LottoNL-Jumbo bevestigt komst Juan José Lobato
foto: Sirotti
maandag 1 augustus 2016 om 17:03

LottoNL-Jumbo bevestigt komst Juan José Lobato

LottoNL-Jumbo zou haar oog hebben laten vallen op de Spaanse wielrenner Juan José Lobato. Volgens het AD is de overeenkomst voor een samenwerking van twee jaar rond.

De 27-jarige renner rijdt sinds 2014 in dienst van Movistar. Dit jaar won Lobato al vier keer: rit Dubai Tour, slotrit Circuit de la Sarthe, rit en eindklassement Ronde van Madrid.

Ook Antwan Tolhoek kan rekenen op interesse van LottoNL-Jumbo. Daarnaast zou de ploeg van manager Richard Plugge in Grischa Niermann versterking zien voor in de ploegleidersauto. De Duitser is momenteel actief bij Rabobank, dat eind dit jaar waarschijnlijk ophoudt te bestaan vanwege het uitblijven van een nieuwe sponsor.

Update 17:03: LottoNL-Jumbo bevestigt komst Juan José Lobato

LottoNL-Jumbo heeft middels een persbericht de nieuwe aanwinst bevestigd. De 27-jarige Spanjaard komt over van Movistar en tekent voor twee seizoenen.

“Lobato is een sterke aanwinst voor ons plan richting 2018”, zegt technisch directeur Nico Verhoeven in het persbericht. “Hij is een renner die goed bergop kan en bij lastige finales kan meesprinten voor de eindzege, met name bij hellende aankomsten.”

“Ik ben blij met mijn overstap naar LottoNL-Jumbo”, aldus Lobato. “Ik had het gevoel dat ik toe was aan een nieuwe ploeg en mijn keuze voor een Nederlandse ploeg gaat me helpen in de ontwikkeling van mijn sprint- en klassieke kwaliteiten. Als je een goede sprinter en een goede klassieke renner wilt zijn, is Team LottoNL-Jumbo de perfecte keuze.”

Lobato kijkt uit naar het werken met Steven Kruijswijk en Dylan Groenewegen. “Iedereen kan zien dat LottoNL-Jumbo veel progressie boekt met klassementsrenners als Steven Kruijswijk, maar ze doen het ook fantastisch met jonge, talentvolle sprinters zoals Dylan Groenewegen. Dat zorgt ervoor dat ik graag onderdeel wil uitmaken van deze ploeg. Ik wil leren van de trainers en de sportieve structuur in het team.”

RIDE Magazine
112 Reacties
01-08-2016 11:16
@robotour,
Goed geknecht in Amstel en Waalse Pijl. Aangevallen in Luik. Top 10 noteringen in 2 etappes Giro, etappe Polen, Cadel Evans Race en NK. verder ook knecht voor Kruijswijk geweest. Mist alleen nog een overwinningen, voor de rest minimaal gelijkwaardig aan Bardiani jaren.
01-08-2016 11:31
Lobato is echt niet iemand voor de heuvelklassiekers. MSR, Hamburg en Plouay, daar kan hij scoren. Zijn specialiteit is een massasprint met oplopende finish, maar in de grote koersen laat hij het eigenlijk altijd afweten. Zijn plaatsing is inderdaad belabberd en bij Movistar krijgt hij zeker in de grote koersen ook nog eens vrijwel geen hulp voorin. En op belangrijke momenten heeft hij daarbovenop vaak pech. Wat dat betreft een renner die prima bij TLJ past. ;)
01-08-2016 11:32
"Team LottoNL-Jumbo heeft ‘Nederlands trots’ als belangrijke kernwaarde"
Het echte Oranje van meneer Plugge begint inderdaad aardig vorm te krijgen....
01-08-2016 11:32
Deze heb ik niet zien aankomen. Het is zeker een goede renner, alleen dit jaar vind ik hem wat tegenvallen. Misschien dat hij daarom een overstap moet maken. Aanwinst voor tlj.
01-08-2016 11:33
Goed geknecht met resultaat 0,0, hoe breek je knechten af. Een italiaan heeft het naar zijn zin als ie zich kan uiten in zijn eigen taal en dat lukt onmogelijk in deze ploeg, zolang ze nie
verder komen dan i felt good today and was verrie heppie. Communicatie bij giant en sky verloopt vele malen soepeler.
01-08-2016 11:33
Goede aankoop. Voor eigen kansen in MSR en heuvelklassiekers en knechten voor kopmannen in rondewerk, dat kan ie zeker. Soort Spaanse tweelingbroer van Battaglin.... en die hebben we in de Giro goed zien knechten. Misschien is het een trainingsmaatje van Kruijswijk in Girona?
01-08-2016 11:36
Leuke renner, in ieder geval iemand die etappes kan winnen en niet exorbitant duur is a la Sagan en de echte sprinttop. Veelwinnaars zijn te duur, dus is het nastreven van een mix niet slecht.

