Leezer twee jaar langer bij LottoNL-Jumbo

dinsdag 21 juli 2015 om 16:37
Leezer twee jaar langer bij LottoNL-Jumbo

foto: Marcel Koch

Tom Leezer heeft zijn contract bij LottoNL-Jumbo met twee jaar verlengd. Hij is nu tot eind 2017 verbonden aan de geelzwarte-formatie. Dit meldt de Nederlandse ploeg op haar website.

“Ik voel me goed bij deze ploeg. Ik ben blij met mijn positie en de samenwerking met de andere renners en ook de begeleiding loopt goed. Ik wilde na het voorjaar graag weten hoe we verder kunnen na dit seizoen. Daar is snel een reactie op gekomen. Het team is tevreden en dat ben ik ook. We weten allemaal wat ik kan en zijn er dan ook snel uitgekomen”, vertelt de 29-jarige coureur.

Ploegleider Nico Verhoeven is blij met de verlenging van Leezers contract. “Tom is één van de renners die het cement van de ploeg vormen. Je kunt hem overal opstellen”, aldus Verhoeven. “Hij is waardevol in de grote rondes en doet het goed in de klassiekers. Hij is geen hele opvallende renner, maar wel veel waard voor het team.”

Momenteel rijdt Leezer de Tour de France als knecht van kopman Robert Gesink. In de tiende etappe kwam de Nederlander hard ten val; hierbij kneusde hij zijn neus. In het algemeen klassement staat Leezer op plek 154, op 2 uur en 40 minuten van Chris Froome.

Dit artikel delen:

19 Reacties

mus van de maasstad 21 juli 2015 om 16:40

Dus de sponsor blijft langer dan 2 jaar?

maastrichtmandarijn 21 juli 2015 om 16:45

kampioen contract verlengen

tight 21 juli 2015 om 16:46

Sponsor zou pas in maart 2016 aangeven of overeenkomst wordt verlengd.

Verweggistan 21 juli 2015 om 16:47

@mus: Niet perse; de contracten worden bij het achterliggende BV'tje getekend.

Ik had eigenlijk de verwachting dat Mollema hem bij Trek erbij zou willen, zo slecht als Mollema lijkt te worden afgezet door zijn team.

rahimns 21 juli 2015 om 16:49

Kans is zeer groot dat de sponsoren in ieder geval tot en met 2018 aan de ploeg verbonden blijven, de intentie is altijd geweest om langer door te gaan. Daarnaast werden ook in het verleden contracten verlengd terwijl er nog geen zekerheid was of een sponsor door ging of niet. Dat was ook al zo in de Rabobank tijd.

Roberto 21 juli 2015 om 16:51

De sponsoring is voor 2 jaar met een optie voor nog 2 jaar, volgens mij

koos1 21 juli 2015 om 17:03

Logische contractverlanging. Leezer is dan wel meestal onzichtbaar in een koers, maar zowel in het voorjaar als een grote ronde van goudwaarde voor de ploeg en de kopmannen.

Stelvio-fan 21 juli 2015 om 17:25

Leezer is heel goed in kopmannen afzetten aan de voet van een klim, al zie ik hem dat vooral in de Tour doen!

Di_Rossi 21 juli 2015 om 17:28

Goede knecht, waardevol voor de ploeg. Voor mij toch verrassend ik had gedacht dat Mollema hem graag bij Trek wilde hebben.

wielrenner 21 juli 2015 om 18:17

Einde contract dit jaar zijn ook nog Flens, Bulgac,Markus,Martens,Van der Lijke,Ten Dam en Tjallingi. Volgens mij hebben zij nog niet getekend!

Timocycling 21 juli 2015 om 18:31

Prima renner in de kantlijn, belangrijke renner voor de ploeg. Denk van het rijtje dat wielrenner opnoemt alleen Ten Dam en vd Lijke moeten blijven. Opruimen die handel! :P

Guushovd 21 juli 2015 om 18:35

Zeer degelijke knecht en volgens mij ook een fijne jongen om erbij te hebben.

kelderfan 21 juli 2015 om 18:44

Fijn dat Leezer nog 2 jaar bijgetekend heeft.

Borsje 21 juli 2015 om 18:58

Persoonlijk ik vind het altijd weer een mooi (en een beetje geruststellend) moment op tv als ik – op het moment dat de kopman moet worden afgezet – zijn gezicht aan het front en in de camera zie….

mus van de maasstad 21 juli 2015 om 19:39

@Timo

Flens, Martens en Tjallingi mogen van mij ook wel blijven.

rahimns 21 juli 2015 om 20:08

@Timocycling weer lekker kort door de bocht. Denk inderdaad dat Ten Dam en voor Van der Lijke even nog afwachten hoe zijn blessure verder ontwikkeld (het herstel daarvan dan). Flens en Martens gaan denk ik ook nog wel verlengen. Wat Tjallingii betreft ben ik nog wat twijfelachtig, zal vooral aan hemzelf liggen denk ik. Bulgac en Markus wordt denk ik een lastig verhaal voor hun. Dan heb je nog Wynants en Van Winden die ook een aflopend contract hebben en ik denk dat die beide ook nog gaan verlengen.

Chaba 21 juli 2015 om 21:18

Knechten zijn altijd nodig. Zeker Nederlandse knechten voor de sponsor.

kelderfan 21 juli 2015 om 21:27

@rahimns
Wynants hoeft zijn contrat niet te verlengen. Contract t/m 2016. Hopelijk blijven Tjallingii & Ten Dam nog een jaar. Naast Martens zullen v.d. Lijke en Flens ook wel bijtekenen. De oveige renners zullen wel moeten wachten of en wie er bijkomen.

nickdt 21 juli 2015 om 21:56

Van diegene die jij noemt, zal het merendeel blijven. Ik twijfel echter over Tjallingii, hij leek er niet echt blij mee dat hij de Tour niet reed.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair