Lars Boom miste het goede gevoel in Roubaix: “Teleurstellend uiteraard”

maandag 15 april 2019 om 10:22

In Parijs-Roubaix zag het er lange tijd goed uit voor Lars Boom. De Nederlander van Roompot-Charles koerste actief mee in het onstuimige eerste deel van de Hel van het Noorden. “Ik zat goed in de koers, maar voor mijn gevoel liep het niet goed op de kasseien”, aldus een teleurgestelde Boom.

“Ik had iets te veel druk in mijn banden zitten, waardoor ik niet het goede gevoel op de kasseien had. Daar baalde ik erg van. Op een gegeven moment had ik wat problemen met mijn fiets en moest ik wisselen (op 74 km. van het einde, red.) en toen was het klaar.”

Boom eindigde op het Vélodrome van Roubaix uiteindelijk als 74ste op ruim een kwartier van winnaar Philippe Gilbert.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

55 Reacties

Sagan=hulk 15 april 2019 om 10:29

Komen de wonderbenen ooit nog terug bij Lars Boom?

Hij heeft veel lopen janken over het beleid bij Astana, maar hij heeft nooit zo goede benen en resultaten behaald als in z’n periode bij Astana. Het beleid was daar dan misschien toch niet zo slecht hé Lars.

Fast Freddy 15 april 2019 om 11:13

Bedoel je het medisch beleid?

Mickeal Straatman 15 april 2019 om 14:09

Wat wil jij hiermee zeggen Fast Freddy???

Turtlehead 15 april 2019 om 10:31

Jammer van die bandendruk en de mechanische pech. En van dat kwartier achterstand aan de streep…
Maar toch fijn, het was weer vanouds met Onze Boom!

Jean Dumas 15 april 2019 om 10:34

Ik had de bandendruk van de Brabantse Pijl vast laten zetten, want daar was ik voor aan het trainen. Jammer genoeg reed de rest te snel. Ik had ook mangogelletjes in mijn achterzak, terwijl ik om aardbei had gevraagd. Dan zit je toch een beetje tegen heug en meug op je fiets. Ik moet dit najaar ook nog van de ploeg naar het NK Tegenwind Fietsen, en dan is het gelukkig klaar.

limburgia 15 april 2019 om 10:36

Jammer dat het goede gevoel al een héél tijdje verdwenen is .

Arema Pro Cycling Team 15 april 2019 om 10:39

Veld maar weer in?

flitsvolger 15 april 2019 om 10:40

Reed eigenlijk een prima wedstrijd tot die fietswissel, verrassend goed gezien zijn eerdere voorjaar.

Spinergy 15 april 2019 om 10:45

Smoezenboekje

Slurpie Blauw 15 april 2019 om 10:56

Verwacht niks meer van deze gast. Zwaar overschatte renner die een keer geluk had in een touretappe.

Mwielerfan 15 april 2019 om 11:45

Kijk nog maar eens terug. Die twee top tien plaatsen in kleinere groepjes in Roubaix waren zeker ook geluk?
Net als winst in rondes van België eneco en Britain en etappewinst over diverse kleinere bergjes in Vuelta, paar proloog winsten etc?

ronddraaien 15 april 2019 om 12:04

Je moet niet altijd terug kijken, werp eens een blik op de toekomst.

martini151 15 april 2019 om 12:57

@Ronddraaien

Als je niet terug mag kijken, kan je elke goede renner degraderen tot een amateur. De laatste jaren is het niet meer de Lars Boom van weleer, maar dat hij ooit een groot fietstalent had mag duidelijk zijn. Helaas heeft hij zijn talent nooit helemaal waar kunnen maken, maar talent had hij wel degelijk!

Mickeal Straatman 15 april 2019 om 14:19

Noem van de huidige actieve renners is 5 nederlandse renners op met hetzelfde of vergelijkbaar palmares als dat van Lars Boom..

Scott Sunderland 15 april 2019 om 10:57

Vermoedelijk zijn laatste jaar dit.

HennieK 15 april 2019 om 11:04

Best een mooie carrière bij elkaar gereden, jammer dat het als een nachtkaars uitgaat.

Mwielerfan 15 april 2019 om 11:46

Hoezo verkeerde bandendruk, heeft ie niet getest? Of is het met andere temperatuur andere druk? Iig zou hij dat toch inmiddels wel moeten weten dan

jibi verboort 15 april 2019 om 11:51

Boom spreekt op website Roompot-Charles zijn ambities uit: Een mega voorjaar rijden!
Zijn feitelijke uitslagen in de klassiekers 2019
Het Nieuwsblad 80e
Kuurne DNF
E3 93e
Gent-Wevelgem 57e
Vlaanderen DNF
Parijs -Roubaix 74e
Zondag: De Amstel ?

Mwielerfan 15 april 2019 om 13:45

Samyn vergeet je, waarin wel goed reed?

Zjoske 15 april 2019 om 17:24

Het houdt je wel bezig he?
Get a life man…

VerstandOpNul 15 april 2019 om 11:51

Lijkt me de belangrijkste parameter in deze koers.. bandendruk.. Hoe kan een team nou zo nonchalant zijn daarmee..

Witte Trui 15 april 2019 om 11:58

Naast Pieter Weening – die naar zijn lichaam luistert en zijn trainingsarbeid op ‘ouderwetse wijze’ invult – laten de oudere renners weinig progressie en resultaat zien. De afgelopen jaren zijn er wel talenten geweest die groeiden en prestaties lieten zien, en daardoor een stap hebben gemaakt. De renners van wie prestaties verwacht mogen / mochten worden, stellen toch vaak teleur. Dit jaar is nog jong, maar Boom en van Poppel hebben het nog niet.

Is de begeleiding binnen de ploeg wel op orde, vraag ik me soms af? Boom is niet beter dan eind vorig jaar, na alle fysieke malheur, terwijl hij ‘een goede winter’ heeft gehad.

Mwielerfan 15 april 2019 om 13:51

Zou wel eens heel ouderwets kunnen gaan inderdaad, met iedereen eigen trainer van soms bedenkenlijk niveau. En vooral wat begeleiding op wedstrijddagen zelf

HoofdIsVrij 15 april 2019 om 14:11

Roompot mist volkomen een wetenschappelijke basis. Zo gelooft de leiding bijvoorbeeld niet in hoogtestages.

Tijd dat Van Schip daar zo snel mogelijk weggaat.

dikkechaap 15 april 2019 om 16:46

Ik heb nog geen enkele keer gelezen dat iemand lovend was over het beleid bij Roompot. Berichten die het tegendeel beweren zijn er in overvloed. Dat zet toch te denken.

LaurentJalabert 15 april 2019 om 13:09

Er zaten nog zo’n 50 a 60 man bij elkaar tot die fietswissel. Op het moment dat Boom moest afhaken nog wel minder denk ik. En dan wordt hij 73e op ruim een kwartier….

martini151 15 april 2019 om 13:33

Lars Boom lijkt me niet de persoon die het snot voor zijn ogen gaat fietsen voor een 40e plaats. Het is bij hem top 10-20 of niets

bartje 15 april 2019 om 13:22

Zodra Boom de verwachtingen niet waarmaakt staan hier weer een stel hooligans op die als een pot zure bommen hun stinkwaar ten toon spreiden. Hoezo die onverholen woede?

Boom heeft een aantal prachtige resultaten neergezet, gewoon een uitstekende carrière gehad, bovendien in een tijd dat het vaderlandse wielrennen door een diep dal kroop.

Dat hij zijn eigen doelstellingen niet haalt, is jammer, maar tekent zijn ambitie, en daar is op zich niets mis mee.

Tenslotte heeft hij bovendien een hart ingreep moeten ondergaan. Dat hij dan überhaupt nog mee kan doen op dit niveau geeft een enorm doorzettingsvermogen en een geweldige weerbaarheid weer. Van mij mag hij nog even meedoen!

Mwielerfan 15 april 2019 om 13:52

Snap het ook niet. Denk dat mensen ambitie vervelend vinden, dat herinnert ze eraan hoe weinig ambitieus ze zelf zijn?

LaurentJalabert 15 april 2019 om 14:39

Ik vind dat altijd zo’n nietszeggende en onjuiste reactie. Die boosheid komt namelijk voort uit teleurstelling en niet een gebrek aan “eigen ambitie”.
We hebben het hier namelijk over een van de meest talentvolle renners van de laatste jaren, die daar gewoon volgens veel mensen niet het maximale uitgehaald heeft.

Ik was ook altijd iemand die zei dat hij prima palmares had en het er nog wel in zat. Maar als hij nu als begin 30er geen deuk in pakje boter rijdt, dan is het toch wel schrijnend. En die hartoperatie is erg, maar de winnaar van gister kon driekwart jaar geleden niet eens normaal lopen.

kleomantre 15 april 2019 om 15:20

De wijze waarop nu zijn carriere als een nachtkaars lijkt te doven, doet vermoeden dat er over een tiental jaar nog wel eens een Andere Tijden Sport aan hem gewijd wordt.

Ben toch wel erg benieuwd, als het niet meer zo in het heetst van de strijd is, hoe Boom dan zelf terugkijkt op zijn carrière en hoe direct betrokkenen een beeld van hem gaan schetsen.

de nieuweMerckx 15 april 2019 om 17:13

Inderdaad, als jonge prof was hij minstens zo goed als Van Aert. Beter zelfs.

Mwielerfan 15 april 2019 om 23:48

Maar waarom zou je Daar elke week zo boos over zijn? Ik ben ook teleurgesteld maar als ik de cynische reacties hier leest gelooft er al een tijd vrijwel niemand meer in. Hoe kun je nog teleurgesteld zijn als je er niks van verwacht? En waarom dan zelfs boos worden?

Joachim Agostinho 15 april 2019 om 13:35

Als er aan Boom getwijfeld wordt, is hij op zijn best zei Herbert Dijkstra gisteren voor de koers.
Praatjes vullen geen gaatjes.

Adrianus 15 april 2019 om 13:37

Hij heeft zijn kansen meer dan genoeg gehad als dik betaalde renner bij de Rabobank, Astana en later bij de Lotto/Jumbo. Nu komt hij niet verder meer, dan ver voor de finale even in het zicht van de camera´s wat verbeten tronies trekken, als of hij zelfs de finale gaat openen. Vervolgens zijn er altijd wat smoesjes en verhaaltjes, die hem niet hebben doen slagen. Geliefd bij de meeste wielerliefhebbers is hij al lang niet meer na zijn ergerlijke gebaren richting de ploegleiding van de Lotto/Jumbo, na dat hij een ritje won in de BinckbankTour. Te veel kapsones gehad. Mag blij zijn als hij dit seizoen nog af maakt. Verwacht al lang niks meer van Boom. Zonde voor de Roompot om hier in te investeren.

Mwielerfan 15 april 2019 om 13:55

Hoezo, spreek voor jezelf. Er zijn genoeg mensen die het prachtig vonden, die emoties.
En ook genoeg die het helemaal begrepen nadat hij weer geen Vuelta mocht rijden en bovendien onwijs veel commentaar kreeg omdat hij bijna Nederlands kampioen werd voor de ploeg, ondanks een verkeerde ploegtactieck

Mickeal Straatman 15 april 2019 om 14:17

Die reactie in de binckbank tour was niet meer dan terecht!!! De Vuelta was hem toegezegd door de ploegleiding, als je dan op het laatste moment een mes in je rug krijgt door toch niet te mogen gaan faal je als ploeg en verlies je compleet je geloofwaardigheid!! Sport is emotie en Lars uit die emotie op zijn manier!! Ik vond het prachtig en meer dan terecht!!

