Maarten Tjallingii wil bergtrui: “Morgen ga ik er zeker voor”

zaterdag 7 mei 2016 om 18:18
Maarten Tjallingii wil bergtrui: “Morgen ga ik er zeker voor”

foto: Marcel Koch

Maarten Tjallingii was de allereerste aanvaller in de Giro d’Italia van 2016. De Leeuwarder, wonend in Gelderland, zat in de vroege vlucht tussen Arnhem en Nijmegen. Hij liep echter de bergtrui mis. Morgen is er nog een kans. “Ik heb nu wel twee punten. Iedereen die mee is, heeft die achterstand op mij. Ik ga er zeker voor”, zegt hij tegen WielerFlits.


“Het was waanzinnig. Er stond zó ongelooflijk veel publiek. Ik heb continue kippenvel gehad. Ongelooflijk gaaf”, vertelt Tjallingii, die na deze Giro stopt met zijn carrière. De kopgroep was vroeg weg. “Je moet het nog wel doen, maar dit is makkelijker dan dat je negentig kilometer moet demarreren.”

Wil je niets missen van de Giro-start in Gelderland en nog veel meer?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

11 Reacties

achtpuntzes 7 mei 2016 om 18:20

lol, een geïnterviewde die met een mond vol praat zie je ook niet vaak. volgende keer misschien eerst even laten doorslikken alvorens voor de camera te trekken. ;)

Velominatus 7 mei 2016 om 18:25

Mooie kerel. Hoop dat het hem lukt morgen.

Youri IJnsen 7 mei 2016 om 18:29

@8.6
Ik moest beginnen van hem. Zelf wilde ik wachten ;-)

jerteg 7 mei 2016 om 18:36

Als hij meezit morgen dan pakt hij hem wel. In ieder geval, als Fraile niet meezit.

Wheely 7 mei 2016 om 19:19

Mooi man een pannenkoek! Hoe Nederlands wil je het hebben. Lekker bezig Youri!

Sephiroth 7 mei 2016 om 19:30

Heerlijke gozer, en het is ergens wel begrijpelijk hoor dat hij wil beginnen, dan kan hij eerder naar zn hotel :)

Silent Hill 7 mei 2016 om 19:34

Doet me een beetje denken aan Peter De Clercq. De eerste die telkens weer als een gek voor de bollen ging in de eerste week van de Tour. Toen werd er lacherig om gedaan, pas nadien zag men de commerciële waarde er van in en gingen tal van renners er voor.

* nostalgisch momentje *

sooike 7 mei 2016 om 21:47

Een verlies voor het peloton als hij straks stopt. Vandaag een mooie koers gereden en morgen waarschijnlijk weer. Chapeau Maarten !

mus van de maasstad 8 mei 2016 om 07:32

gewoon proberen ook 2x als eerste bij de tussensprint door te komen. Met wat geluk pak je die trui ook.

john 8 mei 2016 om 10:50

Ja want de echte cols (bergen) zijn te hoog gegrepen

DeLuiaardVanLimburg 8 mei 2016 om 11:52

Hij mist wel duidelijk de winnaarsmentaliteit ook, zit ‘m vast in de ploegleiding ( ;) )