Mareczko legt concurrentie het zwijgen op: “Haalde mijn revanche”

vrijdag 10 juni 2022 om 17:24
Mareczko legt concurrentie het zwijgen op: “Haalde mijn revanche”

Er kon ook nog een duimpje vanaf bij Mareczko - foto: Cor Vos

Met het vingertje voor zijn mond kwam Jakub Mareczko over de finish in Buchten. Hij had zojuist de derde etappe van de ZLM Tour gewonnen en wist de concurrentie het zwijgen op te leggen. Want met de jurybeslissing van donderdag, waardoor hij zijn ritzege kwijtraakte, was de Italiaan het oneens.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

“Vandaag hebben we als ploeg geweldig werk gedaan”, blikt Mareczko in het flashinterview terug op de heuvelrit door Limburg met onder meer de Cauberg, de Geulhemmerberg en de Eyserbosweg. De kopman van Alpecin-Fenix overleefde die rit en kon zo meesprinten in Buchten. “Het was niet makkelijk, maar we deden het goed in de finale en halen er een mooi resultaat uit.”

“Alle etappes in deze ronde liggen mij goed. Ik ben daarom blij dat het gelukt is om te winnen”, aldus Mareczko, die toegeeft dat zijn declassering van gisteren hem getriggerd heeft. “Natuurlijk. Gisteren vond ik dat ik de beste was. In mijn ogen heeft de jury een fout gemaakt, maar gelukkig heb ik vandaag mijn revanche gehaald.”

Mareczko was in de derde etappe van de ZLM Tour sneller dan Olav Kooij en Alexander Salby. In het algemeen klassement is de Italiaan, met nog twee etappes te gaan, tweede achter Kooij.

foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

12 Reacties

Turtlehead 10 juni 2022 om 17:29

Ik stel voor dat iedereen die anders dan juichend (of eventueel niet-juichend) over de streep komt, voor straf op zijn vrouw te laten botsen.
Of de vinger waarmee een gebaartje wordt gemaakt de volgende rit vast te binden aan de achterzijde/binnenzijde van de koersbroek. Waar ie het warm heeft, zullen we maar zeggen.

NiM 10 juni 2022 om 18:27

Vinger was naar jou gericht turtlehead

Turtlehead 10 juni 2022 om 19:44

Ik zeg: Hij mag blij zijn dat hij geen vuistje omhoog stak… ;)

Romāns Vainšteins 10 juni 2022 om 17:44

Ik vraag me af in hoeverre de lacherigheid over Mareczko de flutprof nu schuren gaat met het imago van ’s Neerlandsch jongste sprintprins.

Fifty 10 juni 2022 om 17:54

heel erg geloof ik

zou het daarom een beetje stil zijn rond deze zege?

tikje vilein Vainsteins

Vierkante Wielen 10 juni 2022 om 18:39

Heb de rit niet helemaal gezien maar als je me op voorhand zou zeggen dat Mareczko zou winnen terwijl de Cauberg, Camerig ergens in t parcours zat had ik ook gelachen. Mareczko is gewoon een snelle man met een flinke achilleshiel. Hij ging eerder aan en was iets rapper dan Kooij vandaag. Ook al reed Viviani, die weer s slecht geplaatst zat, de snelste sprint.

HSV 10 juni 2022 om 23:39

Het schuurde gisteren nog harder, daarom protesteerde ze zelf namelijk de prinsjes van JV.

Simcha 10 juni 2022 om 20:59

Heel vermoeiend die vingertjes voor de mond. Groenewegen laatst ook al. Reden voor diskwalificatie wat mij betreft (nee, ik heb hier geen verdere onderbouwing bij).

Martijn Arensman 10 juni 2022 om 21:30

Spreken met de benen is altijd mooi.

Gebaren met vingertjes op de lippen, veeg gebaren over schouders mogen mij gestolen worden.

Mystieke_Monnik 10 juni 2022 om 21:32

Gewoon kappen met die vingertjes.

Pietspeed 10 juni 2022 om 22:29

.. In mijn ogen heeft de jury een fout gemaakt, maar gelukkig heb ik vandaag mijn revanche gehaald.”

Dan moet jezelf wel niet al te snugger zijn om je eigen move te begrijpen. Mag daar door de ploegleiding wel ff op aangesproken worden. Revanche op zichzelf, ok. Dat vingertjes gebaar iig ook dom

Overigens mag dat vingertjes gebaar, of dat nu van Remco is of wie dan ook, best. Als je ziet dat bijvoorbeeld 2 gebarentolken soms nog te weinig zijn als er gescoord wordt bij het voetbal.

poortje de dijkenstoemper 11 juni 2022 om 19:10

Zie liever grote gebaren

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone