Maarten Tjallingii staat voor laatste dag als profwielrenner

Maarten Tjallingii staat voor laatste dag als profwielrenner

Gaat Tjallingii weer in de aanval? - foto: Sirotti

zondag 19 juni 2016 om 08:39

Voor Maarten Tjallingii zit het leven als prof er na vandaag op. De geboren Leeuwarder rijdt namens LottoNL-Jumbo zijn laatste 186 kilometer. Met ploegmaat Sep Vanmarcke in de leiderstrui is de kans groot dat Tjallo op kop moet gaan sleuren, of toch niet?

“Leeg, leger, leest. Dat is mijn doel voor morgen. Nu het nog kan”, schreef de inmiddels 38-jarige coureur gisteren op zijn Twitter. “Laatste dag als prof komt eraan. Dit is zo onwerkelijk.” Krijgt hij van het team de ruimte op deze zondag een kunstje te flikken, zoals op de slotdag van de Giro d’Italia?

Fragment uit WielerFlits Update #1 over de laatste koersdag van Maarten Tjallingii

Dit artikel delen:

23 Reacties

rkfiets 19 juni 2016 om 08:49

Goeie kerel. Wie is zijn opvolger?
Ik had nog altijd gehoopt dat hij het kunststukje van P-R over kon doen of zelfs verbeteren, maar helaas. Wel erg waardevol geweest voor het team.

0
dutchcycling 19 juni 2016 om 09:19

Bedankt

0
Marszzz 19 juni 2016 om 09:25

We hebben genoten van hem. Vandaag nog van zijn laatste kunststukje

0
HF2013 19 juni 2016 om 09:25

Ik ga eens kijken of we hem ergens tegenkomen in Someren.

0
assen 19 juni 2016 om 09:37

Ik zag m nog op de roltrap van treinstation Arnhem; toen wist ik nog niet dat ie daar woonde en was te verbouwereerd om hoi te zeggen. Een volgende keer al ik hem wel hartelijk begroeten. :-)

0
Turtlehead 19 juni 2016 om 09:41

kom op, bog ff lekker beuken en dan aan de champagne voor de eindzege van Seppie!

0
xistnc 19 juni 2016 om 09:41

@assen
Die roltrap schijnt sindsdien nooit meer te zijn schoongemaakt!

Eigenlijk jammer dat TLJ vandaag zoveel ijzers in het vuur heeft met Vanmarcke, Groenewegen en eventueel Van Emden of zelfs Roosen. Anders had Tjallo misschien voor eigen succes mogen gaan en zat er nog een leuk koppeltijdritje in zoals in de Giro.

0
Wheely 19 juni 2016 om 09:42

Die duo ontsnapping met Jos in de slotrit van de Giro was fantastisch! We gaan hem missen, Milaan San Remo zal nooit meer hetzelfde zijn.

0
Bizziecle 19 juni 2016 om 10:05

Maak er een mooie vaderdag van Maarten! En uiteraard veel plezier met je gezin , tijd om samen te genieten

0
AWestie 19 juni 2016 om 10:12

Op vaderdag rijdt de vader van LottoNL-Jumbo zijn laatste profrondje. Succes Maarten!

0
Thijs E 19 juni 2016 om 10:25

MSR kan vanaf nu ingekort worden naar 200km

0
T80JZ 19 juni 2016 om 10:41

Ik zal hem als renner missen. Wat een strijder op de fiets. Maarten bedankt.

0
koos1 19 juni 2016 om 10:44

Jammer dat hij op kop zal moeten sleuren, maar wel mooi dat hij z’n laatste dag als profrenner kan vieren met (hopelijk) de eindwinst van Sep in deze voor TLJ succesvolle ronde.

0
limbo 19 juni 2016 om 11:21

jammer dat die stopt was een mooie renner, heb van hem genoten

0
Manuel Beltran 19 juni 2016 om 11:29

Go Maarten!

0
JeDaRe 19 juni 2016 om 11:29

Een prachtig karakter, heb het geluk gehad hem vele malen op de Posbank tijdens het trainen tegen te komen en af en toe gedag te roepen. Een opvolger voor die Posbank-trainingen is er al: afgelopen donderdag kwam ik Mike Teunissen tegen. Maar Maarten, je wordt nu al gemist…

0
Romāns Vainšteins 19 juni 2016 om 11:39

Waarom rijdt hij het NK niet nog ?

0
T80JZ 19 juni 2016 om 12:08

@ RV
In verband met zijn nieuwe opleiding, die start eerder. Het oorspronkelijke plan was om af te sluiten met het NK.

0
kelderfan 19 juni 2016 om 12:09

Jammer dat Tjallingii er direct niet meer bij is. Maar het is een mooie manier om afscheid te nemen. Wat JeDaRe zegt: je wordt nu al gemist ook door Kelderman.

0
Dee 19 juni 2016 om 12:11

Van sommige renners zou je willen dat ze voor eeuwig op de fiets blijven zitten en nooit aan stoppen denken. Zo’n iemand is Maarten voor mij.
Iemand die volgens mij zo’n beetje de hele Giro met een glimlach heeft rondgereden.
Maarten bedankt, je zal gemist worden.

0
xistnc 19 juni 2016 om 12:20

Het zou mooi zijn als de beide Lotto’s het op een akkoordje gooien: Maarten Tjallingii (die ooit een seizoen voor de Belgische Lotto reed) samen met Sean De Bie naar de finish.

0
Speedy 19 juni 2016 om 13:19

Ik vind dat Maarten dit jaar zijn individuele hoogtepunt al gehad heeft: met z’n kinderen in de blauwe trui op het podium van de Giro.
Vandaag is een afsluiting met het team: in een ideaal scenario vandaag sleuren op kop voor het team, en dan ’s avonds de overwinning van Vanmarcke of Groenewegen vieren. Dat zou het perfecte afscheid zijn.

0
Tuubke 19 juni 2016 om 13:56

@RV Stel je voor dat hij zou winnen…. dan kregen we een heel jaar lang de kampioenstrui niet te zien!

0

Headlines

Populair

Materiaalzone