Verder ben ik het eens met Lynda, Hofland heeft de perfecte bouw voor de kasseienklassiekers. Groenewegen de vlakke sprints, Lobato de heuvelsprints (misschien AGR voor top 10). Echte heuvels zoals Huy dan heb je meer aan Kelderman of Martens denk ik. Gesink heeft dat natuurlijk ook laten zien.
01-08-2016 11:37
Het plezier lijkt mij ook te vaak te ontbreken bij de gelen. De tour was om te huilen, ploegleiders mochten niets zeggen op Zeeman na, de keuzes leken soms ongelukkig, velgen, tubes, assistentie op top van cols (Kruiswijk kreeg net voor zijn val niets). Natuurlijk is er bij elke ploeg wel wat, maar mss zou een transfer van wat ploegeleiders naar Cannondale wat verlichting kunnen brengen. Voorlopig zie ik juist het cultuurtje versterkt worden met nu Niermann er bij. Tijd om de Plug er eens uit te trekken en echt van koers te veranderen. Fris, duidelijk, brutaal en bv. met Kelderman eerst maar eens als knecht laten rijden en rijpen. Hofland veel meer voor de klassiekers. Minstens nog twee echte klimmers erbij. Afscheid nemen van renners die te weinig presteren. We doen wel aan topsport. Mentale begeleiding hoort daar volledig bij. En niet zo'n geforceert sprinttrein gedoe. Die Groenwegen zou vgs. Mij meer gebaat zijn met twee renners die hem gewoon goed afzetten. En Gesink meer wedstrijden laten rijden. Nu lijkt het wel of hij niet meer bestaat.
01-08-2016 11:38
Schipperaar, hou a.u.b. op met stigmatiseren. Battaglin heeft met alle plezier al tijdens de Giro 2 jaar bijgetekend. Nee, die voelt zich echt niet op zijn gemak...
01-08-2016 11:42
Stop eens met die leugens schipperaar.
01-08-2016 11:49
Daarnaast ben ik bij Battaglin van mening dat hij in de Giro de vorm had om in een aantal heuvelritten mee te kunnen doen voor de overwinning. Het is dat Kruijswijk het op dat moment zo goed deed dat hij daar de ballen voor uit zijn broek moest rijden, was de enige die iets voor Steven kon betekenen en dat deed hij uitstekend.
01-08-2016 11:53
Goh, een niewsberichtje over TLJ en er wordt hier volop gezeurd... dat had ik niet verwacht...
Wildebert laat zich heerlijk gaan met, elkaar in rap tempo opvolgende, nietszeggende one-liners. En meneer Schipperaar is gelukkig ook weer van de partij, met onwaarheden. En tot slot robotour met zijn nimmer negatieve zienswijze. Heerlijk zo'n maandagochtend....
01-08-2016 12:00
@wildebert
Weer zo'n lekker zelfdenkend type die woordelijk de mening van Kerckhoffs vertolkt... je weet dat die Plugge precies dezelfde soort mening verkondigde voor hij bij die ploeg kwam? Hij heeft alleen ervaren, net als Merijn Zeeman, dat het bij die ploeg gewoon nooit goed is.
01-08-2016 12:05
@oscar
Ieder zijn waarheid oscar, ook jij natuurlijk. Een nl bedrijf bekritiseren is nou eenmaal not done waar sky en giant het veelal moeten ontgelden door hun "strakke" beleid, nog een hele fijne maandagmiddag.
01-08-2016 12:17
'Een nl bedrijf bekritiseren is nou eenmaal not done' ........ op zijn koppie staat een eierdop!!
01-08-2016 12:24
Deze man is de koning van de uphill sprint. Er zijn er maar heel weinig die sneller zijn als het vies omhoog gaat. Die ritten die hij wint in het midden-oosten en Andalusië, daar worden specialisten als Degenkolb en Gilbert elke keer op een lengte of vijf gesprint. De rit in de Giro die Ulissi vorig jaar won werd ie tweede nadat hij vanaf plek 30 z'n sprint begint. Dat is zijn grote probleem, als ze hem bij TLJ goed af kunnen zetten in de soort sprints hebben ze een pareltje in handen.
01-08-2016 12:31
Goede renner, ook op veel manieren in te zetten als knecht.
01-08-2016 12:46
Ten Dam. Onder de maat jongen en op de man. Gelukkig kan ik zelf denken. Heb helemaal niets met De Telegraaf. Fout dus. Misschien dicht je jezelf teveel kwaliteiten toe. Ik zeg toch ook weg met Plugge. Maar volgens oscar V, staat er niets in mijn berichtje. Gewoon mijn mening en op de dag dat het beleid er anders en in mijn ogen beter wordt zal ik dat volop toejuichen. In andere sporten wordt ook wel eens van ploegleiding gewisseld. Kan er niets aan doen dat ik met Zeeman en Verhoeven niets heb. En je mag het toch oneens zijn met het beleid van het cluppie waar je het meeste om geeft.
01-08-2016 13:13
Wat een positieve reacties. Tis lobato maar hoor..
01-08-2016 13:21
@Wildebert
Je verhaal snijdt hout maar je onervarenheid breekt je op; dit soort teksten wordt je door de TLJ-fanboys op dit forum niet vergeven. Dat ondervindt je meteen in de reacties ;)

