Lefevere over deal met Soudal: “Voor vijf jaar, dat is voor het eerst in mijn carrière”

maandag 11 juli 2022 om 15:06
Lefevere over deal met Soudal: “Voor vijf jaar, dat is voor het eerst in mijn carrière”

Yves Lampaert poseert in het nieuwe tenue - foto: Nico Dick

Patrick Lefevere, de teammanager van (nu nog) Quick-Step Alpha Vinyl, is blij met de meerjarige deal met nieuwe partner Soudal. Dat liet hij tijdens de tweede rustdag van de Tour de France weten op een speciaal belegde persconferentie. “Dit is voor het eerst in mijn carrière dat ik een samenwerking van vijf jaar kan aankondigen.”

Castelli

De 67-jarige Lefevere bevestigde op de persconferentie de samenwerking van Soudal, fabrikant van bouwmaterialen, met zijn Quick-Step-ploeg. Dirk Coorevits, de CEO van Soudal, maakte het nieuws gisteren in het tv-programma Vive le Vélo al wereldkundig. “Ik kondig vandaag aan wat we al een tijdje wisten, namelijk dat Soudal zich voor de komende vijf jaar bij ons zal aansluiten. Ik ben al een oude man, maar dat is voor het eerst in mijn carrière”, schetst Lefevere.

“Daarom zit ik nog hier en ben ik nog niet gepensioneerd. Ik wilde alleen blijven met zo’n lang akkoord.” De nieuwe naam van de ploeg wordt Soudal-Quick-Step. Lefevere werd op de persconferentie vergezeld door Coorevits en Ruben Desmet, de CEO van Unilin Flooring, Quick Step. Coorevits had het volgende te zeggen over de deal: “Het is een bewuste keuze, aangezien we meer visibiliteit willen in het buitenland. Het sponsoren van een wielerploeg past heel erg goed binnen onze marketingstrategie. We willen naar een hoger niveau.”

Van links naar rechts: Coorevits, Lefevere en Desmet – foto: Cor Vos

Meer investeren 
“De ploeg van Patrick heeft al zoveel bereikt en is de succesvolste ploeg van de laatste tien jaar”, vervolgt Coorevits. “We koesteren dezelfde ambities en dus is het mooi om dit nieuws nu wereldkundig te kunnen maken tijdens de Tour de France.” Het budget van de ploeg komt een stukje hoger te liggen dan het voormalige budget, liet Desmet zondag al weten in Vive le Vélo. Naar verluidt ligt het budget nu rond 20 miljoen euro.

Desmet: “We zijn tot vandaag heel succesvol in het klassieke werk, maar om internationaal meer naamsbekendheid te verwerven, is het toch wel goed om ook in de Grote Rondes een kern te kunnen uitbouwen die competitief kan meespelen voor de overwinningen. Vandaar zijn we samen met Patrick op zoek gegaan naar een partner die daar mee zijn schouders onder kan zetten”, klinkt het ambitieus.

Dit artikel delen:

45 Reacties

Dumoulist 11 juli 2022 om 15:17

Dit is toch wel wat olie op het vuur gooien door Yves de nieuwe sponsor te laten showen.

0
Groetjesaandevoetjes 11 juli 2022 om 15:35

ga er vanuit dat zijn contract al wel verlengd is of dat er in ieder geval een mondeling akkoord is.

0
Cochise 11 juli 2022 om 16:23

Klopt. Mondeling akkoord

0
jappe666 11 juli 2022 om 17:46

2 Belgische sponsors die dit nieuws wereldkundig willen maken op het grootste podium dat er is, namelijk de Tour. Dan lijkt het mij vrij logisch dat ze bij Lampaert uitkomen, als enige Belg (en ex-gele trui) in de selectie.

0
Dangeroe 11 juli 2022 om 15:20

Wat een afschuwelijk shirt

0
Marlin 11 juli 2022 om 15:34

Daar komen de domme en zure reacties al.

Vergeleken met het kak- en diarreetruitje van Jumbo, is dit sobere truitje een verademing.

