Laurens ten Dam opgeroepen voor Omloop Het Nieuwsblad

vrijdag 23 februari 2018 om 08:56
Laurens ten Dam opgeroepen voor Omloop Het Nieuwsblad

foto: Marcel Koch

Sunweb heeft Laurens ten Dam opgesteld voor Omloop Het Nieuwsblad. De 37-jarige klimmer is alsnog opgeroepen om de jonge Australiër Jai Hindley te vervangen in de selectie.

Hoewel het niet de meest voordehandliggende wedstrijd is voor een klimmer, maakt Ten Dam allesbehalve zijn debuut in de eerste voorjaarswedstrijd op Vlaamse bodem. De Noord-Hollander debuteerde in 2007 in de wedstrijd die toen nog Omloop Het Volk heette.

Ook in 2011 stond hij aan de start van de Omloop. In het shirt van Rabobank zag hij die dag zijn ploegmaat Sebastian Langeveld de zege pakken. Ten Dam zelf werd toen 71ste op ruim tien minuten achterstand. Via Twitter laat hij weten erg blij te zijn met de invalbeurt.

Dit artikel delen:

10 Reacties

xistnc 23 februari 2018 om 09:01

Logische koers voor Laurens? Kennelijk vindt hij het leuk, dus prima.

Jotto-Lumbo 23 februari 2018 om 09:04

Volgens mij is het de grootste droom van Ten dam om nog een keer Roubaix te rijden. Ik snap daarom wel dat hij hier heel blij mee is.

Cadellie 23 februari 2018 om 09:10

Nieuwe favoriet! Zat vanmorgen zijn kinderen naar school te brengen op de fiets en jawel op de kasseien! Zie Instagram van Ten Dam.

arviidd 23 februari 2018 om 10:11

Hij heeft hem 1 keer eerder gereden en werd daar 17e dacht ik.

jessevdalen 23 februari 2018 om 10:16

Sunweb heeft gewoon te weinig renners…

Arema Pro Cycling Team 23 februari 2018 om 11:13

De klassieker selectie is gewoon te smal bij Sunweb,met alle respect voor LTD natuurlijk.

Wheely 23 februari 2018 om 11:17

Wel raar dat een Teunissen (vorig jaar 12e in de Omloop) nu in Abu Dhabi koerst en Ten Dam hier de gaatjes moet vullen. Blijkbaar vinden ze het beiden tof maar de logica ontgaat mij een beetje.

maklukzat 23 februari 2018 om 11:28

Beter een ervaren renner, dan een jonge klimmer die daar niets heeft te zoeken. Voor Teunissen zal de piek wel later liggen dit jaar.

west 23 februari 2018 om 13:57

Opschrijven voor de vroege vlucht?

schipperaar 23 februari 2018 om 14:59

Theuns is van meerwaarde als knecht voor Matthews en Andersen en met een straffe bbq in het voorruitzicht is Laurens van onschatbare waarde voor de sfeer, wie weet zijn die zandmannetjes op tijd terug.

Headlines

Materiaalzone

Populair