LottoNL-Jumbo raakt met Leezer opnieuw pion kwijt in Parijs-Nice

LottoNL-Jumbo raakt met Leezer opnieuw pion kwijt in Parijs-Nice

foto: Sirotti

vrijdag 9 maart 2018 om 10:07

Het zit LottoNL-Jumbo niet mee in Parijs-Nice. Na Dylan Groenewegen, Lars Boom en Amund Grøndahl Jansen moet ook Tom Leezer noodgedwongen er de brui aan geven.

De 32-jarige Nederlander is het volgende slachtoffer van de ziektegolf binnen de formatie, zo meldt de ploeg op Twitter. Door de opgave van Leezer zijn alleen Robert Gesink, Paul Martens en Timo Roosen nog in koers.

https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/972022088784543744

Dit artikel delen:

19 Reacties

tetedelacourse 9 maart 2018 om 10:09

Ah, alsnog. Gisteren vooruitziende blik geweest.

nietram 9 maart 2018 om 10:11

En nu maar hopen dat de overige drie fit blijven. Veel zieken in het peloton?

ikbenprocycling 9 maart 2018 om 10:41

Overmorgen telt het vluchtgroepje evenveel renners als het peloton erachter.

kelderfan 9 maart 2018 om 10:42

Ik ben benieuwd naar de overige drie. Dat is al eens eerder gebeurd met TLJ.
Toen werd ’t pas leuk voor ’t team met LLS en Kruijswijk.

Random wielerliefhebber. 9 maart 2018 om 10:45

Denk dat er een virus je is in Parijs Nice peleton, ik zou roosen preventief uit koers halen. Komen belangrijke maanden aan voor hem

Wheely 9 maart 2018 om 11:02

Parijs nies!

BlancoProCycling 9 maart 2018 om 11:15

@Wheely
Ik moest echt even hardop lachen, kudo’s :P

Jotto-Lumbo 9 maart 2018 om 11:19

@Kelderfan, in de Tour de France van 2012 eindigde ze met 4 renners. Bedoel je die toevallig? Kruijswijk, LL Sanchez, Ten Dan en Tankink bleven toen over.

Col du Bramont 9 maart 2018 om 11:21

Ook Maurits Lammertink is afgestapt.

schipperaar 9 maart 2018 om 12:26

Ook geen doen natuurlijk, gisteren nog tussen de sneeuw door, gauw naar huis en lekker uitzieken.

Olly 9 maart 2018 om 12:35

In giro zijn ze een keer met 1 gefinisht volgens mij. Kan iemand dat bevestigen?
Dat was volgens mij inde jaren negentig.

Romāns Vainšteins 9 maart 2018 om 13:15

nee

Zjoske 9 maart 2018 om 13:28

@schippie
Lekker consequent ben je…

SoloSlim 9 maart 2018 om 13:49

Is het correct dat als een team met minder dan 3 renners eindigt in een rittenkoers, dat ze hun prijzengeld kwijt zijn? Dacht dat ik De Cauwer dit eens horen zeggen had..

Jacco van Stierop 9 maart 2018 om 14:03

Parijs-Nice 2010: Rabo eindigt met alleen Tankink.

De Brigadier 9 maart 2018 om 14:09

‘Pion’ haha.

sooike 9 maart 2018 om 15:10

@Wheely
Ik vind ‘m sterk !

Wildebert 9 maart 2018 om 18:07

Inderdaad een treffende naam @Wheely! Gelukkig lees ik hier zo af en toe nog wat humor.

kelderfan 9 maart 2018 om 21:13

Jotto-Lumbo
Je hebt gelijk, dat er 4 man overbleven in de TdF van 2012.

Headlines

Materiaalzone

Populair