0
oscarito1908 11 juli 2022 om 15:40

Nee dit is ook spuuglelijk

0
Sandy Casar 11 juli 2022 om 15:40

Nou nou. Gebruik de rustdag maar even om bij te komen. Kan je wel gebruiken zo te lezen

0
Al Phila 11 juli 2022 om 15:41

En jouw reactie is niet dom en/of zuur ????

0
Marlin 11 juli 2022 om 16:01

Ik reageer enkel zo om het onzinnige van dergelijke reacties duidelijk te maken. Je zal er mij niet kunnen op betrappen dat ik het truitje van Jumbo zo omschreven heb toen het gelanceerd werd. Ik vind het persoonlijk niet mooi, maar dat doet er niet toe. Anderen reageerden een tijd geleden wel al op een even domme manier toen het Jumbo-truitje voorgesteld werd.
Komt er nog bij dat dergelijke reacties voorspelbaar zijn. Of het nu om het truitje gaat, de nieuwe sponsor, de renners, de manager, Evenepoel….. zolang het om de troepen van Lefevere gaat reageren een aantal gestoorden op dit forum hier als gestoken door een wesp. Nu de opperhater Michelangelo van dit forum verdwenen is, menen sommige van zijn accolieten in de vrijgekomen ruimte te moeten duiken. Om zo mee te dingen in de wedstrijd van “hoe vervuil ik met mijn negatieve of soms zelfs gore opmerkingen dit forum het best” ? Veel succes alvast.

0
Cochise 11 juli 2022 om 16:18

Los van die polemiek kan ik als Vlaming, Remco-fan, Lefevere-fan, whatever-fan,… ook gewoon toegeven dat ik dit heel lelijk vind.

0
Merlinappa 11 juli 2022 om 16:26

Ik vind ze gewoon beide lelijk, zoals de meeste truitjes in het profwielrennen.

0
Krist The Vanma 11 juli 2022 om 17:21

Vind het ook echt lelijk en vooral heel weinig fantasievol. We mogen toch nog een eigen mening hebben hopelijk, Marlin?

0
Napoleon 11 juli 2022 om 17:45

Welnee, als he dit shirt niet mooi vindt ben je gestoord, een acoliet van opperhater michelangelo, en vervuil je het forum met je negatieve en gore reactie.

Andere opties zijn er niet.

0
de adelaar 11 juli 2022 om 18:53

Marlin je hebt een grote teen, dit shirt is lelijk! Ben benieuwd waar je zelf in rond rijd

0
Jeff®ey 11 juli 2022 om 15:46

Ik mag wel aannemen dat dit ook het laatste sponsorcontract is wat door Lefevere is geregeld?

0
Txirrindularitza 11 juli 2022 om 15:52

Quick Step-Soudal bekt een stuk beter dan Soudal-Quick Step, maar wie betaalt bepaalt. Benieuwd hoeveel jaar PatLev nog meegaat.

0
Arie den Blanken 11 juli 2022 om 16:34

Voor vakgebied beroepswielrennen is het te hopen nog heel lang.

0
plattenband 11 juli 2022 om 16:37

Hopelijk nog ’n hele tijd.

Ik denk dat hij zelf hoopt binnen redelijke tijd en TdF te kunnen winnen met Rev of iemand anders. Dan zal hij zijn carriere pas als AF bezien.

0
Krist The Vanma 11 juli 2022 om 17:22

Niet akkoord, Soudal Quick-Step klinkt goed.

0
Dikke Vrouw 11 juli 2022 om 16:01

Lekkere deal ! Kunnen ze lekker bouwen

0
Wicked_uncle_ernie 11 juli 2022 om 16:05

Toch wel allemaal vreemd dat ze dit shirt zo vroeg al presenteren, terwijl Soudal en Lotto nog een half jaar aan elkaar vasthangen…

0
Pietspeed 11 juli 2022 om 16:15

Eens, haakt Lotto af als wielersponsor?

0
Steven_E 11 juli 2022 om 16:18

Ik zie het probleem niet? ‘t Is niet dat ze nu al in dit shirt gaan rijden he… Snap alvast niet welke schade of welk onrecht de Lotto-Soudal ploeg hiermee wordt aangedaan. Een eventuele co-(naam)sponsor van deze ploeg had wel recht van klagen gehad, maar die is er niet.

