Laurens De Vreese (30) op weg naar Cofidis?

Laurens De Vreese (30) op weg naar Cofidis?

©Cor Vos

dinsdag 4 juni 2019 om 18:24

Komt er na vijf jaar een einde aan het verblijf van Laurens De Vreese bij Astana? De 30-jarige Oost-Vlaming kan bij het Kazachse team blijven, maar heeft ook een – financieel aantrekkelijker – voorstel van Cofidis op zak.

Na drie jaar Topsport Vlaanderen en een jaartje Wanty-Groupe Gobert koos Laurens De Vreese voor een avontuur bij Astana. Daar ontpopte De Vreese zich de voorbije vijf jaar tot luxeknecht. Eind dit jaar is de Oost-Vlaming echter einde contract.

De Vreese kan blijven bij Astana, maar het voorstel dat teammanager Vinokourov hem deed, is financieel niet bepaald het meest indrukwekkende uit de wielergeschiedenis. Met Cofidis is er echter een meer dan degelijk alternatief. Daar is wel een voorwaarde aan verbonden: Cofidis zoekt nog een extra kopman voor het voorjaar om De Vreese aan te koppelen. Wordt vervolgd, dus…

Er zijn overigens nog een aantal andere teams geïnteresseerd in de diensten van de Mellenaar. Maar naar verluidt voorlopig onvoldoende concreet om in aanmerking te komen voor een overstap.

Dit artikel delen:

20 Reacties

hartstikkebedankt 4 juni 2019 om 18:38

Luxeknecht, is dat niet wat veel om deze jongen mee uit te drukken? Ik vind dit wel een aardige renner om er bij te hebben in het voorjaarswerk hoor, maar voor mijn gevoel komt ‘knecht’ dan meer in de buurt. Verder is dit artikel wel erg joviaal geschreven, maar goed prima.

EddyB1958 4 juni 2019 om 20:19

Misschien eens vragen aan zijn kopmannen en aan Vino. Neem nu Addy Engels, zeven jaar Quick Step. Viel niet op in de ogen van de gewone wielerliefhebber, maar was in de ogen van Lefevere een superknecht.

Titaantje 4 juni 2019 om 19:02

De Vreese is ook niet de meest indrukwekkende renner uit de wielergeschiedenis…. Erg rare zin om te gebruiuken in dit artikel.

IlPirata 4 juni 2019 om 19:47

dan moet Vino wel op zoek naar een andere rapper voor begin volgend jaar, nieuwe clip waarschijnlijk:-). In de voorjaarsklassiekers kan De Vreese af en toe erg lang mee, niet enkel een bidonnenhaler hoor.

Polleke 4 juni 2019 om 20:11

Noeste werker, goeie sfeermaker, ervaringsrijp…die gaat niet rap zonder ploeg vallen…

Tom Rey 4 juni 2019 om 20:25

Nico heeft meer inside information over het aangeboden contract? Beetje rare zin inderdaad om te gebruiken in een artikel. Het is aan de Vreesse om daar iets over te vinden, niet de journalist.

Hugo Koblet 4 juni 2019 om 21:13

In dat geval hoop ik wel op een nieuwe track!
https://www.youtube.com/watch?v=rMIv5Dsmuf8

Gilberto 4 juni 2019 om 22:34

Heel benieuwd welke voorjaars kopmannen ze daar op het oog hebben om Laurens aan te koppelen.

Mystery Rider 5 juni 2019 om 08:01

Hugo Hofstetter?

trickstuff 4 juni 2019 om 22:50

Wat is eigenlijk de bron voor dit zogenaamde nieuws?
De strekking is tendentieus, journalistieke waarde minimaal.

eppie_steppie 4 juni 2019 om 23:58

Want het continentale Cofidis legt 2x meer neer dan Astana? Waar hebben we het over dan? Noem dan man en paard. Nu is het een verwarrend bericht.

Gilberto 5 juni 2019 om 05:13

Wat is er zo verwarrend aan. Zeik toch godsamme eens niet zo, stelletje pseudo intellectuelen

LucasR 5 juni 2019 om 07:57

@Gilberto: Het is zo toch gewoon een flutbericht met 0 nieuwswaarde? Ik vind die kritiek weinig pseudo-intellectueel hoor. :)

LucasR 5 juni 2019 om 14:50

Haha, tja, daar kan ik je dan weer niet mee helpen. Ik word wel ziek van al die halve ploegleiders hier, maar dat is dan weer een ander verhaal. :)

Leukefans 5 juni 2019 om 15:21

Dat Cofidis traditioneel een van de beste betalers van het peloton is, is publiek geheim dacht ik, dus ProConti of niet, dat deel van het verhaal vind ik niet moeilijk te geloven.

Jeff 5 juni 2019 om 08:19

Ik zou hem graag bij Jumbo zien. Op termijn de ideale vervanger voor Maarten Wynants.

EddyB1958 5 juni 2019 om 10:45

Misschien Corendon, meer vrijheid volgens mij en meer kans om in het voorjaar in de winnende ploeg te rijden.

Jeff 5 juni 2019 om 17:28

Naar meer vrijheid is hij niet op zoek denk ik, wel een goede kopman om voor te werken. Dat zou natuurlijk ook de Nederlander VDP kunnen zijn.

Mystery Rider 5 juni 2019 om 09:52

Je kan duidelijk zien dat de WT vanaf 2020 anders wordt georganiseerd.

De Franse PCTs zijn echt wel sterk aan het inkopen uit de WT teams – Total (Terpstra), Arkea (Greipel/Quintana), Cofidis (Herrada, Atapuma, De Vreese),…

Koersmaniak 5 juni 2019 om 10:47

De Vreese is bij Astana zowat de man die de weg wijst, dankzij zijn parcourskennis zorgt hij ervoor dat de kopmannen in de klassiekers zitten waar ze moeten zitten.
Dat viel vooral vorig seizoen op met Valgren.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair