Marc van den Tweel treedt na twee maanden af als voorzitter van KNWU

donderdag 25 maart 2021 om 19:08
Marc van den Tweel treedt na twee maanden af als voorzitter van KNWU

Marc van den Tweel heeft twee maanden na zijn benoeming als nieuwe voorzitter van de Nederlandse wielerbond KNWU bekend gemaakt dat hij zal aftreden in deze functie. Van den Tweel volgt per 1 oktober 2021 Gerard Dielessen op als algemeen directeur van NOC*NSF.

Hij treedt deze zomer al in dienst van NOC*NSF zodat de overdracht van taken na de Olympische en Paralympische Spelen van Tokio goed kan worden voorbereid. De wielerbond gaat zich op korte termijn buigen over de procedure voor een zoektocht naar zijn opvolger.

In een statement dat de KNWU naar buiten brengt zegt Van den Tweel: “Binnenkort word ik algemeen directeur van NOC*NSF als opvolger van Gerard Dielissen. Helaas betekent dit dat ik het voorzitterschap van de KNWU moet neerleggen, omdat dit niet verenigbaar is. Dat spijt me natuurlijk zeer, maar ik verheug me erop om de belangen van de Nederlandse wielersport vanaf een andere positie te kunnen gaan dienen.’’

Dit artikel delen:

19 Reacties

xistnc 25 maart 2021 om 19:15

Nou, lekker betrouwbaar zo’n vlinder.

Krijgen we nu alsnog die criteriumknakker van Kerckhoffs?

Verweggistan 25 maart 2021 om 19:32

Ik verwacht eigenlijk dat Raymond dit nu zelf oppakt.

Maxim Horssels 25 maart 2021 om 20:10

@Verweggistan,

Raymond blijft gelukkig bij Team WielerFlits

Verweggistan 25 maart 2021 om 21:01

Dus geen functie elders? ;)

josi 25 maart 2021 om 19:16

Helaas moet ik deze baan opzeggen omdat ik alweer een nieuwe heb aangenomen. Zoiets dus.

Verweggistan 25 maart 2021 om 19:31

KNWU voorzitter is onbezoldigd.

Turtlehead 25 maart 2021 om 19:44

Helaas heeft deze vrijwillige kruiwagen mij reeds te bestemder plaatse gebracht en stop ik er nu mee….
Wat een sof voor de KNWU, maar voor hem mooi natuurlijk!

PS Kennelijk was het toch geen lichtgewicht dan :)

Arry1337 25 maart 2021 om 19:22

Doe mij die maar dan :/

Murcia 25 maart 2021 om 19:34

Geen paniek, ze hebben het nummer van Gerrie vast nog bij de KNWU.

Romāns Vainšteins 25 maart 2021 om 19:35

Anders doe je gewoon Leo van Vliet, wie past zoiets nou beter qua blij rondspringen en vitaal over wielrennen lullen?

Murcia 25 maart 2021 om 19:43

Misschien Pieter Omtzigt, of is de KNWU niet echt een functie elders?

Turtlehead 25 maart 2021 om 19:45

Omtzigt lijkt me wat kritisch om als Bobo succesvol te zijn. Zou wel een verademing zijn, zo’n aanpakker en pitbull.

platteprijs 26 maart 2021 om 08:29

@Murcia +1

josi 25 maart 2021 om 19:46

Tom Dumoulin schijnt momenteel niets om handen te hebben en weet ook wel wat van fietsen af.

nickdt 25 maart 2021 om 20:45

Misschien iemand uit een andere tak van sport. Ik hoorde dat Peter Bosz nog beschikbaar is.

S. V. 25 maart 2021 om 20:57

Haha, wat een bobo cluppie… ‘Dit was de ideale voorzitter’…. GvG ligt dubbel denk ik. Benieuwd waar ze nu weer mee aankomen, als hij/zij/het maar geen enkele affiniteit met wielrennen heeft, en goed is in geld verspillen, dan past het wel bij het huidige bestuur.

Kaj 25 maart 2021 om 21:01

Voor Raymond Kerckhoffs zou dit de kortste weg zijn naar het voorzitterschap van de UCI ;-)
Maar wel jammer dat dit zo snel is gebeurd mss kan hij nog wel iemand gebruiken bij NOC/NSF die bij de KNWU niet zo goed meer ligt

Arry1337 26 maart 2021 om 07:02

Is dit niet iets voor bobbie traksel dan?

platteprijs 26 maart 2021 om 08:28

Dan liever Karsten Kroon :)

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair