Lotto Soudal wil finale in Amstel Gold Race vroeg openen

zaterdag 16 april 2016 om 09:58
Lotto Soudal wil finale in Amstel Gold Race vroeg openen

Tim Wellens- Foto: Sirotti

Lotto Soudal is niet van plan om zondag in de Amstel Gold Race alles aan te laten komen op de laatste beklimming van de Cauberg. Als het aan ploegmanager Marc Sergeant ligt, wordt de finale al vroeg geopend. “We hebben de renners om de koers hard te maken. Het is belangrijk dat we een goed plan hebben en in de finale moeten de renners het juiste moment aanvoelen”, vertelt hij aan Sporza.

Sergeant vindt dat de ploeg vorig jaar te weinig initiatief nam. “We lieten BMC toen de wedstrijd bevriezen. Daar hebben we ons toen eigenlijk te snel bij neergelegd. Dat zal zondag niet meer gebeuren.” Hij benadrukt wel dat Lotto Soudal niet alles alleen op kan knappen. “We hebben wel bondgenoten nodig en dat is altijd afwachten.”

Wellens: “Vanaf nu telt iedere koers”
Tony Gallopin was vorig jaar de beste man van de ploeg in de Amstel Gold Race op de zesde plaats. Met Jelle Vanendert en Tim Wellens zijn er nog een aantal troeven die uitgespeeld kunnen worden. “Ik zou van Tim de komende koersen graag een mooi resultaat zien”, zegt Sergeant. “Hij is een van de afwerkers binnen onze ploeg. Bovendien durft hij te wringen en kan hij goed positie kiezen. Dat is in de Amstel belangrijk.”

Wellens heeft de Ardense klassiekers zelf ook nadrukkelijk aangestipt in zijn agenda. “Het is een van mijn doelen”, zegt hij stellig. Toch denkt Wellens dat de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik hem wat beter liggen dan de wedstrijd van zondag. “Maar de Amstel is geen opstapje. We krijgen niet veel kansen en die moeten we grijpen. Vanaf nu telt iedere koers.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Hakkie2 16 april 2016 om 10:05

Heel mooi. Sla de handen inéén met Lotto-Jumbo, Roompot, Sky en Giant. Samen in elk geval de sprinters er af rijden.

RaketVuist 16 april 2016 om 10:08

Geen woorden, maar daden.

Bertvd 16 april 2016 om 10:09

Yes! Thats the spirit. Nu de Nederlandse lotto nog,Tinkov en Trek, en het oproken van Bmc en Orica kan beginnen.

Cyclingbruh 16 april 2016 om 10:10

@hakkie2

Sky gaat denk ik niet de sprinters er proberen af te rijden. Die hebben altijd nog Swift.

LutsenkoFan 16 april 2016 om 10:16

Sky gaat echt niet voor Swift wachten hoor. Kwiat is de man voor dit werk en als ze dan Swift verliezen kunnen ze ook verwachten dat Matthews het lastig heeft.

LaurentJalabert 16 april 2016 om 10:16

Nou Wellens kom er maar in! En laat dan aub Kelderman besluiten mee te gaan.

Beekman 16 april 2016 om 10:32

@LutsenkoFan, dan ben je toch zeker vergeten dat Kwiat vorig jaar niet kon volgen toen de slag viel, maar omdat Valverde niet doorzetten kon hij terug komen en vervolgens de sprint winnen.

krypton 16 april 2016 om 10:34

Ja dit horen we werkelijk ieder jaar van ploegen maar uiteindelijk rijden we eigenlijk altijd vrij rustig met een peloton naar de Cauberg.

Henk 16 april 2016 om 10:47

Sky gaat vol voor Kwiat.
Is volgens de bookmakers samen met Matthews ook de grote favoriet.
Grote vraag is wat Etixx gaat doen met Vakoc en Alaphilippe.
Aanvallen of verdedigen?

Jungle Man 16 april 2016 om 11:17

Het liefst zie ik strijd, zoals ook bij RVV en pr is getoond.
Al dat afwachtende gekoers met eventueel een wieltjesplakker als winnaar, vind ik niks.

denistel 16 april 2016 om 11:44

Etixx zal zeker ook een renner voor uit sturen omdat hun 2 troeven in een sprint
te kort komen denk ik.hoop op net zo,n slotfase als woensdag met veel aanvallen in de laatste 30 km.

antwerpfan 16 april 2016 om 11:48

Het "probleem" is gewoon dat iedereen wel een man heeft die die Cauberg aankan, of toch op zijn minst de spurt die daarop volgt. Ook Lotto-Soudal hoor, die gaan altijd Gallopin en Vanendert achter de hand houden. Ik hoor Sergeant zelfs de hoop uitspreken dat Roelandts op de top van de Cauberg misschien kan terugkeren om de sprint te doen.

Als puntje bij paaltje komt zal het toch op de Cauberg beslist worden. Maar daar heb ik eigenlijk geen problemen mee, zolang bepaalde renners er onderweg maar alles aan doen om dat te proberen veranderen. Die apotheose, die sprint bergop op de Cauberg, dat is toch keer op keer genieten? De avonturiers onderweg moeten het van mij niet uitzingen tot het einde, maar er moeten wel schermutselingen zijn, meer dan de voorbije edities.

LutsenkoFan 16 april 2016 om 13:38

@Beekman Valverde?

Quintenri 16 april 2016 om 16:45

Misschien even uit het oog verloren, maar Benoot staat hier ook aan de start. Volgens mij kan die ook wel iets laten zien?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair