Lars Boom niet in openingsweekend

vrijdag 16 februari 2018 om 16:10
Lars Boom niet in openingsweekend

foto: Marcel Koch

Lars Boom staat over anderhalve week niet aan de start van het Vlaams openingsweekend. Aanvankelijk zou de Brabander starten in Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne, maar de renner van LottoNL-Jumbo heeft besloten om zijn trainingskamp in Tenerife met een week te verlengen.

Boom is momenteel herstellende van hartritmestoornissen. Hiervoor werd hij in januari met succes geopereerd, maar de Vlijmenaar is nog niet volledig hersteld van deze heftige ingreep. Boom hoopt nu in Parijs-Nice zijn rentree te maken in het peloton, waar hij met meer rust wil beginnen aan zijn seizoen.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Rouvoet 16 februari 2018 om 16:16

Jammer, maar te verwachten!

EdEnd 16 februari 2018 om 16:18

Tijd voor Timo Roosen om zijn kans te pakken!

Casar 16 februari 2018 om 16:18

Ik hoop dat hierdoor zijn voorjaar niet weer in de soep valt maar ik vrees met grote vrezen

Roy van den Busken 16 februari 2018 om 16:27

@Casar, in de soep loopt of in het water valt.

Niet handig dat ze geen andere kasseienkopman hebben aangetrokken in de winter

kelderfan 16 februari 2018 om 16:30

Dat is zeker een aderlating voor TLJ. Het zal niet meevallen om de planning rond te krijgen. Die 27e. renner wordt nu echt gemist.
Dat kan Timo Roosen nooit goed maken; alle ballen dan maar op Jansen denk ik.

Tinkerbell 16 februari 2018 om 16:31

Jammer maar te verwachten. Wel leuk voor renners als Jansen en Roosen dat ze nu voor hun eigen kans kunnen gaan.

Merlinappa 16 februari 2018 om 16:44

Van Emden dan? Die heeft vorig jaar bewezen ook goed kasseien aan te kunnen.

jsprunk 16 februari 2018 om 16:48

Groenewegen en Van Poppel kunnen prima een kasseitje verteren

Mathieu Moller 16 februari 2018 om 16:50

In Kuurne kan Groenewegen toch ook prima mee? Het ligt natuurlijk een beetje aan het koersverloop, maar daar zou ik liever voor Groenewegen kiezen dan voor een gezonde Boom.

Bulcke 16 februari 2018 om 17:01

Pfft, kelderfan. Moet je nu echt altijd het zelfde paard van stal halen?

vlek 16 februari 2018 om 17:09

Lichamelijk is het allemaal verre van ideaal natuurlijk, maar op zichzelf vind ik het wel positief dat hij nu drie weken met Roglic op zo’n berg vertoeft. Dat lijkt me een goede omgeving voor Boom om het beste uit zichzelf te halen. Ik denk niet dat de koerskilometers van Omloop daar tegenop kunnen.

Quote:
In Kuurne kan Groenewegen toch ook prima mee?

Groenewegen is inderdaad sowieso de kopman voor Kuurne, net als de afgelopen seizoenen, dus daar zal niets veranderen. Roosen en Jansen waren een tijdje terug al aangewezen als speerpunten voor Omloop.

jessevdalen 16 februari 2018 om 17:22

Het interview vanuit de ploeg geeft mij niet heel veel hoop. Operatie was zwaarder dan verwacht en een klein griepje erbij gehad. Heeft hard getraind voor zijn operatie, maar geeft duidelijk aan veel ingeleverd te hebben. Hopen dat hij met Roglic veel kan verbeteren op stage.

Hengacity1 16 februari 2018 om 17:27

Jessevdalen link??

vinnievidefietsen 16 februari 2018 om 17:36

Echt niet te onderschatten, zelf een uur onder volledige narcose geweest en duurder bij mij ruim 1,5 jaar voordat ik weer op niveau kon fietsen…

wouter 16 februari 2018 om 17:53

Wel leuke video’s die de ploeg maakt! Hebben echt wel meerwaarde.

Overigens heel benieuwd waarom er “Team Sky” op het koel-/ vrieskastje naast hem geschreven staat… (op +/- 32 sec in beeld).

HJJH 16 februari 2018 om 17:59

@Wouter, daar staan de pufjes in….

Marmotte 16 februari 2018 om 19:29

@wouter meestal zitten renners van meerdere ploegen in hetzelfde hotel, sky zal een eigen frigo hebben

JaBo 16 februari 2018 om 19:57

Ik hoop het niet maar ik vrees dat het niks meer gaat worden met Lars. Heeft inmiddels ook leeftijd niet meer mee dus herstel kost meer tijd niet alleen fysiek maar ook mentaal.

Sebas 16 februari 2018 om 23:52

Dat meen je niet @Vinnie? Zo’n impact had ik niet verwacht. Dan ga ik nu direct een streep door mijn verwachtingen van Boom voor de klassiekers halen. Hoop voor hem dat het meevalt.

kleomantre 17 februari 2018 om 13:30

wel leuk om eens zo’n frigo te openen