Lotto-Jumbo niet tevreden na E3 Harelbeke

vrijdag 25 maart 2016 om 19:00
Lotto-Jumbo niet tevreden na E3 Harelbeke

foto: WielerFlits

Ploegleider Nico Verhoeven had graag gezien dat kopman Sep Vanmarcke zou meesprinten voor de overwinning. Dat gebeurde niet doordat Michal Kwiatkowski en Peter Sagan voorop wisten te blijven.

“We zijn niet 100% tevreden”, zegt Verhoeven tegen WielerFlits. “Ik denk dat we een goede Vanmarcke gezien hebben. Je hoopt alleen wel dat-ie meesprint voor de overwinning. Dat gebeurde niet en dan valt het altijd een beetje tegen.

Wil je niets missen? Abonneer je dan direct op ons YouTube-kanaal. Kijk elke dinsdagavond ook naar WielerFlits Live om 20.00 uur.

Dit artikel delen:

23 Reacties

Timocycling 25 maart 2016 om 19:22

Trek dan eens een renner aan die Sep kan ondersteunen!

klootje kriekeljon 25 maart 2016 om 19:23

To be tevreden, or not to be tevreden, that’s the question.

teunster 25 maart 2016 om 19:57

Mijn moeder zei altijd overal waar te voor staat is niet goed. Dus snel inruilen die tevreden mentaliteit!
Oh ja ik heet Teun dus wat mijn moeder zei kan ook nog op mij slaan :s

John hiatt 25 maart 2016 om 19:59

Met 1 redelijke renner mag je niet beter verwachten. TLJ moet eens investeren in kwaliteit, niet in dertien in dozijn renners.

Pils 25 maart 2016 om 20:21

Vandaag gwn de zoveelste collectieve afgang van tlj dit seizoen. Ze moeten is wat renners aantrekken die hem bij kunnen staan anders vertrekt hij ook zo en dan hebben ze helemaal niemand meer

Tpinotfan 25 maart 2016 om 20:28

Als Vanmarcke had mee moeten sprinten had ie in de laatste 10 kilometer ook wel een paar aflossingen kunnen doen…

kelderbelg 25 maart 2016 om 20:34

@John hiaat

Goed plan. Lap jij?

GinneR 25 maart 2016 om 22:12

Top 10, met tot het einde zicht op podium, in een WT wedstrijd… volgens mij moeten ze wel tevreden als TLJ zijnde.
Etixx daarentegen moet niet tevreden zijn, ook al hadden zij 4 renners bij de beste 15.

Pils 25 maart 2016 om 22:22

Ik denk niet dat ze ontevreden zijn over vanmarcke, maar over de andere renners

mooiman 25 maart 2016 om 22:57

TLJ komt zoveel tekort voor de echte prijzen. Pijnlijk maar waar

grootverzet 25 maart 2016 om 23:04

Met huidige budget zijn aankopen van hogere kwaliteit niet mogelijk of ze moeten Gesink of kelderman laten gaan. Willen we dat? Tlj is een middenmoter die niet kan tippen aan sky of EQS. Vanmarcke is enige speerpint in klassieke wedstrijden maar zit daar helemaal alleen. Dan moet je veel geluk hebben wil je een keertje winnen. Ik denk wel dat sep blij is bij tlj want nu is hij kopman en anders een van de velen bij een andere ploeg. De belgen trekken continu blikken renners open die dit soort wedstrijden aankunnen. Komen er alleen maar meer bij lijkt het wel. Ik zie tlj niet snel grote wedstrijden winnen, Helaas. In elk geval niet veel wedstrijden winnen. Het Ndl wielrennen heeft vooral geïnvesteerd in klassementen rijden. Dus inzetten op een top tien in een ronde lijkt mij ook dit jaar weer het hoogst haalbare.

simplex 25 maart 2016 om 23:10

Met wat meer koersinzicht en oortjes kan je niet alles op geld en overige TLJ renners gooien.
Wat dacht en kon Sep en wat zei Nico toen die dekselse twee er van tussen muisten?
Jammer dat het weer niet is gelukt maar dat komt vooral dat de ons bekende en geliefde coureur Sep vandaag niet kon koersen zoals we gewend zijn van hem.
Sep pakt zijn kans nog wel als hij zijn wielerhart en instinct gaat volgen!

volger 25 maart 2016 om 23:16

@teunster
TEquila?

Turtlehead 25 maart 2016 om 23:31

Logisch als iemand rondrijdt met de gedachte dat hij vooral niet agressief moet koersen.

sooike 25 maart 2016 om 23:56

Eerst kilometers achterin hangen en geen kopwerk doen en dan hopen op meesprinten? Laffe tactiek Nico…waar was trouwens de rest van je ploeg om Sep een beetje te ondersteunen misschien ? Wen er maar aan…de komende weken zal Vanmarcke je enige renner voorin blijven. Is dat niet een beetje mager en frustrerend voor hem, denk je Nico ?

molovin 26 maart 2016 om 00:02

Tja, wie moeten ze dan aantrekken? Ze hebben bij lange na niet meer het budget van in de rabobank tijd, en (sub)toppers kosten nu eenmaal geld.

Laatste man 26 maart 2016 om 02:08

De reacties op WF beginnen storend te worden. Eerst bij jet Etixx artikel en nu hier weer. Altijd dezelfde zaagfiguren..

Sunrider 26 maart 2016 om 02:55

Wynants kreeg met pech af te rekenen en was de belangrijkste knecht voor Vanmarcke. Tjallinkii rijdt mogelijk al met P-R in het achterhoofd? Daarnaast heeft LottoJumbo nog Teunissen en van Asbroeck die heel behoorlijk reden in DDV en er zondag weer moeten staan. Toch zou het aantrekken van nog een of twee goede renners die mee kunnen in een finale niet verkeerd zijn. (van Lerberghe?)

Jungle Man 26 maart 2016 om 05:38

Kelderman zou eigenlijk eens in België moeten gaan koersen

Uppsala 26 maart 2016 om 10:53

zie gelukkig de laatste tijd steeds vaker dat de aanvaller wint .. met zo’n passieve cours houding verdien je niet om te winnen

Janjanssen98765 26 maart 2016 om 10:59

Als je ziet dat er in de kopgroep alleen nog maar kopmannen zitten dan kun je toch niet verwachten dat tlj er meer mannen heeft zitten dan Vanmarcke.

Mitch 26 maart 2016 om 11:39

Timo Roosen zat er op een belangrijk moment nog bij voor Sep. Dat daar niet meer TLJ’s bij zitten is geen schande, was een behoorlijk select groepje. Of ze hadden iemand vooruit moeten sturen in de grote vlucht. Ik zie niet echt waar het team beter had kunnen presteren in de wedstrijd gezien de aanwezige kwaliteit.

assen 26 maart 2016 om 11:40

Heel netjes, TLJ heeft zijn eerste echte puntjes binnen in de WT.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone