LottoNL-Jumbo bevestigt interesse in Van Aert: “Hij past binnen ons profiel”

maandag 9 juli 2018 om 14:13
LottoNL-Jumbo bevestigt interesse in Van Aert: “Hij past binnen ons profiel”

LottoNL-Jumbo bevestigt dat het interesse heeft om Wout van Aert vast te leggen. De Telegraaf meldde vanmorgen dat de Nederlandse formatie dicht bij het aantrekken van de regerend kampioen veldrijden is, maar de ploeg nuanceert de berichten. “Hij past binnen ons profiel”, vertelt Merijn Zeeman aan Sporza.

Een eventuele overgang zou volgens de ploeg pas na 2019 plaats kunnen vinden, omdat Van Aert nog onder contract ligt bij Veranda’s Willems-Crelan. “Het is een renner die binnen ons profiel past. We zijn op zoek naar de grootste talenten wereldwijd die zich binnen ons team kunnen ontwikkelen. Aan dat profiel voldoet hij. We zijn zeker geïnteresseerd, maar verder dan dat is het nog niet.”

De ploeg is enkel geïnteresseerd in Van Aert als wegrenner. “Wij spreken alleen over de wegrenner Van Aert. We hebben geen belang in het veldrijden en dat zijn we ook niet van plan. De interesse gaat over zijn talent en toekomst op de weg”, aldus Zeeman.

Dit artikel delen:

20 Reacties

jooprioolpijp 9 juli 2018 om 14:17

Zou gaaf zijn als hij naar TLJ gaat. QS lijkt me voor van Aert de betere keuze, Bahrain zou ik gevoelsmatig jammer vinden. Blij om te lezen dat het lopende contract in elk geval door TLJ gerespecteerd wordt, hopelijk doen andere ploegen dat ook.

Koel 9 juli 2018 om 14:18

Ik zag gisteren op TV Raymond kerckhoffs bij de TLJ bus voorbij schuiven, iemand zal wel iets hebben "laten vallen" …….
Overigens, v. Aert zou natuurlijk een prima knecht zijn voor Mike Teunissen….

jessevdalen 9 juli 2018 om 14:27

Voor 2020 dus. Klagen we ook niet over

HF2013 9 juli 2018 om 14:28

Hij heeft dit seizoen op de weg al laten zien een absolute versterking voor vrijwel elke ploeg te zijn. TLJ zou ik heel mooi vinden, maar QSF eigenlijk logischer.

Een buitenlandse ploeg zonder iets van klassiekerprofiel zou ik jammer vinden.

xistnc 9 juli 2018 om 14:28

Complimentje dan voor Raymond. Doorgaans gaat hij het nieuws niet halen, maar wacht hij tot het gebracht wordt.

Skele 9 juli 2018 om 14:39

Ik zou hier als TLJ erg mee oppassen, wil waarschijnlijk een flink salaris voor zijn nog magere belofte op de weg.

reusjen 9 juli 2018 om 14:46

Van Aert heeft duidelijk gezegd te willen blijven crossen, die zal dus eerst naar een andere ploeg gaan. En als hij dan zijn belofte inlost is hij niet meer te betalen voor TLJ.

Baukema Tomoulin 9 juli 2018 om 14:46

Marketingtechnisch echt wel een meesterlijke zet. Ahold Delhaize kan dan wel inpakken. Daarnaast is WvA ook nog de meest hollandse Belg (waarschijnlijk op Campenaerts na) die er rondfietst.

Koel 9 juli 2018 om 14:54

Baukema Tomoulin – 9 juli 2018 om 14:46
Ahold Delhaize is een heel ander formule dan Jumbo met en eventuele Belgische partner..
Ahold pakt in Nl toch ook niet in omdat Jumbo b.v. Kramer, Verstappen ed. ondersteunt…?

HoofdIsVrij 9 juli 2018 om 14:56

@Skele
Magere belofte? Leg uit.

Skele 9 juli 2018 om 15:01

@HoofdisVrij
Voor een echte topper ben je evenveel kwijt als aan van Aert waarschijnlijk, terwijl ik het nog maar moet zien of hij aan de top mee kan gaan draaien in de klassiekers.
Maar ik vond zijn 3e plek in Strade dan ook meer een gelukkige samenloop van omstandigheden dan echt een openbaring van het talent van Aert.

coenj 9 juli 2018 om 15:07

Magere belofte is gewoon flauwe kul.

achtpuntzes 9 juli 2018 om 15:13

Zijn er echt mensen die vaker boodschappen zijn gaan doen bij een bepaalde supermarkt omdat die hun favoriete ploeg is gaan sponsoren?

Paul81 9 juli 2018 om 15:25

@8.6 denk dat jumbo wel meer omzet draait door sparen voor racedagen en f1 wagen-schaalmodellen nu Verstappen zo populair is

Adrianus 9 juli 2018 om 15:31

Duidelijk, dat hij niet in zee moet gaan met die Zeeman van Lotto. Geen belang bij het veldrijden. Deden ze bij Lotto- Jumbo ´s winters maar wat meer aan veldrijden. Van Aert en van der Poel gewoon lekker blijven veldrijden in de winterperiode en niet luisteren naar een om hoog gevallen zelf ingenomen blaaskaak als Zeeman.

jessevdalen 9 juli 2018 om 15:51

@adrianus dus… heeft die jou iets misdaan?

peervaneynthoven 9 juli 2018 om 22:02

@jessevdalen.Een van die typerende “kwalificerende” reacties waar er inmiddels teveel van komen op dit forum.

peervaneynthoven 9 juli 2018 om 22:11

@8.6. ooit van (vergroten) “naamsbekendheid” gehoord? Lees eens een boek(je) over marketing.Overigens is het marktaandeel van Jumbo in 2017 meer gestegen dan dat van de grootgrutter uit Zaandam en online is de achterstand zelfs ingelopen, maar dit terzijde.

Rich 10 juli 2018 om 13:48

hoop onzin weer en hoop geblaat hier! gewoon bij de feiten houden: wva topaankoop, ltj doet t prima dit jaar. nu nog ff een goed klassement en etappewinst. klaar! duidelijk een hoop wannabies en net niet topsporters op dit forum ha ha! of is t: in dit forum…. (voor daar weer iets over gezegd gaat worden…)

Proodbol 10 juli 2018 om 18:37

Ha ha hij voldoet aan het profiel, Matthieu vd Poel niet?

Headlines

Materiaalzone

Populair