Lars Boom: “Jammer dat ik net moest passen”

zaterdag 2 maart 2019 om 18:20

Lars Boom startte als kopman bij Roompot – Charles. Hij werd de hele dag goed vooraan gehouden, maar moest op de Molenberg toch passen. “Ik heb een goed gevoel, alleen moet het nog beter”, analyseert Lars Boom na de koers.


Boom eindigde uiteindelijk op een 80ste plaats op meer dan zes minuten van winnaar Zdenek Stybar.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

17 Reacties

dneddy 2 maart 2019 om 18:47

Het was weer de vertrouwde Lars Boom. Ogenschijnlijk trapte hij door de boter tot 40km voor het einde. Toen moest ie passen……

Baik-Baik 2 maart 2019 om 18:55

Als zelfs een Devolder van 74 het beter doet…

Hopelijk beweegt dit hem weer naar fulltime veldrijden. Op de weg komt hij er niet meer aan te pas.

HennieK 2 maart 2019 om 19:07

Waarom zou dat in het veld opeens anders zijn?

vlek 2 maart 2019 om 19:16

Anderhalf jaar geleden pakte hij op de weg nog een aantal overwinningen, wat hem in het veld echt niet meer zou lukken.

Geflitst 2 maart 2019 om 19:21

80e op meer dan 6 minuten en toch maar “net” moeten passen. Wat een grootheidswaanzin bij deze man die al lang niets meer voor elkaar krijgt.

Turtlehead 2 maart 2019 om 19:34

Haha, dat is Lars Boom. Als ie ooit nog eens wat moois wint zal ik heel hard klappen, maar ik geloof er al lang geen bal meer van.

Brabander 2 maart 2019 om 19:46

Haha. Ik stond toch ook even met mijn oren te klapperen hoor. Het is wel zo dat als je de aansluiting verliest, je bij andere ‘losers’ in de groep komt, die dan niet vol doorrijden en dan stapelen de minuten zich wel op

Remys 2 maart 2019 om 19:26

Aan de voet van de Molenberg zat hij vooraan en en bovenop waren er 30 man weg en hij zat er niet bij. Tijd voor de ploegleiding om hem eens apart te spreken. Jammer dit.

Merlinappa 2 maart 2019 om 19:27

Altijd nog beter dan Seppeke..

Remys 2 maart 2019 om 19:47

Sep was ook niet goed maar die zegt niet dat ie net moet passen.

pro cycling 2 maart 2019 om 22:05

Sep volgt een ander pad dit seizoen, doel is om later in vorm te zijn. Dat hij vorige week nog winst pakte was een verrassing

Hensie 2 maart 2019 om 21:11

De tijd dat iemand Boom nog serieus nam ligt heel ver achter ons. Dat er überhaupt nog een ploeg is die die gast een contract geeft mag een wonder heten.

Kelder is de Man 2 maart 2019 om 21:24

Pff.. lekkere reacties.

Vincent Lacressonniere 2 maart 2019 om 22:48

Ik vond m sterk ogen, werd er wel blij van. Heb het idee dat veel mensen enkel reageren op de kop, en niet de moeite hebben genomen het filmpje te bekijken. “Het gaat niet slecht, maar moet nog beter” is Boom’s conclusie. Fair toch?

Wat ik ook uit zijn woorden opmaak is dat ze op shit-fietsen rijden of dat de mechanieker niet helemaal wakker was vandaag? Let wel: hij zegt zelf nergens last van te hebben gehad, voordat iedereen weer denkt dat hij dit als smoes gebruikt ofzo.

Remys 2 maart 2019 om 23:37

Ploeg had schakelproblemen vind ik ook niet raar, op dit niveau rijdt je niet met Ultegra Di2. Isaac fietsen met Campagnolo waren veel beter.

platteprijs 3 maart 2019 om 08:23

Heeft Nuyens de fietsen weer uitgezocht?

Scott Sunderland 3 maart 2019 om 00:59

Boom leek wel aardig overwinterd te hebben. Hij reed zeker niet slecht de laatste weken. Maar op een dag als vandaag zie je dan toch dat hij tekort komt. Misschien zijn dit soort klassiekers een brug te ver geworden om echt mee te strijden voor de top twintig. Hij is gewoon niet zo’n goede wielrenner meer als hij en zijn ploeg zouden willen. Daar zit geen schande in verder. Ik zie het meer als een gegeven.