumbo Visma niet gewoon de ploeg over dan..?

007 30 juli 2020 om 13:55

Nee en nee

kelderfan 30 juli 2020 om 14:40

Wel leuk om te weten zijn de rensters. die wel mee komen. Ik neem aan Koorevaar, Markus, Rooijakkers, Moolman, Bertizzolo en Paladin.

007 30 juli 2020 om 15:40

Ik verwacht eerder dat er meerdere rensters vanuit Parkhotel aanschuiven. Koorevaar en Markus zal wel reeel zijn vanuit CCC

kelderfan 31 juli 2020 om 14:56

Bij Parkhotel rijden wel een paar leuke dames, maar Wiebes is al weg; dan blijft over Demi Vollering, Markus, Romy Kasper, Marit Raaijmakers, Nina Buysman en Karlijn Swinkels.

Wim 30 juli 2020 om 17:32

Als Vos werkelijk tekent dan zal zij een behoorlijke vinger in de pap hebben wat betreft de invulling van het team. Dat zij er een paar meeneemt van CCC staat vast.

kelderfan 31 juli 2020 om 14:58

Lijkt mij ook. Daarom lijkt mij die Moolman en prima optie.

Wheely 31 juli 2020 om 15:31

Laat ze Cecilie Uttrup Ludwig halen svp!