Lawson Craddock verlaat EF Education-Nippo voor nieuw avontuur

dinsdag 12 oktober 2021 om 08:15
Lawson Craddock verlaat EF Education-Nippo voor nieuw avontuur

foto: Cor Vos

Lawson Craddock trekt na zes seizoenen de deur achter zich dicht bij EF Education-Nippo. De 29-jarige Amerikaan laat via Instagram weten dat hij volgend jaar zal uitkomen voor een andere ploeg, maar het is nog onduidelijk waar zijn toekomst ligt.

Craddock begon zijn profloopbaan in 2014 bij Team Giant-Shimano, maar tekende na twee seizoenen een contract bij (toen nog) Cannondale-Drapac, de ploeg van ex-renner Jonathan Vaughters. De aanvalslustige Amerikaan groeide uit tot een betrouwbare teamspeler die zelf ook geregeld zijn neus aan het venster wist te steken, al wist hij tot nu toe nog maar één profzege te boeken.

Eerder dit jaar werd Craddock Amerikaans kampioen in het tijdrijden. “Ik kan moeilijk onder woorden brengen wat de ploeg voor mij heeft betekend, maar het is nu tijd om aan een nieuw hoofdstuk in mijn carrière te beginnen. Het was super om deel uit te maken van een geweldige familie. Dat ik nu vertrek, is iets verdrietigs, maar ik kan ook niet wachten om straks deel uit te maken van een nieuwe omgeving”, schrijft Craddock op Instagram.

Craddock reed in zijn laatste jaar voor EF Education-Nippo onder meer de Vuelta a España. In de Spaanse ronde speelde hij een cruciale rol in de derde etappezege van zijn Deense ploegmaat Magnus Cort. Ook deed Craddock mee aan de Olympische Spelen van Tokio en de wereldkampioenschappen wielrennen in Vlaanderen.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Chasse_patate 12 oktober 2021 om 08:36

Zal wel een niveau terug gaan

Mwielerfan 12 oktober 2021 om 09:23

Gravel rijder toch? Misschien een CT team dat dat faciliteert

Maillot à Pois 12 oktober 2021 om 09:45

Dat was ook mijn eerste idee, maar eigenlijk kon hij daarvoor niet beter zitten dan bij EF, als je ziet welke vrijheid Morton en Howes daar al krijgen.

lampje 12 oktober 2021 om 09:53

Zal wel naar Rally gaan ofzo, past ie prima bij.

Vinyakke 12 oktober 2021 om 10:15

Craddock is toch een prima WT-renner!? Waarom zou die een stapje terug moeten? Past goed bij zijn oude stal DSM vind ik, net als Degenkolb een kaartje retour. En anders mag Lotto hem ook oppikken van mij hoor.

Wheely 12 oktober 2021 om 10:45

Vind het zelf wel een leuke renner maar als vrijbuiter wist hij helaas nog nooit te scoren op enkel die tijdrit in Amerika dan, kan me voorstellen dat een niveau lager hem juist wel overwinningen kunnen opleveren. Het is wel een prima ploegmaat gebleken om erbij te hebben in de ontsnapping.

Turtlehead 12 oktober 2021 om 10:53

En Trek? Die zijn ook dol op Amerikanen.

nickdt 12 oktober 2021 om 11:06

Trek houdt helemaal niet van Amerikanen. Alleen Simmons rijdt daar voor volgend seizoen (Bovendien denk ik dat ze al zo goed als volzitten, ze hebben al 29 renners), voor de rest is het een mengelmoes

Murcia 12 oktober 2021 om 11:03

Is een prima man voor BEX, tijdrijder van nature maar ook als knecht zeer breed inzetbaar. De afgelopen Vuelta met die geweldige etappe waar hij Cort fantastisch hielp was een stukje zelfpromotie als renner zonder weerga.

Scott Sunderland 12 oktober 2021 om 12:01

Iets voor Rally ofzo. PCT is prima voor Craddock. Geen hoogvlieger maar ook geen sukkelaar.

de adelaar 12 oktober 2021 om 18:03

Op zeker gravelen

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair