fbpx

Lars Boom over toekomst: “Ik ben wel met iets moois bezig”

zondag 24 november 2019 om 16:54
Lars Boom over toekomst: “Ik ben wel met iets moois bezig”

foto: Cor Vos (archief)

Lars Boom is nog altijd druk bezig met zijn toekomst. De coureur van het stoppende Roompot-Charles heeft nog altijd geen ploeg. “Ik ben wel met iets moois bezig, maar kan er nu nog niets over zeggen”, zegt hij tegen CyclingOnline.

“Het valt niet mee om een wegploeg te vinden”, aldus Boom, die zich ook niet bezighoudt met een volgend wegseizoen. “Ik ga voorlopig mountainbiken en op het strand rijden.”

Vandaag deed Boom mee aan de strandrace van Wijk aan Zee. Als Europees kampioen in deze discipline wist hij de wedstrijd te winnen. De Vlijmenaar versloeg op het Noordzeestrand Johnny Hoogerland met vier seconden. De derde plaats was kort daarachter voor Rick van Breda. Bij de vrouwen ging de overwinning naar Pauliena Rooijakkers voor de zussen Riejanne en Femke Markus.

Hoogerland: “Ik woog bijna negentig kilo”
Johnny Hoogerland was een opvallende naam op het podium, al liet hij een tijd terug ook al van zich horen in Hoek van Holland-Den Helder. “Ik was even over voor de bruiloft van mijn neefje en dan zijn strandraces als deze in Wijk aan Zee leuk om te doen”, zegt de naar Oostenrijk verhuisde oud-prof. “Ik heb vanwege de verbouwing aan ons hotel anderhalf jaar niets gedaan en woog bijna negentig kilo. Toen ik klaar was ben ik weer gaan trainen en zit nu weer op een goed niveau.”

Dit artikel delen:

37 Reacties

Franco Ballerini 24 november 2019 om 17:08

Lars Boom versloeg Johnny Hoogerland, die net terug is van 90 kilo en anderhalf jaar niets gedaan heeft en het leuk vond om even mee te doen met maar liefst 4 seconden. Dan lijkt het me niet zo vreemd dat hij geen ploeg kan vinden. Maar ik ben zeer benieuwd met wat voor moois hij op de proppen komt.

Pizzi 24 november 2019 om 17:16

Sjonnie heeft dit jaar 19.000 kilometer gefietst en is echt wel fit hoor. Maar goed, het blijft natuurlijk wel een gepensioneerde wielrennert. #SjonnieTestosteronnie

rahimns 24 november 2019 om 17:19

Die 90 kilo was inderdaad alweer een tijdje geleden… hij heeft afgelopen jaar alweer flink getraind. Hij was onlangs te gast in de podcast van Laurens ten Dam, echt een aanrader om die te luisteren.

A.M.M. Jonkers 24 november 2019 om 17:32

Iets moois op de proppen……….
Een goed gevulde bankrekening. Heeft al 5 seizoenen TOTAAL NIETS gepresteerd.

Franco Ballerini 24 november 2019 om 17:35

Nooit van gehoord. Bedankt voor de tip, ik zal de podcast eens opzoeken.

Neemt niet weg dat Boom veel teveel praatjes heeft gehad gezien wat hij gepresteerd heeft. De tour etappe winst in 2014 was mooi, maar toch een cadeautje voor bewezen diensten van de heer Nibali.

kielabokki 24 november 2019 om 17:45

De podcast van LTD is vooral de moeite waard als je een kijkje in de machocultuur van het peloton wilt.

Merlinappa 24 november 2019 om 20:03

@Franco

Cadeautje zou ik het niet noemen, eerder slim koersen. Hij gaat aan op het moment dat Westra van kop af gaat nadat diegene het hele veld aan gort heeft gereden. Staat ook in Westra’s boek.