0
Krist The Vanma 11 juli 2022 om 17:23

Wordt Lotto Dynasty, ook al in deze tour.

0
jappe666 11 juli 2022 om 17:45

Destiny, niet Dynasty :-)

0
RLM 11 juli 2022 om 19:31

Nee niet Destiny, Dstny

0
xistnc 11 juli 2022 om 16:26

Wat is dit een af-schu-we-lijk lelijk shirt.

0
Napoleon 11 juli 2022 om 17:48

@Marlin:

Kom er maar in, the floor is yours…

0
plattenband 11 juli 2022 om 16:35

In tijden waar alles hip, flashy en modern moet zijn, is dit helaas een serieuze tegenvaller. Dit moet toch anders kunnen.

Hopelijk denken ze nog es door en showen ze tegen volgend seizoen een betere poging!

0
Chaba 11 juli 2022 om 16:35

De volgenden woorden vallen me toch wel op: “om ook in de Grote Rondes een kern te kunnen uitbouwen die competitief kan meespelen voor de overwinningen“.

Dat betekent toch wat meer ronde renners in dienst nemen ter ondersteuning van Evenepoel. Of misschien wel een schaduw kopman erbij.

0
jappe666 11 juli 2022 om 17:57

Jungels lijkt me een prima optie. Kent het huis, einde contract, presteert weer op niveau, is niet te beroerd om zich volledig weg te cijferen, kan ook in klassiekers uit de voeten én heeft een grote motor, waar ze bij QS een voorliefde voor hebben.

Als ze nog een (schaduw)kopman extra zoeken kunnen ze misschien een poging wagen bij de Yates Brothers. Van de niet té oude klassementsmannen zijn zij misschien nog wel de beste optie, nu Carapaz naar EF lijkt te gaan.

0
jort101 11 juli 2022 om 16:50

Mooi shirt!

0
Jean Dumas 11 juli 2022 om 17:03

Eens, mooie continuïteit.

0
Adorni 11 juli 2022 om 17:07

Die rode streep van Soudal en dat groot wit vak zijn niet mooi.

0
Mystery Rider 11 juli 2022 om 17:18

Ik vind het een leuk shirt. Alleen vraag ik me af of het niet beter geweest was om de schouders in dezelfde kleur te doen als het onderste stuk van het shirt en de broek?

0
Mystery Rider 11 juli 2022 om 17:20

Het mag ook wel duidelijk zijn dat Soudal niet meer in het project Lotto gelooft.

0
Krist The Vanma 11 juli 2022 om 17:24

Lotto heeft al lang een andere sponsor hoor, heeft er mijn inziens weinig mee te maken.

0
zietemgaan 11 juli 2022 om 17:30

Dat heeft de patron ook gewoon openlijk net in Vive le Vélo gezegd: Lotto is te weinig internationaal, overstijgt het niveau opleidingsploeg niet, de ploeg heeft interne conflicten en maakt fouten, en je kon nog wel een en ander tussen de lijnen lezen … Nu is het net wel goed dat Lotto een soort nationale opleidingsploeg is, de “next step” na Sport Vlaanderen en Bingoal Wallonie, maar ik mis idd ook wel een stukje hedendaagse ambitie: het wielrennen gaat naar de grotere bedragen.

0
Lalsacien 11 juli 2022 om 17:34

Wat betreft het shirt, hoe meer overwinningen hoe meer mensen het shirt mooi zullen vinden.

0
Wielermop 11 juli 2022 om 20:08

Vijf jaar, dikke prima. In het algemeen ook positief voor het wielrennen. En toch ook wel ietwat onverwacht gezien de economische stemming op dit moment.

0
Dave Dubbeldammer 12 juli 2022 om 14:37

Is Misjel den Engel (Elena) werkelijk van dit forum weg? Iemand een idee waarom? Zichzelf kotsbeu?

0
Michiel 12 juli 2022 om 14:55

Ik mis zn bijdrages hier.

0
Dave Dubbeldammer 12 juli 2022 om 15:13

Haha, grapjas

0