Laurens ten Dam last rustperiode in

zaterdag 29 juli 2017 om 09:18
Laurens ten Dam last rustperiode in

Laurens ten Dam last na zijn deelname aan de Clasica San Sebastian een rustperiode in. Dat vertelt de 36-jarige routinier van Sunweb aan het Algemeen Dagblad. “Ik ben helemaal naar de klote”, geeft hij aan. “Ik ben moe, slaap niet meer goed ’s nachts, dat zou je overtraindheid kunnen noemen. Nu is het tijd voor rust.”


Ten Dam – die dit jaar al onder meer de Giro en de Tour reed – was volgens ProCyclingstats dit seizoen al goed voor 12204,2 kilometer in 77 koersdagen. Enkel Vasil Kiryienka (12.663) en Marco Marcato (12.662) reden meer kilometers. “Ik zal niet veel meer rijden, ook met het oog op volgend seizoen. Als ik dan weer goed wil zijn, en dat wil ik graag, dan moet ik nu zuinig met mijn lichaam omgaan”, legt hij uit. Ten Dam houdt zijn conditie op peil in enkele Belgische kermiskoersen. In oktober richt hij zich op de Ronde van Lombardije.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Lalsacien 29 juli 2017 om 09:27

Hij zal vermoedelijk een poosje in the States verblijven in de batterijen weer op te laden.

wheeliewillie 29 juli 2017 om 09:30

Volstrekt logisch

assen 29 juli 2017 om 09:35

Het zij je gegund Laurens – ik heb genoten van je rijden, enthousiasme, toewijding, en uitingen van groepsgevoel. :-)
Hij noemt dit jaar niet voor niets het mooiste uit zijn carriere.

IlPirata 29 juli 2017 om 09:36

Heel erg logisch en die vergelijking met die twee andere renners, mbt kilometers koers, gaat mank, want die hebben geen loodzware giro gereden. Pak je rust Laurens.

Wheely 29 juli 2017 om 09:51

Genoten van Ten Dam dit seizoen. Twee grote rondes achter elkaar met verve de meesterknecht uitgehangen, heel veel respect voor deze vent. Lekker die rust pakken nu!

ronddraaien 29 juli 2017 om 09:54

@ilpirata
Vasil heeft dat ook gedaan, maar Vasil is Vasil.

Sephiroth 29 juli 2017 om 10:02

en ook vasil zal nu wssch rust pakken :P

IlPirata 29 juli 2017 om 10:11

@ronddraaien Meen je niet, ik dacht dat hij alleen de tour had gereden. Hij was mij in ieder geval niet opgevallen, want de giro heb ik aaridg kunnen volgen. Maar goed, er reed ook geen sky-man in het roze, anders reed hij zeker op kop. Klasbak deze wit-rus.

TykkeThor 29 juli 2017 om 10:26

Lijkt me geen overbodige luxe.

Stoempert 29 juli 2017 om 10:26

@ Lalsacien dat vermoed ik niet, hij heeft sinds kort een huis in Alkmaar, maar we zullen het zien op zijn Strava

leegloper 29 juli 2017 om 10:35

@Ilpirata,
Kyrienka reed aardig wat op kop in ontsnappingen met Landa.

IlPirata 29 juli 2017 om 10:49

@leegloper Dan maakte hij mij te weinig indruk blijkbaar, terwijl deze man goud waard is voor Sky, en voorheen Movistar.

Casar 29 juli 2017 om 10:56

Respect dat hij ondanks de oververmoeidheid toch nog alle criteriums heeft afgedraaid

josi 29 juli 2017 om 10:57

Logisch, heeft niet alleen veel kilometers gereden maar daarbij ook nog behoorlijk wat kopwerk gedaan en niet alleen maar tussen de wielen gezeten.

Arema Pro Cycling Team 29 juli 2017 om 11:09

Tijd voor de BBQ!

Rondo 29 juli 2017 om 11:39

Heel de zomer een beetje fietsen in vakantie landen en als de normale mensen weer gaan werken zijn ze moe !
Die jongens kunnen niet wat wij doen.

schipperaar 29 juli 2017 om 13:14

@rondo
Hij zag er super fit en gesoigneerd uit misschien iets onder de (wf)leden.
Reed er ooit 20000 naast en naar het werk maar de rust zij hem gegund, zelden meer genoten van deze ouwe Rod.

Rondo 29 juli 2017 om 18:03

Nou vooruit dan, als een man moe is, moet hij rusten, zal wel aanvoelen als metaalmoeheid.
Klopt schipper. Ik vind het gaaf dat hij er nog een jaartje bij doet,en nog een jaartje en nog een jaartje.

schipperaar 29 juli 2017 om 20:24

@rondo
Als ze allemaal een wegkaptein als Lau waren hadden we geen ploegleiders nodig, weg ploegleider zeg maar.
Daarnaast zorgt ie ook nog dat de bbq klaarstaat voordat de bus binnenkomt, wereldman, doorgaan zolang het hem pleziert.