Marianne Vos breekt sleutelbeen in Luik-Bastenaken-Luik

Door , zondag 22 april 2018 om 17:31
Marianne Vos breekt sleutelbeen in Luik-Bastenaken-Luik

foto: Martin Paldan | GripGrab

Marianne Vos heeft bij een valpartij in Luik-Bastenaken-Luik haar sleutelbeen gebroken. De kopvrouw van WaowDeals kwam in de afdaling van La Roche-aux-Faucons ten val, waarbij ze de breuk opliep. Dat meldt haar ploeg in een persbericht.


“Het is op dit moment nog niet duidelijk hoe lang ze uit de running is”, schrijft WaowDeals op Twitter. Vos haalde nog wel de finish. Ze kwam als 56ste over de streep in Ans, op ruim zes minuten van winnares Anna van der Breggen. Het was voor Vos haar eerste optreden in Luik-Bastenaken-Luik. Vorig jaar, bij de allereerste uitgave van La Doyenne voor vrouwen, was ze niet van de partij.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Il Squalo 22 april 2018 om 17:53

Toch ook niet echt goed meer nu het vrouwenwielrennen internationaler is geworden. Heel erg overschatte renner met andere woorden.

Emergo 22 april 2018 om 17:54

“Heel erg overschatte renner” Pardon????????????

Il Squalo 22 april 2018 om 18:08

Welke belangrijke koers heeft ze de laatste 3 jaar nog kunnen winnen? Daarmee bedoel il dus op WT niveau of een groot kampioenschap. Het vrouwenwielrennen wordt steeds internationaler en professioneler en sindsdien kan ze geen grote koersen meer winnen. Dus ja, ze wordt enorm overschat.

peervaneynthoven 22 april 2018 om 18:08

@Il Squalo. leg uit, in welke opzicht, wanneer en waarom? Ben wel benieuwd naar de argumenten. Of roep je zo maar iets ? Ps misschien is het zinvol voordat je een antwoord geeft nog even te googelen naar het palmares van deze Marianne Vos over de afgelopen 10 jaar, afgesproken ? Voordat je met nog meer onzinnigs “bijdraagt”.

UrbanSteel 22 april 2018 om 18:09

Wat is het toch soms goed om tot eerst 10 te tellen.

Arry1337 22 april 2018 om 18:14

Sommige reacties verdienen simpelweg geen reactie…

assen 22 april 2018 om 18:16

Il squalo bedoel hopelijk in het hier en nu.
Het is waar dat Vos wordt hier en nu duidelijk wordt overtroefd door ten minste twee Nederlandse vrouwen.

ghostwriter 22 april 2018 om 18:25

@Il squalo
Vos in haar topjaren was beter dan de beste vrouwen van nu. Ze heeft alleen te lang te veel gereden en haar lichaam daardoor te veel belast.

girardengo 22 april 2018 om 18:46

In sommige gevallen lijkt het beter niet met inhoudelijke informatie te reageren maar met het verzoek, zelf even de erelijst op te zoeken (en ook de tegenstanders). Dan kom je vanzelf van de waan van de dag af.

ikbenprocycling 22 april 2018 om 18:46

Vos is nog steeds de vrouwelijke equivalent van Merckx en verdient blijvend respect voor haar palmares.
Heel mooi dat er nieuwe Nederlandse topvrouwen zijn gekomen, mede geïnspireerd door haar.
Snel beterschap en het zou erg leuk (en bijzonder) zijn als ze nog eens een koerszege kan pakken wanneer ook haar opvolgende sterren Breggen en Vleuten meedoen.

Jean Dumas 22 april 2018 om 18:46

Lekker mountainbiken op weg naar Tokio. Tussendoor wegkapitein voor haar ploeg. Af en toe een prijsje op de weg meepakken.

Explorer 22 april 2018 om 18:54

@vos was zwaar en zwaar overtraind. Dat is een enorme aanslag op je lichaam! Daardoor heeft ze er een jaar uitgelegen door niks te mogen doen. Maar dan ook echt niks. Niet trainen etc. Uitrusten. Hierna ben je weer twee jaar verder en moet je weer helemaal opnieuw beginnen. Je bent echter wel twee jaar ouder!. En er zijn renster die niet stil staan en ook progressie maken. Het is dus een beetje van beide wat il squalo bedoelt.
Vos heeft al veel voor het vrouwenpeleton betekent ook buiten de koers!

eddyvv 22 april 2018 om 19:00

ze is europees kampioen meneer haai

F e r o x 22 april 2018 om 20:07

Nibali kan maar grote rondes winnen zonder degelijke tegenstanders.

Ruben_ 22 april 2018 om 21:49

Il Squalo is een erg overschatte reaguurder

Il Squalo 22 april 2018 om 23:42

Nou, leg maar uit dan waarom ze al 3 jaar geen deftige koers meer heeft gewonnen? Ze is nog maar 31 jaar dus daaraan kan het niet liggen. Het vrouwenpeloton is van een hoger niveau als vroeger en daarom laat ze het tegenwoordig altijd afweten in grote koersen.

simplex 22 april 2018 om 23:51

@Il Squalo. Dit is al toegelicht en hoeft zeker niet nogmaals en verder uitgelegd te worden aan personen die de realiteit totaal uit het oog zijn verloren.
Maar kijk maar eens na hoe Marianne uit zeer moeilijke omstandigheden al lang weer haar neus aan het venster en haar sterke benen op het podium terug hebben gebracht.
Als dit je bijdragen blijven hou dan de eer aan jezelf.

Il Squalo 23 april 2018 om 00:42

edit wf: insinuaties mag je achterwege laten

HennieK 23 april 2018 om 07:59

Il squalo??? Woorden schieten tekort

RefleX 23 april 2018 om 12:08

Sommige mensen zijn een reactie niet waard. In elk geval is dit weer een dosis pech voor Vosje. Vorig jaar in Juni brak ze haar sleutelbeen ook al. Hopelijk is de schade nu niet ernstig. Ik brak vorig jaar op dezelfde dag mijn sleutelbeen op vijf plekken en moet er toch niet aan denken om er weer op te vallen, bah.