Groupama-FDJ ving bot bij Van Aert, Evenepoel en Van der Poel

woensdag 30 januari 2019 om 17:17

foto: Photopress.be

Marc Madiot heeft het afgelopen jaar geprobeerd om Wout van Aert, Remco Evenepoel en/of Mathieu van der Poel naar Groupama-FDJ te krijgen. Dat openbaart hij in het Franse Eurosport-format Bistrot Vélo. Aan de onderhandelingen met Evenepoel is hij niet begonnen vanwege de concurrentie. De beide veldrijders hapten uiteindelijk niet toe.


“Ik denk dat Evenepoel te duur voor ons was”, biecht Madiot op. “Maar de opties Van Aert en Van der Poel waren wel interessant. Mathieu ken ik via zijn opa (Raymond Poulidor, red.), maar hij gaat tot en met de Olympische Spelen van 2020 niet volledig de overstap naar de weg maken. Met Van Aert heb ik onderhandeld over een contract, maar ook hij was voor ons te duur. In Frankrijk is hij bovendien nog niet heel erg bekend. Er moet een return zijn in een investering en die was er bij hem op dit moment nog niet. Bovendien zit het niet in ons DNA om veel geld uit te geven aan renners.” Evenepoel rijdt nu bij Deceuninck-Quick-Step, Van Aert per 1 maart voor Jumbo-Visma en Van der Poel bleef bij Corendon-Circus.

Van der Poel zag FDJ zitten
Dat Madiot uitkomt bij MvdP is zo gek nog niet, gezien de Franse band via zijn moeder. Bovendien gaf de 24-jarige Nederlander anderhalf jaar geleden in een uitgebreid interview met WielerFlits aan dat hij niet onwelwillend tegen een overstap naar het toenmalige FDJ aankeek. “Dat vind ik een heel mooie ploeg. Ze zijn altijd gesoigneerd. Maar ook door Marc Madiot. Ik vind het vooral mooi dat hij zijn eigen visie heeft en op basis daarvan zijn koers bepaalt. Dat maakt het leuk om voor zo’n ploeg te rijden. Vooral mijn vader en mijn grootvader kennen hem goed. Ikzelf heb een paar keer met hem gesproken. Maar niet dat het mijn beste vriend is”, probeerde hij destijds een goed beeld te schetsen.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Ivanoviclover 30 januari 2019 om 17:23

heerlijk, nog een remco artikel :D

EddyB1958 30 januari 2019 om 17:43

Heerlijk, weer nieuws over Wout Van Aert. Wie is Mathieu van der Poel?
Meest opmerkelijk vind ik dat beide Belgen te duur waren, maar dat Mathieu dit en volgend jaar nog niet echt een voltijds wegrenner zal zijn weten we al een tijdje.

Cadellie 30 januari 2019 om 17:40

Ik heb altijd al gedacht, als Mathieu ooit op de weg gaat koersen, dan komt hij bij FDJ. Bijna waarheid geworden!

AZH 30 januari 2019 om 17:55

Zal er dit jaar nog een bericht worden geplaatst zonder Evenepoel?

EddyB1958 30 januari 2019 om 18:31

Alle berichten worden geplaatst zonder Evenepoel want die maakt geen deel uit van de redactie, dat is een wielrenner of wist je dat niet?

Romāns Vainšteins 30 januari 2019 om 18:17

Zou eigenlijk wel een hartstikke leuke ploeg voor MvdP zijn, toch ?

Lekker in de luwte, weg van het hijgerige NL-BE gedoe. Wie weet alsnog in de toekomst.

aardappeljager 30 januari 2019 om 18:21

Zeker mooie ploeg voor hem, maar vooralsnog zie ik dat alleen gebeuren met een volledige focus op de weg. Dat kan echter nog wel even uitblijven

Samlambeej 30 januari 2019 om 18:38

Gaat hij naar Frankrijk verhuizen dan? Lijkt mij weinig verschil te maken.

Mystery Rider 31 januari 2019 om 09:27

Ja, de jonge Gilbert is daar ook begonnen en het heeft hem een mooie carrière bezorgd!

Belkin 30 januari 2019 om 18:19

Kan ik hieruit opmaken dat Evenepoel duurder is dan van Aert en van der Poel?
Of kan je die conclusie niet trekken?

aardappeljager 30 januari 2019 om 18:22

Lijkt door het artikel dat Mathieu de goedkoopste van de drie is ja.

EddyB1958 30 januari 2019 om 18:25

@ Belkin Die conclusie is te trekken.
@ aardappeljager Mathieu van der Poel is een heel tevreden mens, anders tekende hij zo geen lang contract.

Samlambeej 30 januari 2019 om 18:36

niet dus
Madiot werd afgeschrikt door oa. Sky

Titaantje 30 januari 2019 om 18:51

Nee, want Madiot zegt ook dat het om een zekere return on invetment gaat. Wellicht schat hij de return bij Evenepoel lager in. Mss vindt hij vd Poel 1.5m waard, Van Aert 1.2m en Evenepoel slechts 800k, maar weet hij dat hij voor 800k niet bij Evenepoel hoeft aan te kloppen.

boenk 30 januari 2019 om 20:36

Evenepoel had 3x meer kunnen verdienen bij Sky, dacht ik. Hij en zijn ouders hebben nooit getwijfeld omdat DQS het beste project konden voorleggen. Misschien had Madiot toch maar beter zijn best gedaan.

Samlambeej 30 januari 2019 om 18:21

ok

xistnc 30 januari 2019 om 18:36
Quote:
Marc Madiot heeft het afgelopen jaar geprobeerd om Remco Evenepoel naar Groupama-FDJ te krijgen.
Quote:
Aan de onderhandelingen met Evenepoel is hij niet begonnen

Hoe dan?

Samlambeej 30 januari 2019 om 18:37

sjonge jonge wat slecht

aardappeljager 30 januari 2019 om 19:17

Door niet te onderhandelen maar direct een eindbod neer te leggen?