Overigens vind ik de LtD podcast ook wel goed, al zit er inderdaad af en toe vlagen macho/arrogant gedrag in, wat helaas vaker in de wielersport zo is. Ik vind qua podcasts De Rode Lantaarn en Kop over Kop beter

TheTimmy 25 november 2019 om 09:13

Al 5 seizoenen niets gepresteerd? In 2017 nog de Ronde van Groot Brittanië gewonnen, met bijvoorbeeld een winnende tijdrit (voor Campenaerts, Kiryenka, Küng, van Emden, Martin etc.).

kielabokki 25 november 2019 om 12:46

Merlinappa, klopt. Is zeker leuk om te luisteren. En het stoort ook niet heel erg, maar het is wel iets dat je juist niet zo snel bij die LTD zou verwachten. Ik niet dan. Die Bolt kerel is wel vrij vervelend, die zit er zo diep in..
Zoals je zegt de Rode Lantaarn bijv. toch wel een stukje beter! Op dat gebied dan.

rahimns 25 november 2019 om 17:19

Beide podcasts zijn dan natuurlijk ook uniek op hun eigen manier… zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.

kielabokki 26 november 2019 om 17:08

Podcasts, die allebei over de wielersport gaan, zijn totaal niet met elkaar te vergelijken nee. Ik snap wat je bedoelt, maar natuurlijk wel.

A.M.M. Jonkers 24 november 2019 om 17:29

“Boom is wel met iets moois bezig”…..
Kan de lachband van Arjan Lubach gestart worden?

Merlinappa 24 november 2019 om 18:26

In 2017 nog de GC in de Tour of Britain gewonnen, onder andere. Maar ‘5 jaar niks gepresteerd’ bekt zo lekker hè..

Ps: ZML heeft geen lachband. ;)

Thijs E 24 november 2019 om 17:34

Kan toch zijn dat hij fietsreizen gaat organiseren? Of meerdaagse mountainbikewedstrijden gaat doen? Is ook mooi.

Poeksel 24 november 2019 om 17:58

Er blijkt toch maar weer dat Boom een publiekstrekker is op deze website. Is er wel eens een bericht over hem geweest zonder veel reacties?

Het is wel jammer dat het steeds dezelfde soort reacties zijn. En dezelfde feitelijke onwaarheden, zoals die van A.M.M. Jonkers.

kielabokki 24 november 2019 om 18:36

Waarom is hij bij Roompot beland en kan hij nu geen ploeg vinden?

Jacco van Stierop 24 november 2019 om 18:51

Er zijn wel meer renners die een groot talent waren, maar hun belofte niet konden inlossen en hun carrière als een nachtkaars zagen uitgaan. Daar zitten lieden bij die desondanks sympathiek blijven of voor wie je een zwak blijft houden. Probleem met Boom is dat het toontje waarop hij spreekt en het verongelijkte gezicht dat hij daarbij trekt niet overeenkomen met zijn prestaties. Dat maakt hem weinig innemend.

trickstuff 24 november 2019 om 20:43

Lekker toontje hoor.

Kelder is de Man 24 november 2019 om 19:11

Ben benieuwd en hoop dat het m plezier gaat beleven.

Weinig innemend.. dat is een mening. Mocht m altijd graag zien rijden en horen nadien.

Ward 24 november 2019 om 19:23

Ik wist niet dat hij schilderde…

kampie 24 november 2019 om 19:52

@wf. Wat zijn dit voor reclame banners ?! Op de mobiel bijna niet weg te klikken. Aargh

Panache 24 november 2019 om 20:20

Totale minachting voor de mensen die reacties plaatsen (dáár zit het verdienmodel immers). Lijkt wel compenseren voor de winterdip.

trickstuff 24 november 2019 om 20:53

Cookies wissen, vernieuwen en ‘ik accepteer niet’ selecteren.

Groningen 24 november 2019 om 20:11

‘met iets moois bezig’
Ik zeg uurrecord

vanSpringel 24 november 2019 om 21:38

:-)

Jean Dumas 25 november 2019 om 15:44

De positie van Clement bij Jumbo misschien?

mamaffia 24 november 2019 om 20:11

Ik vond de VRT-docu over Parijs-Roubaix eerder dit jaar veelzeggend over de mens Lars Boom. Aan tafel met Vanmarcke, Hayman en Vansummeren zit hij er onderuitgezakt bij. De desinteresse straalde er vanaf. Zelfs op vragen van Ruben van Gucht reageerde hij ongeïnteresseerd en bij vlagen arrogant. Het blijft een ontzettend getalenteerde gast die bij momenten mooie dingen heeft laten zien, maar de echte bezieling voor het vak mis ik helaas bij hem. Niettemin hoop ik oprecht dat hij nog een ploeg vindt en nog wat wedstrijden kan winnen, zij het niet de absolute topkoersen.

EmPeHa 25 november 2019 om 06:41

Dan vergeet je wel te melden dat Vanmarcke vertelde dat Lars Boom en hij als één van de weinigen van de ploeg op een begrafenis waren.

storm-biker 24 november 2019 om 20:47

Einde wegcarriere. Zal wel een of andere privésponsor hebben gevonden die zijn Mountainbike/Strandrace aspiraties ziet zitten.

Scott Sunderland 24 november 2019 om 21:18

Voor Boom zal 2020 een overgangsjaar zijn naar helemaal stoppen. Nog wat “hobbyen” op het veld en op het strand. Wegcarrière voorbij.

Adrianus 24 november 2019 om 21:51

Van mij mogen ze deze branieschopper voortaan compleet negeren. Had eigenlijk 2 jaar geleden met zijn valsigheid en smerig vuistgebaar tegenover zijn toenmalige ploegleiding na het winnen van een wedstrijdje al op staande voet ontslagen mogen worden.

jibi verboort 24 november 2019 om 23:00

Had Lars Boom journalisten in zijn macht?
Als cijfers taal spreken dan heeft Lars Boom twee maal uitstekend gepresteerd in Parijs-Roubaix:
2012: 6e 2015 4e. Prima

Als Lars zelf aankondigde 'Ik ga nu voor Parijs-Roubaix' dan doelde hij echter op een overwinning; dan wel podiumplaats in deze helse kasseientocht! Die overwinning zat er echter nooit in.

Opvallend was dat journalisten blind mee stapten in de uitspraken van Boom. Ook toen de onomkeerbare dalende curve zich had ingezet bleef Lars zijn mantra herhalen en voor de journalisten was dat mantra leidend. Ze geloofden Lars. Thijs Zonneveld moet ook de dalende lijn gezien hebben maar bleef Lars lang volgen. Te lang. Ik heb geen enkele journalist op Lars horen reageren met:"Nou Lars…..dat zeggen je nu al vele jaren. In 2016 was het DNf. In 2017 was het DNF. Dat jij nu weer gaat voor Parijs-Roubaix..dat lijkt me flauwekul.". Nee hoor……Wat Lars zei ….werd serieus genomen. Opmerkelijk was dat Zonneveld later zijn "God"plots fors begon aan te vallen. Was Zonneveld boos op Lars..of op zichzelf..omdat Lars hem in zijn beleving mogelijk goed voor de gek had gehouden. Het taalgebruik van Zonneveld heb ik als ongepast en onbeleefd ervaren: Lars Boom is een heel grote vedette in het lamlullen | Foto …
https://www.ad.nl › wielrennen › lars-boom-is-een-heel-grote-vedette-in-h…
Wat is er gebeurd Lars? Je had alles: de benen, de kop, de …
https://www.ad.nl › wielrennen › wat-is-er-gebeurd-lars-je-had-alles-de-be…

Lars Boom was een schitterend veldrijder. Lars Boom reed uitstekend in zijn beginjaren op de weg. jammer dat hij de lijn nooit heeft kunnen doortrekken.
Van Lars Boom hebben velen..en ik ook in zijn beginjaren enorm genoten. De flauwekul van Zonneveld kunnen we maar het beste vergeten! Vooral zijn taalgebruik:L amlullen!

BenderBeach 25 november 2019 om 00:07

Nike Boom was jarig… dat is natuurlijk ook iets moois :-)

woutie 25 november 2019 om 09:06

Wordt gelinkt aan CCC

A.M.M. Jonkers 25 november 2019 om 09:47

Als flessenvuller?

Samlambeej 25 november 2019 om 12:26

De titel zegt: "Ik ben met iets mooi bezig"

De eerste alinea: “Het valt niet mee om een wegploeg te vinden”, aldus Boom, die zich ook niet bezighoudt met een volgend wegseizoen. “Ik ga voorlopig mountainbiken en op het strand rijden.” klinkt als een soon-to-be gepensioneerde.

Een typisch Lars Boom-verhaal.

Akiria 25 november 2019 om 16:22

Zullen genoeg ploegen in de rij staan voor deze wereldtopper.