LottoNL-Jumbo deelt pluim uit aan koplopers in Romandië en zichzelf

Door , donderdag 26 april 2018 om 19:55

foto: Sirotti

LottoNL-Jumbo kijkt met vertrouwen uit naar de klimtijdrit in de Tour de Romandie 2018. De Nederlandse WorldTour-ploeg herbergt klassementsleider Primož Roglič en hij kan vrijdag goede zaken doen met het oog op de eindzege. Behalve de Sloveen en Steven Kruijswijk, moeten de renners van de ploegleiding vrijdag met de rem erop rijden.


Ploegleider Sierk-Jan de Haan zag vrijdag Thomas De Gendt winnen uit een vroege vlucht. “De kopgroep reed heel erg hard. Lars Boom, Floris De Tier en Robert Wagner hebben in het begin van de etappe het peloton op sleeptouw genomen, toen de voorsprong opliep tot ruim zeven minuten. Toch kwam het peloton niet heel dichtbij. Toen heeft Bram Tankink zich op kop gezet en die heeft de meubels gered. Een grote chapeau voor de koplopers, maar ook voor ons team. Iedereen heeft het maximale gegeven en we hebben de leiding weten te behouden.”

Spaarstand
De Sloveense kopman werd voor de Ronde van Romandië aangestipt als de topfavoriet en hij maakt die status tot op heden waar. LottoNL-Jumbo gaat er alles aan doen om – na de Ronde van het Baskenland – haar tweede WorldTour-rittenkoers van het jaar te winnen. Te beginnen met de klimtijdrit naar Villars vrijdag. “Roglič en Kruijswijk moeten het onderste uit de kan halen. De anderen gaan zo zuinig mogelijk omhoog, zodat zij zaterdag weer zo fris mogelijk aan de start verschijnen”, aldus De Haan.

Dit artikel delen:

16 Reacties

mooiman 26 april 2018 om 20:00

Ik zou die Bram een contract aanbieden voor volgend jaar

Alto 26 april 2018 om 20:00

Logisch

Borsje 26 april 2018 om 20:04

Eerlijk

ronddraaien 26 april 2018 om 20:06

We hebben de voorsprong van een kopgroep van vier en een halve man deels binnen de perken gehouden! Fantastische prestatie!

ti-raleigh 26 april 2018 om 20:07

Dat de knechten ‘zuinig’ moeten zijn begrijp ik best. Maar zou het écht schelen als ze volle bak rijden. Volgens mij zit zoiets tussen de oren.

Romāns Vainšteins 26 april 2018 om 20:12

Is gewoon maximaal goed afgelopen vandaag, in die klimtijdrit hoeft enkel Roglic hard vooruit en daarna mogen ze gaan verdedigen en als ploeg koersen voor de winst, lekker toch ?

coenj 26 april 2018 om 20:16

Natuurlijk scheelt dat rustig omhoog of zo hard als je kan. Ooit gesport?

AWestie 26 april 2018 om 20:26

Weten jullie nog die Giro klimtijdrit waar Steven nipt tweede werd?

iLLan 26 april 2018 om 20:28

En rustig naar boven rijden is relatief. Maar het verschil tussen op 100% en op 90% rijden is week groot als het gaat om recuperatie.

Wildebert 26 april 2018 om 20:59

Niet overtuigend.

ErwinR 26 april 2018 om 21:41
Quote:
Ploegleider Sierk-Jan de Haan zag vrijdag Thomas De Gendt winnen uit een vroege vlucht.

Een donderdag die voelt als een vrijdag?

Slurpie Blauw 26 april 2018 om 21:49

Dom gereden van Jumbo en Baghrein

xistnc 26 april 2018 om 21:51

@ErwinR
We hadden vandaag bitterballen bij de lunch en normaal is er alleen frituur op vrijdag. Dus ja.

Veloburto 26 april 2018 om 22:36

Vet knap! In een sprintersettape geen tijd verloren

Covadonga 26 april 2018 om 23:16

Als Roglic morgen nog steeds bovenaan prijkt, zou ik zaterdag Kruijswijk ook als pure knecht inzetten.

Sephiroth 27 april 2018 om 07:29

veloburto, niet echt een standaard sprintetappe, dat dan wel. Maar ja je merkt dat ze niet echt een heuvel team mee hebben.

@covadonga: ik dacht dat Kruijswijk al als knecht voor Roglic reed, alleen dan als laatste man die gewoon bij kan blijven voorlopig.