LottoNL-Jumbo met Gesink en De Tier naar Luik-Bastenaken-Luik

Door , woensdag 18 april 2018 om 11:47
LottoNL-Jumbo met Gesink en De Tier naar Luik-Bastenaken-Luik

foto: Marcel Koch

Robert Gesink is de aangewezen man om LottoNL-Jumbo aan te voeren in Luik-Bastenaken-Luik. Dat schrijft de Nederlandse WorldTour-ploeg in haar nieuwsbrief. Ook Bert-Jan Lindeman en Floris De Tier worden naar voren geschoven.


“Voor mij als Belg is het tof om hier te koersen”, blikt De Tier vooruit. “Luik is een heel mooie koers, maar wel een van de lastigste eendagswedstrijden. Ik hoop daar een stap vooruit te zetten ten opzichte van vorig jaar.” Vorig jaar eindigde hij als 42e in La Doyenne, het jaar ervoor als veertigste.

Steven Kruijswijk, Lars Boom en Stef Clement maken – ten opzichte van de selectie voor de Waalse Pijl – plaats voor Jos van Emden, Danny van Poppel en Bram Tankink.

Selectie LottoNL-Jumbo voor Luik-Bastenaken-Luik 2018 (22 april)
flag-be Floris De Tier
flag-nl Jos van Emden
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Bert-Jan Lindeman
flag-de Paul Martens
flag-nl Danny van Poppel
flag-nl Bram Tankink

Dit artikel delen:

17 Reacties

lotto-jumbo fan 18 april 2018 om 11:58

Waarom van Poppel?

Moosje07 18 april 2018 om 12:03

Kruijswijk en Clement zullen wel en Romandië starten, de rest van de klimmers is in de Tour of the Alps of start ook in Romandië en de klassieker ploeg is nog aan het bijkomen. Ik denk niet dat ze veel opties hebben voor deze wedstrijd

Rhohan 18 april 2018 om 12:03
Quote:
Waarom van Poppel?

Voor het geval dat LBL eindigt in een massaspurt natuurlijk :p

jvh93 18 april 2018 om 12:04

Hij zou nog wel wat wedstrijdkilometers op moeten doen voor zijn deelname aan de Giro

Romāns Vainšteins 18 april 2018 om 12:12

Ik heb horen zoemen dat ze bij voorbaat al redelijk tevreden zijn.

ghostwriter 18 april 2018 om 12:29

@lotto-jumbo fan
Zoals jvh93 al schreef, waarschijnlijk als voorbereiding op de Giro.

@Romāns Vainšteins
LottoNL rijdt de klassiekers zonder enige verwachtingen aangezien ze er geen doel van hebben gemaakt. Dan is het ook lastig om ontevreden te zijn.

Volgens mij heeft LottoNL met De Tier wel iemand in huis die op termijn een kanshebber is om elke heuvelklassieker in de top 10 te eindigen. Hij is al 26 jaar oud maar heeft in 2017 een enorme stap in zijn ontwikkeling gezet en lijkt tot nu toe in 2018 ook weer een stuk beter dan hij in 2017 was.

tetedelacourse 18 april 2018 om 12:48

Er staat in het artikel dat Gesink de aangewezen man is om TLJ aan te voeren in Luik. Dan moet het effect van zijn hoogtestage + km in amstel hard inkicken. De Tier lijkt me op basis van Amstel aannemelijker voor een goede uitslag. Al kon Gesink wel redelijk volgen tot pakweg 210 km.

assen 18 april 2018 om 12:56

DvP wordt flink uitgewrongen daar. Bah.

Arry1337 18 april 2018 om 13:01

@assen wat een onzin. Care to explain?

Jungle Man 18 april 2018 om 13:32

Van Emden en van Poppel zijn wat mij betreft het tegenovergestelde van een LBL renner.
Waarom geen Tolhoek?
Waarom dan geen Gesink opstellen in Parijs Roubaix?

horsm 18 april 2018 om 13:34

Tolhoek is toch nog geblesseerd?

leolamers 18 april 2018 om 13:47

Kansloos olympische gedachten meedoen is leuker dan winnen

ghostwriter 18 april 2018 om 13:57

@assen
Van Poppel wordt uitgewrongen? Leg dat eens uit. Volgens mij wordt hij gewoon klaargestoomd voor de Giro (je weet wel die ronde van drie weken met veel zwaardere beklimmingen dan Luik-Bastenaken-Luik). Van Poppel heeft niet meer wedstrijddagen gereden dan de andere fitte wielrenners van LottoNL.

Gesink4President 18 april 2018 om 14:58

Bij Sky werd van Poppel pas uitgewrongen. Blij dat ie daar weg is

Mwielerfan 18 april 2018 om 23:07

Misschien Dylan meenemen voor de tussensprint op la redoute?

rvb 18 april 2018 om 23:43

Top team. Hele goede mix van waterdragers en aanduwers lol.

GroteSmurf 19 april 2018 om 01:31

Zoals Gesink nu toewerkt naar een topvorm belooft dat we echt nog wel gaan genieten van deze sympathieke en geweldige renner. Zet ‘m op, robert !