@KlootjeKriekeljon
Ik dacht hetzelfde. Lobato? Okee, leuk hoor maar ligt niemand wakker van.
01-08-2016 13:50
@Wildebert; het is inherent aan de wielersport dat de ploegleiding blijft en sponsors en renners gaan. Welke naam de ploeg ook heeft, het is Ploeg Plugge. Als dat je niet aanstaat moet je misschien van worden van Ploeg Sir Dave of de volgende Rus die de Tour wil winnen? Met renners als Roglic, Battaglin, Lobato, Bennett haal je geen veelwinnaars maar is het niet de bedoeling dat die veelwinnaars de Nederlanders als Kruiswijk, Kelderman, Gesink en Groenewegen worden door ze te omringen met voldoende steun? In die zin worden er wel stappen gemaakt lijkt mij
01-08-2016 13:53
Hofland is toch geen sprinter, zet die jongen alsjeblieft in in de klassiekers. Hij mist de absolute topsnelheid.Dat weet toch iedereen. Ik zweer het hij zou zulke mooie klassiekers kunnen winnen.
01-08-2016 13:54
@striga
Ik heb Lobato nog nooit live zien winnen, maar zijn portfolio op Youtube spreekt inderdaad boekdelen. Zijn 'ik-kan-naar-huis-telefoneren-gejuich' is enigszins pedant, maar toont zich erg zelfbewust over zijn talent.

Ik vraag me wel af hoeveel van dit soort aankomsten er zijn in een kalenderjaar. En zou hij het in de Waalse Pijl kunnen? Als hij tot de laatste 250 meter er nog bij zit, maakt hij een kans.
01-08-2016 13:56
@Lammestakker
Wollah, broer, zeker. Hofland kan die shit aan.
01-08-2016 13:59
Hofland is toch ook nog geen klassiekerrenner? Hij mist nog inhoud voor dat werk. Ook dat weet iedereen. Ik zou daarom niet weten waarom je die jongen vast zou moeten zetten op een zo'n route. Waarom jou je een renner van 24 jaar naast Omloop en San Remo niet ook in kunnen zetten in koersen waar hij tot sprinten kan komen? En daarnaast wat zware koersen opzoeken om zodoende stappen te zetten op het vlak van de inhoud die hij voorlopig nog duidelijk tekort komt om mee te spelen in de klassiekers?

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine