Marcel Kittel: “Ik neem na de Tour de France een beslissing over mijn toekomst”

zaterdag 13 juli 2019 om 16:38
Marcel Kittel: “Ik neem na de Tour de France een beslissing over mijn toekomst”

foto: LaPresse / Fabio Ferrari

Marcel Kittel is momenteel aanwezig in de Tour de France. Niet in koers, maar aan de zijkant. De Duitse sprinter is namelijk ploegloos sinds zijn vertrek bij Katusha-Alpecin in mei. “Ik ga na de Tour de France een beslissing nemen over mijn toekomst”, laat hij weten in een interview met Sportschau.

“Ik heb nog niks besloten”, gaat hij verder. “Dat kan betekenen dat ik doorga met wielrennen, maar dat kan ook betekenen dat ik ermee stop. De afgelopen weken en maanden heb ik om mij heen gevraagd en geluisterd naar verhalen van anderen, maar ik wil mezelf de vrijheid geven om de goede keuze te maken. Zeker als het over mijn toekomst gaat.”

“Ik heb mezelf de afgelopen maanden niet compleet laten gaan en ik ben ook niet tien kilo aangekomen, dus weet ik zelf ook echt nog niet welke richting ik op wil. Daar zal ik pas echt na de Tour een beslissing over nemen”, aldus Kittel. “Als ik doorga, dan wil ik naar een ploeg waar de ervaringen van andere renners zeer goed zijn.”

Steun in een ploeg
“Wielrennen is een superzware sport. Ik denk dat het de zwaarste sport is die er is. Op sommige momenten vraag je jezelf af waarom je dit als mens wil doen, maar ik denk dat je op zulke momenten een goede ploeg om je heen moet hebben. De mooiste momenten in het wielrennen waren voor mij de momenten waarop je als ploeg voor elkaar door het vuur gaat om het doel te bereiken.”

“Ik vind het fantastisch om Tony (Martin, red.) bij Jumbo-Visma te zien. Hij is zo gedreven en heeft erg veel plezier in zijn werk. Voor mij is het belangrijkste in het moderne wielrennen dat in het team gezien wordt als een persoon en niet als een professionele wielrenner”, concludeert Kittel , die eerder in verband werd gebracht met Jumbo-Visma

Dit artikel delen:

21 Reacties

Franco Ballerini 13 juli 2019 om 16:47

Welkom bij TJV, Marcel!

Brabander 13 juli 2019 om 17:05

Als ze nu iemand niet nodig hebben bij Jumbo, is het Kittel wel

Arema Pro Cycling Team 13 juli 2019 om 17:15

Als Dumoulin komt lijkt me dat niet!

Franco Ballerini 13 juli 2019 om 17:33

Prestatie contract, nauwelijks risico. De in potentie twee beste sprinters in de wereld in één ploeg. Volgend jaar streeft TJV QS voorbij qua aantal overwinningen.

krypton 13 juli 2019 om 16:53

Als je nu bij de Tour bent dan ga je denk ik niet stoppen als renner.

xistnc 13 juli 2019 om 16:56

In het Nederlands ‘maken’ we geen beslissingen.

Sephiroth 13 juli 2019 om 16:56

Hij is erbij als commentator voor ARD de Duitse publieke omroep ;-)

krypton 13 juli 2019 om 17:43

Dan ben je niet klaar met het wielrennen, geloof ik niet in. Die gaat gewoon door.

DA1 13 juli 2019 om 17:01

Mentaal zwak, gewoon stoppen.

Fort 13 juli 2019 om 17:58

Vertel ons eens over al jou mentale uitdagingen en hoe je deze hebt overwonnen. Ik heb begrepen dat Marcel hier mee leest. Kan hij wellicht nog wat van leren.

Bazza_Bazza 13 juli 2019 om 18:14

Stop zelf lekker met je kansloze opmerkingen

TeamNL 13 juli 2019 om 17:34

Hij had een team dat voor hem door het vuur ging, Giant-Shimano.

Oblomov 13 juli 2019 om 19:18

Denk dat hij zelf achteraf ook wel beseft dat dat zijn mooiste tijd was.

Veloburto 13 juli 2019 om 17:51

Eerst een contract tekenen van 3 miljoen per jaar en dan gaan lopen miepen als daarvoor prestaties verwacht worden

Bazza_Bazza 13 juli 2019 om 18:13

Daar is er weer een. Het verhaal niet kennen maar wel een mening hebben.

Peter Lippens 13 juli 2019 om 18:14

sommige voetballers verdienen dat per week, dat zijn pas mietjes, wat zit je nou te miepen

Bazza_Bazza 13 juli 2019 om 18:14

Lekker terug naar Quickstep!!

DA1 13 juli 2019 om 18:22

Weer een

jeroen023 13 juli 2019 om 20:06

Welkom bij tvj marcel en tom…..we gaan mooie jaren hier beleven met jullie erbij…..dodelijk op alle fronten….sprint , klassement en tijdritten

arjando.ooms 13 juli 2019 om 21:00

Waarom niet terug naar Sunweb?

chasse patat 13 juli 2019 om 21:53

In ieder geval eens met Poels praten waar hij heengaat. Dan zit hij in ieder geval met een sfeermaker en teambuilder in één ploeg.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair