‘LottoNL-Jumbo wil van Lobato af, lot Tolhoek en Eenkhoorn onzeker’

zondag 17 december 2017 om 20:31
‘LottoNL-Jumbo wil van Lobato af, lot Tolhoek en Eenkhoorn onzeker’

Foto: Marcel Koch

Het incident met slaapmedicatie tijdens een trainingskamp in Girona lijkt het einde van Juan José Lobato bij LottoNL-Jumbo te betekenen. Een woordvoerder van het team bevestigt aan Cyclingnews dat men in onderhandeling is met de 28-jarige Spanjaard over het ontbinden van zijn contract.

Lobato, Antwan Tolhoek en Pascal Eenkhoorn namen tijdens het trainingskamp zonder overleg met de teamarts het slaapmedicijn Noctamid. Het lot van Tolhoek en Eenkhoorn is nog onzeker. Met de twee zal maandag een gesprek plaatsvinden op het kantoor van de ploeg, waarna er een beslissing genomen wordt over hun toekomst. Ontslag wordt hierbij niet uitgesloten. Morgen zal de ploeg over de situatie communiceren.

Dit artikel delen:

53 Reacties

jvh93 17 december 2017 om 20:39

Dus toch…. bizar

Romāns Vainšteins 17 december 2017 om 20:44

Als ze in onderhandeling zijn houdt dat sowieso al in dat ze geen grond voor ontslag op
staande voet hebben, dan moet het toch niet helemaal goed opgeschreven zijn ergens.

Scott Sunderland 17 december 2017 om 20:45

Op zich is dit wel te begrijpen. Niet alleen is men in overtreding überhaupt door dit middel te gebruiken zonder de ploeg in te lichten, maar er is ook echt sprake van misbruik van dit medicijn. Om zo van de wereld en van het padje te zijn moet je echt veel te veel innemen van dit middel.

Scott Sunderland 17 december 2017 om 20:47

Lobato zal geld meekrijgen ongetwijfeld. Men wil van hem af en het contract ontbinden. Hij zal akkoord gaan mits financieel voldoende gecompenseerd. Zoiets.

ebl 17 december 2017 om 20:49

Elke Spanjaard wil wel naar Plugge, eerst LLS die met een gouden afkoopsom weg mag, nu Lobato…

wijnand007 17 december 2017 om 20:49

Raak je dus zomaar – in het slechtste geval – 3 renners kwijt. Komen er dan nog vervangers?

Grobbel 17 december 2017 om 20:51

@ebl: en Garate kan ik me ook nog herinneren. Of was dat nog pre-Plugge?

UrbanSteel 17 december 2017 om 20:52

Blijf het raar vinden dat ze zo al van Lobato af willen terwijl Antwan Tolhoek toch ongeveer het zelfde binnenbracht. Stilnoct.
En Pascal Eenkhoorn moet een zware nicotine gebruiker zijn met zijn in Europa verboden snus

Edit , foutje in de namen door mij, xistnc .;)

wiebipedia 17 december 2017 om 20:52

Pot Belge?

xistnc 17 december 2017 om 20:53

Tjonge, is dit het artikel waar 2 dagen aan gewerkt is?
edit wf: aangepast

Afgelopen dagen hoorde ik verschillende medicijnen voorbij komen. Blijkt het nu toch om drie keer hetzelfde te gaan?

Rouvoet 17 december 2017 om 20:58

Zouden ze nog een vervanger aantrekken? Iemand een idee van beschikbare renners?

Keizer, Vermeulen, Gerts…?

trickstuff 17 december 2017 om 21:01

edit wf: laat onzin achterwege

Koel 17 december 2017 om 21:04

Lobato zal wel vertrekken, de twee mannekes laten ze nog even bengelen en zweten, zomaar van drie renners afscheid nemen kunnen ze zich niet permitteren.

Colbrelli. 17 december 2017 om 21:05

Lobato kijkt op de foto ook wat slaperig.

Romāns Vainšteins 17 december 2017 om 21:11

‘Lobato, Antwan Tolhoek en Pascal Eenkhoorn namen tijdens het trainingskamp zonder overleg met de teamarts het slaapmedicijn Noctamid’

Zegt in principe niks of ze ook nog de tripstuff van Tolhoek en / of de peuken van Eenkhoorn er bovenop gegooid hebben.

Scott Sunderland 17 december 2017 om 21:14

Stel een Tolhoek en een Eenkhoorn mogen blijven, wat best kan als ze genoeg genadebrood eten, en ze komen binnenkort bijvoorbeeld een Bram Tankink weer tegen…. Die zal ze de oren wel even wassen zeg. Ik wed dat die echt ontploft is toen hij het vernam.

jvh93 17 december 2017 om 21:14

Snus is geen peuk maar een zakje dat je onder/achter je lippen stopt en waar je rustig van wordt in je hoofd.
Ik ging er van kosten toen ik het nam, maar het is alles behalve drugs of iets dergelijks

UrbanSteel 17 december 2017 om 21:23

@jvh93

Waar schrijf ik dat snus een peuk is ? In Zweden is snus de nationale variant van rookloos nicotine-gebruik.

ebl 17 december 2017 om 21:23

Schiet me ineens te binnen, zouden ze niet gewoon het oude Rabobank gebruik van de ontgroening weer nieuw leven ingeblazen hebben? Effe serieus, wat moet een knaappie als Eenkhoorn anders met sneue-herder snus, en Tolhoek krijgt zelfs in Spanje bij de farmacia nog geen kinderzetpil mee zonder volwassene erbij met dat kleuterhoofdje van ‘m

DMenchov 17 december 2017 om 21:24

Typisch Nederlands om weer het braafste jongetje van de klas te willen zijn… Renners wegsturen vanwege een slaappilletje. Lachwekkend en triest tegelijk
Hopelijk bakken ze er niks van komend jaar

geinponum 17 december 2017 om 21:37

edit wf: geen insinuaties svp

Laatste man 17 december 2017 om 21:37

Is dit niet gewoon hetzelfde gerucht uit het AD van 2 dagen geleden en wat nergens verder is doorgezet? Dit lijkt me dan verder niet echt een aanvullend artikel t.o.v. het eerder verwijderde artikel. Er zit ook geen achtergrond of enige vernieuwing in. Ook niet uit jullie eigen bronnen, jammer genoeg.

Morgen even afwachten dus.

Skedel 17 december 2017 om 22:02

Waar komen de tripmiddelen en snus vandaan?
Niets gelezen daarover

mark vv 17 december 2017 om 22:07

Jammer dat ze Castelijns weg gestuurd hebben…..

montventoux 17 december 2017 om 22:35

“Morgen zal de ploeg over de situatie communiceren”
Belangrijkste nieuws is dus dat er morgen nieuws is. Benieuwd naar de voorbeschouwing op het nieuws met de kleuterjuf van Juan Jose en Thijs, heb jij nog nieuws?

Antwan die z’n paps en mams op bezoek kreeg in de Vuelta. Aandoenlijk! Voor ’t eerst helemaal alleen en ’t gaat mis. Kadootje van Sinterklaas was geen pepermuntje tegen heimwee. Niet meer doen vlegel!

Headlines

Materiaalzone

Populair