HSV 15 april 2019 om 16:51

Adrianus+1

Kelder is de Man 15 april 2019 om 17:29

HSV
Heb lang gedacht dat er zoveel koffie over je toetsenbord is gegaan dat alleen de + en de 1 het nog deden. Blijkt dus meer te werken.

Zal het ook eens doen
+1 Mwielerfan en Mickeal Straatman

Remys 15 april 2019 om 14:02

Als ie nu door kan/wil zetten dan kan ie best nog op niveau komen. Hij is te lang niet op niveau geweest, zijn basis was niet stabiel maar zijn talent heeft ie dit jaar nog laten zien. Moet kunnen denk ik zomaar. Blijven hopen tot ie stopt.

kielabokki 15 april 2019 om 14:08

Laten we het over relevante zaken hebben. Boom, c’est passé.

limburgia 15 april 2019 om 15:30

Het jaar te veel !

toke 15 april 2019 om 14:26

Hij heeft in zijn carriere 6 maal de gold race gereden en daarvan 5 maal opgegeven, Als je als Nederlandse renner al niet de ambitie hebt om de enigste Nederlandse klassieker uit te rijden, Dan heb je een groot motivatie probeem.

Mwielerfan 15 april 2019 om 23:51

En op zelfde parcours was ie 5de op wk. Misschien hebben opgaven wel iets te maken met Roubaix de week ervoor? Veel renners die amstel aankunnen rijden hem niet eens omdat ze nog kapot zijn van Roubaix

Witte Trui 15 april 2019 om 14:36

Volgens mij hoeft Boom helemaal niet passé te zijn, ook gezien enkele uitslagen in 2017. Maar hij moet wel een stapje zetten en uitslagen gaan rijden op het niveau Roompot. Daar komen echt nog wel koersen voor.

Maar het verwachtingspatroon als kopman voor het voorjaar met naar eigen zeggen een goede voorbereiding en ambitie, wordt vooralsnog niet ingevuld en dat is óók jammer voor Roompot, dat afhankelijk is van wilcards voor dergelijke koersen.

Adrianus 15 april 2019 om 14:59

Voor een renner als Boom, met een talent voor het veldrijden zouden de veldritten, zo als Mathieu en Wout ze af werken ideaal zijn om weer wat inhoud te krijgen. Een vol uur alles geven wat je hebt. Dat beetje exta dat hij nodig heeft, om op zijn terrein mee te kunnen doen, komt hij al een aantal jaren duidelijk tekort. Wat heeft hij de afgelopen jaren nu eigenlijk aan veldrijden gedaan, daar leek hij vroeger de basis te leggen voor het wegseizoen. Ik vermoed, dat het daar al mis gegaan is met Boom. Op talent alleen win je niet meer.

Mwielerfan 15 april 2019 om 23:53

Toen boom in het veld meedeed werd er veel meer getemporiseert. Het was echt geen uurlang voluit zoals nu. Het is niet voor niets dat pauwels en meeusen opeens nooit meer meededen, de sport is echt veranderd sinds de tijd van nijs.

Akiria 15 april 2019 om 15:02

Prima Voorjaar van Lars Boom, Heeft ook altijd een reëel verwachtingspatroon voor zijn prestaties.

Scott Sunderland 15 april 2019 om 15:20

Het is toch al jaren onderpresteren en achter de feiten aan lopen met Boom ? Dat hij vroeger goede dingen heeft laten zien maakt juist dat men nu zo teleurgesteld is. Benieuwd of hij volgend jaar nog rijdt en waar dan. Een jongen als Floris Gerts werd voor minder teleurstelling weggestuurd bij Roompot.

  • 1
  • 2