Lindeman: “Derde plaats was het hoogst haalbare”

zaterdag 2 mei 2015 om 08:58
Lindeman: “Derde plaats was het hoogst haalbare”

Foto: Sirotti

Bert-Jan Lindeman behaalde vrijdag de eerste podiumplaats voor LottoNL-Jumbo in de WorldTour. De Nederlander zat in de vroege vlucht en eindigde uiteindelijk als derde in de vierde etappe van de Ronde van Romandië. “Dat was het hoogst haalbare”, oordeelt Lindeman op de website van zijn ploeg.

“Ik heb me rustig gehouden in de kopgroep met het idee dat ik een finale moest gaan rijden als we het zouden redden”, blikt hij terug. “Helaas pakte Stefan Küng in de afdaling van de laatste klim tien seconden voorsprong. Daarna kon ik me niet meer sparen. We moesten volle bak doorrijden om voor het peloton uit te blijven. Deze derde plaats was uiteindelijk het hoogst haalbare. Het is alleen jammer dat ik mijn eigen plan niet kon waarmaken.”

Vandaag krijgen de renners in Romandië een lastige bergetappe voor de kiezen. “Dan gaan we zien hoe goed Robert Gesink is”, aldus ploegleider Erik Dekker. “Het belangrijkste is dat hij weer kilometers maakt in zulke etappes en dat hij beter wordt. Of dat nou in de uitslag is terug te zien of niet.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

jan jansen 2 mei 2015 om 09:50

Weer domme pech voor lotto jumbo. De zwitser had het parkoers verkend en de belg is niet gevallen, anders zat de overwinning er dik in.

walkowiak 2 mei 2015 om 09:52

flauwe reactie

vinnievidefietsen 2 mei 2015 om 10:34

Wat een gezeik weer JJ, TLJ heeft zich laten zien vooraan en de betere daler heeft gewonnen, simpel, ook in afdalingen kun je koersen winnen. Vorig jaar had Belkin vaak geluk door voor grote valpartijen te zitten, dit jaar zitten ze erachter. Daarnaast won Theo Bos ook veel koersen in Azie die niet echt meetelden, maar wel goed waren voor het moraal van de ploeg. Dan heb je dit jaar met minder renners in de ploeg (budgettaire redenen) veel pech met ziektes en blessures, gewoon een mindere eerste seizoenshelft. Laten we over 5 maanden nog eens opnieuw kijken, Sky had vorig jaar (met 4 x het budget van TLJ!) ook een niet al te best jaar. Ookal denken mensen op dit forum de oorzaak "100% zeker" aan te kunnen aantonen (DeLaHaye is een waslap, Verhoeven heeft geen uitstraling, voorbereiding is k-met-kloten door uitsluitend filmpjes en Google Maps te gebruiken), dat is pure emotie en frustratie omdat iedereen hier graag ziet dat "wij" Nederlanders goed scoren. Ik ook. En waarom lukt het dan 21 jarigen uit andere landen wel? Tja, geen idee. Combinatie van talent, mentaliteit, begeleiding en de juiste "preparatie"? Wie zal het zeggen. Vorig jaar was het in ieder geval hosanna met onze oranje jongens, wat een weelde met de een na de andere Nederlandse overwinning, maar het is niet ieder jaar feest mensen.

Jungle Man 2 mei 2015 om 10:53

Ook Theo Bos heeft dit jaar nog niets gewonnen voor zover ik weet.

SolerEritrean 2 mei 2015 om 12:04

Bertje heeft dat wel goed gedaan naar mijn mening

Keyzer 2 mei 2015 om 12:04

Laten we het positief bekijken. De kop is eraf!!

slice 2 mei 2015 om 12:06

En als Theo Bos vorig jaar iets won waren het zogenaamde kermiskoersen en telde het niet echt mee. Nu roept iedereen dat ze op kleine wedstrijden moeten focussen met een goeie sprinter. Bizar

klootje kriekeljon 2 mei 2015 om 12:17

Vinnie, maar jij gooit het ook weer in het uiterste. Er is echt wel meer aan de hand dan pure pech daar. Geen renner in vorm. Geen enkele renner die een echt lichtpunt is. Al is het een jong talentje dat zich toont.

Sephiroth 2 mei 2015 om 13:47

Mooi dat hij heeft gereden. Ik was bang dat hij zou gaan hangen en gokken op een tweede plek in de sprint, maar toen ik de andere renners zo dichtbij zag was ik blij dat Lindeman gewoon voor de 3de plaats heeft doorgekacheld. Liever dat in het geval van TLJ dan pokeren voor een 2de plek en dan waarschijnlijk ingehaald worden door het peleton.

girardengo 2 mei 2015 om 13:50

@DerPantzerwagen
Ik vatte het op als ironie.

schipperaar 2 mei 2015 om 14:33

Gewoon atletiektrainer in dienst nemen, beginnen met coopertest, minimaal 3500m, komt de progressie vanzelf.

albertooo 2 mei 2015 om 14:35

@schipperaar
Hahaha! Mooie suggestie van jou zoals altijd, maar wel een beetje laat. Ze hebben daar met Delahaye al jarenlang een atletiektrainer.

schipperaar 2 mei 2015 om 14:42

@albertoo
Maar laat ie ze ook lopen?

albertooo 2 mei 2015 om 15:38

Vast niet, veel te groot risico op blessures. Het valt vast te combineren, maar het zijn verschillende inspanningen. Zwemmen zou wellicht beter zijn.

schipperaar 2 mei 2015 om 15:53

Blessures, dat had je nou niet moeten zeggen.

sven241 2 mei 2015 om 17:52

Jaa, tegen zo’n toptalent kan je niks. Jammer, maar hij reed goed en deed er alles voor.

Headlines

Materiaalzone

Populair